Kirjoittaja Aihe: Kysymyksiä  (Luettu 7159 kertaa)

jukkat

  • Viestejä: 5
Kysymyksiä
« : Joulukuu 05, 2011, 19:52:20 ip »
Ajan toisen merkkisellä pyörällä ja nyt on ruvennu kiinnostamaan tuo kahdeksanventtiilinen norge. Etsinnöistä huolimatta en löydä tuon kulutuslukemia. Tiedän kyllä, että ajotyyli vaikuttaa, mutta silti jotain.. Sitten se tärkeä, olen 189 pitkä, sovinko siihen vai onko tosiaan polvet korvissa? Ei kylläkään ole kovin putkät jalat joten tuota selkäähän sinne sopii. En tiedä täällä pohjanmaalla kenelläkään tuollaista pyörää, että vois vähän sovitella en liikettäkään. Onko tosiaan tuo etupään jättö 119mm? Mitenkä sivutuulessa käyttäytyy? Aloitetaan näistä. Yritin saada vastauksia noista etelän liikkeistä, mutta eivät tienneet.

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: Kysymyksiä
« Vastaus #1 : Joulukuu 05, 2011, 20:41:30 ip »
Ehkä olis hyvää lähteä matkalle :  Moto italiaan Piikkiössä.  Saa rauhassa katsoa, sovittaa ja hieroa kauppaa.

Kokkolassa myi PP motokokkola. Nyt näkyy hänellä oleva Guzzien huoltopiste.

jukkat

  • Viestejä: 5
Vs: Kysymyksiä
« Vastaus #2 : Joulukuu 05, 2011, 21:43:17 ip »
Koitin kyllä soitella, mutta en ainakaan vielä saanut vastauksia. Yhtäkään uutta norgea ei ole maassa, vastattiin. Onkohan noita yleensä yhtään myyty, meinaan tota uudempaa? :-\

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Kysymyksiä
« Vastaus #3 : Joulukuu 05, 2011, 21:52:48 ip »
Mikäli olen oikein käsittänyt, niin, jos uuden Guzzin haluaa kevääksi, pitää tehdä ennakkotilaus. Edellyttäen, että täysin uuden mallin valmistus ylipäätään alkaa.
Forza Moto Guzzi!

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Kysymyksiä
« Vastaus #4 : Joulukuu 05, 2011, 23:09:06 ip »
Voivat olla kysyttyjä nämä 8v Norget alkuunsa. Pyörä on kuitenkin tehty, niin kuin nykyään vielä pitää, täyttämään Euro3 -normin eli kulutus ei voi nousta kovin korkeaksi. Maksimissaan n. 7 litraa/100 km. Suomen rajoitusnopeuksilla pitäisi päästä noin 5,5 litraa/100 km. Ajotavasta riippuen jopa alle. Katalysaattorin poistamalla kulutus pienenee 0,5 - 1 litraa/100 km ajotavasta riippuen. Katalysaattorin poistaminen on laitonta ja voi vahingoittaa moottoria.

Itsellä on alkupään kehitysversio: kaksiventtiilinen työntötanko Breva 1100. Olen ollut äärimmäisen tyytyväinen kyseiseen pyörään ja tyytyväisyyttä on vain lisännyt kun kokeilin Yamahan FJR:ää. Samaa mieltä oli FJR:n omistaja. Hän tosin moitti että ei kulkenut yli 200 km/h. Brevasta jotain pientä blogissani: http://motomatti.blogspot.com/

Tuon 8v koneen ominaisuuksista varmaan löytyy jäsenistöltä vastauksia ja mielipiteitä kunhan vartoillaan.

mm

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Kysymyksiä
« Vastaus #5 : Joulukuu 05, 2011, 23:12:17 ip »
Tuossa alla aikanaan julkaisua varten messuille tehty tehtaan tarina 8V mallista.

Edellisen mallin pääsee tutkimaan kerrassaan tarkkaan lataamalla "Service Station Manual" -huolto-oppaan vaikka tuolta:

http://www.manualedereparatie.info/en/download/moto-guzzi-norge-1200-Service-manual.html

Il Falconen -messujutussa oli myös jonkin verran tekstiä uudesta tulevasta 8V mallista:

http://www.guzziclub.fi/images/pdf/ilfalcone/IF2009joulukuu.pdf
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Kysymyksiä
« Vastaus #6 : Joulukuu 05, 2011, 23:22:59 ip »
Tässä erään koeajon plussat ja negaatiot:

    Highs:       
    * New, more powerful and smoother 8-valve V90 engine
    * Better handling than before
    * Extras like ABS and heated grips included

    Lows:
    * Poor mounting of new exhaust muffler causes it to vibrate loose
    * Electric windshield and buttons must be improved

mm


Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: Kysymyksiä
« Vastaus #7 : Joulukuu 07, 2011, 13:39:27 ip »
 :) Pian on MP Moottoripyöränäyttely, 2-5.2.2012, Helsingissä.
    Siellä voi ehkä sovitella Norgen -  on silloin tällöin messutarjouksiakin.
   Ajaatko 2 vai 4-sylinterisellä mpyörällä ?

