Eipä ole haitannut LM:n kaasukahvan jäykkyys. Enemmän häiritsee se, että yhdellä
otteella ei pysty antamaan "täyskädellistä". Ei ainakaan meikäläisen rustoranteella.
Kaasukahvan kitkaruuvin olen säätänyt siten, että kaasun asento juuri ja juuri säilyy
vaikka otteen kaasusta hellittääkin. Kaaukättä voi silloin tarvittaessa lepuuttaa ajossakin.
"Kiinteä" kaasukahva voimantunnistuksella kuulostaa mielenkiintoiselta. Autopuolella
sähköinen kaasupoljin on ollut yleisesti käytössä suunnilleen 20 vuotta. Silti polkimen toiminta
perustuu perinteiseen polkimen liikkeeseen. Voimantunnistukseen perustuvaa ohjaussauvaa
käytetään ilmailussa mutta ainakin alkuun piloteilla oli vaikeuksia tottua siihen. Tuntuma
oli niin erilainen, tai sitä ei ollut.
Vaatinee ohjelmoinnilta jotain sellaista logiikkaa, että ihan kaikkia kuskin kaasukahvaan
kohdistamia tönäisyjä ei oteta huomioon.
Pekka