0Antsu kirjoitti: Nostetaan ylös, eli eikös kellään ison pleksin omistajalla ole mittanauhaa. Millainen se on ajossa heiluuko potta.
Ikkalla ilmeisesti iso pleksi miten toimii.
Vaan mikä on Larella.
Myös pikkuHoolla kookas plexi.
Mattiveellä myös muovia edessä
Noita tiirailin kuvagalleriassa.
Pientä kommenttia kaivataan.
Kohta tämä mun tietämyskone lentää lasista. Tämä on jo kolmas vastausyritys.....
Joo, mittanauha löytyy. Tämä mun ladonovi on siis lähtöjään sitä vanhempaa isoa mallia oleva pleksi, käytössä cali3/cali 1100. Vuosien kuluessa sitä on madallettu 5-10cm ja kavennettukin jonkin verran. (rälläkkä=my best frend) Nyt tuo mitta lampulta pleksin yläreunaan on noin 42 ja koko ikkunan leveys on n.63. Mutta eipä hätäillä, näissä vanhemmissa caleissa saa lampun korvakkeita nostamalla/laskemalla haarukkaputkissa liikuteltua myös sitä pleksiä maksimissaan noin 5cm.
Ei mulla tuosta isosta pleksistä paljoa pahaa sanottavaa ole. Pensan kulutustahan se toki lisää, kovassa ajossa jopa litran sataselle. Huippunopeus laskee ehkä 20-30 km/h. Kun pleksin ottaa pois, tuntuu vapautuvan ainakin 20 hv! Halpaa viritystä.... Pyörteet, pärriöiset ja vesi menee hienosti yli ja ohi. Eikä heilu potta. Ohjattavuuteen ei mainittavasti vaikuta. Rekan takana tuntuu joskus kummalta, sinne ei kuitenkaan ole pakko jäädä pitkäksi aikaa.
Onko se sitten moottoripyöräilyä tuo tuommoinen mukavuus, siitä voi ja saa olla kukin mitä mieltä tahtoo. Kun ajaa 30 tkm kesässä, oppii arvostamaan isoa pleksiä ja sen mukavuutta oli keli mikä oli. Suomessa sataa aina ja on kylmä, se on perusajatus mulle näissä mopohommissa.
Nyt ei kumminkaan sitten ole minkäänlaista tuulensuojaa. Äsken kun kotiin tulin, lämpömittari näytti +1. Tuli pleksiä ikävä. Saas nähdä jottei se huomenna taas ole nokalla....