Kirjoittaja Aihe: Nopeita Guzzeja?  (Luettu 23546 kertaa)

TK

  • Viestejä: 294
Nopeita Guzzeja?
« : Tammikuu 26, 2012, 21:44:27 ip »
Törmäsin tänään työaikaa väärinkäyttäessäni tämmösille sivuille: http://www.cityhistory.us/cookedgoose/2001photos.htm
Työpöydällä sattu samaan aikaan olemaan näytenumerona saapunu MP-Maailma 1/12 jossa oli juttua suomen nopeimmista moottoripyöristä ja kotimaan nopeus "kilpailuista".
Jutussa esiteltiin mm. vapaastihengittävä Hayabusa joka kulki yli 320km/h ja perjaatteessa aikalailla katukunnossa. Artikkeli oli otsikoitu "Suomen nopeimmat moottoripyörät" ja tietysti heti tuli mieleen suomen nopeimmat oikeet moottoripyörät.
Onko kukaan foorumilainen vielä käyny Guzzia testaamassa tommosessa tapahtumassa?
Kuka ajaa ensimmäisenä Guzzilla 200mph-kerhoon? Ei kai se ainakaan teoriassa mahdotonta ole? Joku isolohko ahtimella ja ekassa linkissä olevan lemanssin tyylisillä katteilla jne..
 

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: Nopeita Guzzeja?
« Vastaus #1 : Tammikuu 26, 2012, 22:19:00 ip »
Tuolta löytyy mutta ei Guzzeja.
www.nopeusmittaus.com
Titaniumin kuski

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: Nopeita Guzzeja?
« Vastaus #2 : Tammikuu 27, 2012, 17:36:20 ip »
Moi.
Tuolla katteella ei taida 200mph nopeuteen riittää edes 200hp tehot lähellekään. On se melkoinen "aerodynaaminen" jarru.
Parempaan pääsisi vaikka LM:n omilla katteilla. Silti, taitaisi joku 160mph haaveilu olla lähempänä totuutta.
Takakoppa ja etulokari ovat aika hienot.

Pekka
Sohc van Helmi.

TK

  • Viestejä: 294
Vs: Nopeita Guzzeja?
« Vastaus #3 : Tammikuu 27, 2012, 17:59:25 ip »
Moro.

Multa on näköjään jääny mainitsemani eka linkki kokonaan pois. Tarkoitin siis tätä tälläkin foorumilla joskus mainittua lemanssia: http://teamsubtlecrowbar.pitpilot.com/pictures/meteor.htm
Runko näyttää aika vakiolta. Tommoseen vaikka E85:llä käyvä mekaanisesti ahdettu motti ja sopivat välitykset niin kai se jo aika kovaa menis, ja varmasti erottuis tylsästä hayabusa massasta.
Jos olis edes muutama tonni löysää, eikä kaikki nurkat täynnä keskeneräsiä projekteja.. En mä varmaan tommosta koskaan valmiiks sais mut hieno tallin koristehan vanha lemanssi olis keskeneräisenäkin.

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: Nopeita Guzzeja?
« Vastaus #4 : Tammikuu 27, 2012, 18:11:02 ip »
Moi.
No tuo näytää ihan oikealta peliltä Bonnevillen aavikolle 200mph vauhtiin. Nuo sivujen kolot kun vielä peittäisi mutta
säännöt muistaakseni sen kieltävät?

Pekka
Sohc van Helmi.

TK

  • Viestejä: 294
Vs: Nopeita Guzzeja?
« Vastaus #5 : Tammikuu 27, 2012, 19:13:18 ip »
Joo kolot pitää olla että pääsee ajamaan "Partial Streamlining" ryhmissä. Tiimin vuoden 2009 saavutuksia kun kattelee http://teamsubtlecrowbar.pitpilot.com/bonneville/bonneville2009.htm niin jotenkin tuntuu aika kovalta toi ilman katteita ajettu 158mph jos katteiden kanssa meni 170mph, molemmat kuitenkin hyviä vauhteja 1000 kuutioiselle vaparille.

Marko

  • Viestejä: 612
Vs: Nopeita Guzzeja?
« Vastaus #6 : Tammikuu 27, 2012, 21:08:45 ip »
tykkään pakokäyristä. käsityötä hienoimillaan.

Ekku

  • Viestejä: 894
Vs: Nopeita Guzzeja?
« Vastaus #7 : Tammikuu 27, 2012, 22:43:36 ip »
Vaikeeta on Guzzista saada niin paljon voimaa, että 200 mailia ylittyy.

En sano että se on mahdotonta, koska siitä saa joku sitten kimmokkeen rakentaa sellainen. Nirometaania ehkä?

Ei ne tuohon nopeuteen pystyvät Hayabusatkaan nyt ihan "vakioita" ole.

Jos vakiolla pystyy jossain olosuhtaissa pääsemään siihen 300 kilometriin tuniisa, niin veikkaan että se seuraavat 20 kilometriä vaatinee ainakin sen 20 hevosvoimaa lisää.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Nopeita Guzzeja?
« Vastaus #8 : Tammikuu 27, 2012, 22:47:06 ip »
Tais olla luokkaa 40-50 heppaa lisää, jos aerodynamiikkaa ei muuteta ja painoa pudoteta. Kun katsoo, miten team Force major (tms) on tehnyt Busansa eteen, niin saa käsitystä, mitä vauhti vaatii..
http://www.teamforcemajor.com/blog/
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TK

  • Viestejä: 294
Vs: Nopeita Guzzeja?
« Vastaus #9 : Tammikuu 28, 2012, 00:02:36 ap »
En sano että se on mahdotonta, koska siitä saa joku sitten kimmokkeen rakentaa sellainen. Nirometaania ehkä?