   ps. ota setelinippu mukaan  :)

jukkat

  • Viestejä: 5
Vs: Kysymyksiä
« Vastaus #8 : Joulukuu 07, 2011, 14:45:17 ip »
Pan european tällä hetkellä. Siinä on muutamia ominaisuuksia joista en pidä. Yritän kysellä gutzista en vaan tiedä onko kenelläkään tuollaista 8v. Näkyy olevan euroopassa paljon myymättömiä 2011 malleja, mutta taitaa olla kaikkia merkkejä. Tuo mikä minua häiritsee panissa on sen sivutuulessa heiluminen ja rauhattomuus. Paino 320kg on kans alkanu vanhemmuuttaan rassaamaan ei ajossa, mutta paikallaan. En ole koskaan ajamatta ostanut pyörää, joten pitäiskähän käväistä Italiassa, vaikka viikonloppulomalla. Onhan tuo pani varma pyörä ja kulutuskin on satasen vauhdissa 5-5,5 l eikä siihen tarvitse mitään yrittää. Renkailla ajelen 15000-23000km joten onko tuosta gutsizta siihen? Hieno kyllä mielestäni gutzi on, ainakin norge. Kuinka tosiaan tuon takaboksin kanssa on? ajelemme kesäisin euroopassa ja jos tuo pitää paikkansa, että laukun muovit ei kestä...?? onko tosiaan näin. :o

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: Kysymyksiä
« Vastaus #9 : Joulukuu 07, 2011, 15:05:00 ip »
Hieno MG - malli.
Kevyempi
    = renkaat kestää kauemmin.
Laukut ovat uusittuja 8V -mallissa.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 07, 2011, 18:52:54 ip kirjoittanut Guzzr »

Espoon jätkä

  • Viestejä: 151
Vs: Kysymyksiä
« Vastaus #10 : Joulukuu 08, 2011, 18:08:58 ip »
Koitin kyllä soitella, mutta en ainakaan vielä saanut vastauksia. Yhtäkään uutta norgea ei ole maassa, vastattiin. Onkohan noita yleensä yhtään myyty, meinaan tota uudempaa? :-\

Pohjanmaalla Haapavedellä on Timolla Norge, osti viime keväänä, kun vein siltä Californian pois.
Jos haluat yhteyden siihen Timoon, niin ota yhteys minuun.
Puh.numba on ylläpitäjien tiedossa.


Tuomas

  • Viestejä: 47
Vs: Kysymyksiä
« Vastaus #11 : Joulukuu 08, 2011, 19:04:34 ip »
Noista kulutuksista...ittellä 8v Griso vie sen 6.5-7l/100km ja isäukon 8v Stelvio n. puol litraa vähemmän..
Noihin kulutuslukemiin vaikuttaa vielä aika paljon lämpötilat.Kylmällä vie vähän enemmän ja lämpimällä taas vähän vähemmän

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Kysymyksiä
« Vastaus #12 : Joulukuu 08, 2011, 19:55:31 ip »
Kasiventtiili sportti, taitaa vastata hyvin pitkästi uutta norgea ilman katteita, kuluttaa mulla välillä 4,4-6.8L/100km. 45 tuhannen keskikulutus on noin 5,3.

Piikkiössä oli syyskuun alkupuolella tämä uusi 8v norge. Kai se sitten on myyty jos ei enää ole. Satula siitä jäi mieleen, oli hyvän tuntuinen. Sporttiin pitää saada sama jakkara, tuo nykyinen on hanurista.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

jukkat

  • Viestejä: 5
Vs: Kysymyksiä
« Vastaus #13 : Joulukuu 08, 2011, 21:49:54 ip »
Soitin sinne Piikkiöön, ovat saaneet yhden mustan sinne. Koeajot taitaa jäädä tältä syksyä. Eivät ole oikein kiinnostuneita kaupanteosta, kun minulla on pyörä vaihdossa. Pitää miettiä asiaa.

motoesa

  • Vieras
Vs: Kysymyksiä
« Vastaus #14 : Joulukuu 08, 2011, 22:24:04 ip »
Jukkat:

Olen ajanut kaverini pania hiukan, joten voi hieman verrata:
Tuo mikä minua häiritsee panissa on sen sivutuulessa heiluminen ja rauhattomuus.: ??? Norgessa sama, mutta ei niin paljon.
Paino 320kg on kans alkanu vanhemmuuttaan rassaamaan ei ajossa, mutta paikallaan.: ??? Tosi on, Norge on huomattavasti mukavempi paikallaan siirrellä.
Onhan tuo pani varma pyörä ja kulutuskin on satasen vauhdissa 5-5,5 l eikä siihen tarvitse mitään yrittää.: ??? Kulutus on samaa luokkaa vanhassa Norgessa (4,6-5,5L).
Renkailla ajelen 15000-23000km joten onko tuosta gutsizta siihen?: ??? Rengasasiaan en puutu, riippuu niin monesta asiasta, merkkki, paine, ajoympäristö.
Kuinka tosiaan tuon takaboksin kanssa on?: ??? En ole kuullu että sivulaukkuja on mennyt rikki, ainoastaa vanhanmallisia ylälaukkuja, mutta minä ainakin laittaisin uuteen Norgeen Giwi:n ylälaukun, toi Norgen oma on aivan hanurista, on pieni ja huonon mallinen.
Toivotaan että pääset Norgea koittaa ja varmaan sitten pääset myös kauppoihin.