Jotain tämmöstä mä just toivoisinkin. Mulla ei raha, eikä ainakaan taidot riittäis, enkä muutenkaan tunnu nykyään saavan mitään aikaiseksi..

Jatketaan kuitenkin sen verran että jos toi 1000 kuutioinen vapari kulkee 170mph ja siinä on tehoa jotain hv?? Nykyaikaset veekakkoset pääsee johonkin 150 heppaan, ja tässä tuskin on lähelläkään niin paljon? Omia haaveitani ei rajoita mitkään luokkasäännöt joten kuutioita ja ahtopainetta vois huoletta lisätä ja toi aikaisemminkin mainitsemani E85 vois ehkä myös tarjota jotain mahdollisuuksia. Mä en oikeesti näistä mitään tiedä mutta luulis että jostain +1000cm3 guzzista vois ahdettuna puristaa helpostikkin yli 150hv, tietysti kestävyyden kustannuksella.
Oikeesti noi 200mph Hayabusat ei tosiaan varmastikkaan oo vakioita, mutta muistan joskus lukeneeni alan lehdestä miten vakiokin pystyi peilit yms. turhat poistettuna 300km/h nopeuteen. Hayabusankaan aerodynamiikka tuskin on mitenkään ylivoimaista esim. mondello meteoriin verrattuna. Äkkiseltään vois kuvitella että reilut 150hv kehittävä guzzi jollain tommosella peräpuikko katteella vois ehkä hyvinkin kulkea 300km/h?

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Nopeita Guzzeja?
« Vastaus #10 : Tammikuu 28, 2012, 19:46:57 ip »
´snip´
Jutussa esiteltiin mm. vapaastihengittävä Hayabusa joka kulki yli 320km/h ja perjaatteessa aikalailla katukunnossa.
´snip´

No, vanhimmat Hayabusat kulkivat ihan oikeasti hiukan yli 300 km/h - sitten japanilaiset valmistajat sopivat, että yli 300 km/h ei mennä ja Hayabusatkin rajoitettiin.
Nykyisessä Busassa on enemmän sylinteritilavuutta ja tehoa, joten voisi olla että 320 km/h eli 200 mph lähtee rajoittimen poistolla.   ;D
Emeritus-guzzisti

Ekku

  • Viestejä: 894
Vs: Nopeita Guzzeja?
« Vastaus #11 : Tammikuu 28, 2012, 20:38:25 ip »

No, vanhimmat Hayabusat kulkivat ihan oikeasti hiukan yli 300 km/h - sitten japanilaiset valmistajat sopivat, että yli 300 km/h ei mennä ja Hayabusatkin rajoitettiin.
Nykyisessä Busassa on enemmän sylinteritilavuutta ja tehoa, joten voisi olla että 320 km/h eli 200 mph lähtee rajoittimen poistolla.   ;D

Tuskinpa vaan menivät ihan vakiona. Ainakin peilit oli otettu pois niissä mittauksissa.

En usko, että menee nykyinenkään 320 pelkällä rajoittimen poistolla.

Se 20 kilometriä lisää päälle kolmensadan vaatii vaan aika paljon enemmän.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Nopeita Guzzeja?
« Vastaus #12 : Tammikuu 28, 2012, 20:47:35 ip »
Omalla mittarillaan varmaan kaikki uudet kulkee 320. Pitäisi Vegliaa tujotelleiden tietää, ettei omaan kelloon ole luottaminen..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: Nopeita Guzzeja?
« Vastaus #13 : Tammikuu 28, 2012, 21:06:17 ip »
Kreikan FIMissä jakoivat videota missä tyyppi lähti Ateenasta motaria länteen päin Busalla.
Kun nopeusmittarin lukema nousi kolmeensataan, syttyi mittariin koko nöytön kokoinen punainen luku 300.
Sen jälkeen kierroslukumittari kelasi vielä 1000 rpm lisää.
Tässä kaikki kokemukseni Busasta :D

Pekka
Sohc van Helmi.

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: Nopeita Guzzeja?
« Vastaus #14 : Tammikuu 29, 2012, 09:52:10 ap »
Nopeita? Kyllä minun LM on aivan riitävän nopea - kun ei oo edes ajettu niin pitkiä matkoja täydellä kaasulla. En muistaakseni ole yrittänyt kertaakaan saavuttamaan huippunopeuden oikein kunnolla.

Muistan kerran Saksasta kun ajoin täydellä tellttavarustuksella guzzin tavaratelineellä, tankkilaukulla ja craven sivulaukuilla, noin 200 kun oli  saksanpoika CB 600llä joka yritti autobaanalla...

Ei ollut mitään ongelmia. Ne tulivat vasta myöhemmin samana päivänä kun sadevesi tuli reilusti ja tää mun ei tykännyt vedestä. Täytyi pitää taukoa vähän aikaa...

Kyllä luulisin että on parempi valita toinen merkki jos haluaa  ajaa todella kovia huippulukemia.

Esim. Suomen nopein kaudella 2011, Jorma Karjalainen ajoi 397,2 km/h ZZR,llä. Hevosvoimia takakumilta 450.

Hän sanoi että  nyt yrittää nostaa 600 hv ja yrittää saavuttaa 430 km/h.

Voi , voi...