Kirjoittaja Aihe: Uusia V7 malleja julkaistu  (Luettu 6750 kertaa)

ALi

  • Viestejä: 1 052
Uusia V7 malleja julkaistu
« : Marraskuu 13, 2011, 19:49:15 ip »

Lisää kuvia uudesta V7 :sta ja muu virallinen esittely löytyy TÄÄLTÄ Piaggion sivuilta.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Uusi V7 malli julkaistu
« Vastaus #1 : Marraskuu 13, 2011, 20:01:27 ip »
Näitä on ruodittu tuolla EICMA -ketjussa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

ALi

  • Viestejä: 1 052
Vs: Uusi V7 malli julkaistu
« Vastaus #2 : Marraskuu 13, 2011, 20:17:48 ip »
Joo. Sieltä ketjusta sain kimmokkeen etsiä nämä EICMA lehdistötiedotteet.

Sieltä löytyi myös tämä tiedote, jossa on ylläolevan kuvan Nevada.
Guzzin PDF tiedote on yleisluontoinen, eikä tarjoa tarkempia teknisiä tietoja.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: Uusia V7 malleja julkaistu
« Vastaus #3 : Marraskuu 13, 2011, 21:06:18 ip »
V 7 suorituskyky: jaksaako pyörä myötätuulessa 190 km / t ? Jos on racer - kyllä 200 täytyy kulkea jos lähtee esim. radalle tai Saksaan.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Uusia V7 malleja julkaistu
« Vastaus #4 : Marraskuu 13, 2011, 23:43:12 ip »
No on sitä tullut Nevadallakin Saksassa käytyä ja hyvin siellä pärjää - eikä Cali-kolmonenkaan kulkenut yli 170 km/h.  :)

Mutta noissa tiedotteissa on maininta yli 10 % tehonlisäyksestä - se olisi kyllä hyvä.
Emeritus-guzzisti

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: Uusia V7 malleja julkaistu
« Vastaus #5 : Marraskuu 14, 2011, 12:33:53 ip »
Onneksi Guzzilla on muita malleja myynnissä. ;)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Uusia V7 malleja julkaistu
« Vastaus #6 : Marraskuu 14, 2011, 12:39:40 ip »
Tuo Nevadan facelift on ihan onnistunut, ulkonäkö on kieltämättä modernimpi. Tankkikin näyttäisi uudelta(?). Nätti peli.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ekku

  • Viestejä: 894
Vs: Uusia V7 malleja julkaistu
« Vastaus #7 : Marraskuu 15, 2011, 07:06:47 ap »
V 7 suorituskyky: jaksaako pyörä myötätuulessa 190 km / t ? Jos on racer - kyllä 200 täytyy kulkea jos lähtee esim. radalle tai Saksaan.

Kaikkea hyvää kun harvoin saa samassa paketissa...

Tehoon on helppo tottua varsinkin jos sitä on ylenmäärin. Eiköhän tuo saman kulje kuin Calitkin, mutta ei varmaan samalla määrällä matkatavaroita... :)

Radalla tuonkin tehon täydellinen hyödyntäminen lienee vaikeaa ja pääsuoran päähän et Suomen radoilla saane edes sitä sataa yhdeksääkymppiä, kun oikeilla sporttipyörillä mennään jonkin matkaa yli kahden markan.

Voi se hauska olla siitä huolimatta, mutta jääpä se varmaan minultakin ostamatta.


ALi

  • Viestejä: 1 052
Vs: Uusia V7 malleja julkaistu
« Vastaus #8 : Marraskuu 15, 2011, 22:37:39 ip »
Ainoa tekninen tieto uudesta 750cc koneesta on "single-feed model" eli vääntöä ja tasaista käyntiä on haettu yhdellä ruiskulla ?
Kaiketi on haluttu myös ulkonäön (ja ilkivallan-/varkauksien välttämiseksi?) takia saada piuhat ja vivut ym. piiloon.


Vaan eipä olekaan yksi ruisku vaan kaksi. Tarkempi lehdistön kuva (3 307 × 2 083, 1,2MB) Nevadasta TÄÄLLÄ sen näyttää.
Single-feed tarkoittaa siten ilmaisesti yhtä ilmaläppää.
Muutoin Nevada näyttää olevan täysin sama vanha pyörä, jonka moottori vain on saatettu ajantasalle. Ei siis mikään varsinaineni uutuus.
EDIT: Oisko vaihdelaatikkoa uusittu, kun sen pinta näyttää isossa kuvassa niin "fiiniltä" moottorin valujälkeen verrattuna ?
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 16, 2011, 20:06:47 ip kirjoittanut ALi »
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

ALi

  • Viestejä: 1 052
Vs: Uusia V7 malleja julkaistu
« Vastaus #9 : Marraskuu 16, 2011, 19:51:22 ip »
Artikkeli ja tarkempia kuvia moottorista ( 1, 2 ja 3 ) näyttää ilmestyneen saataville.
Teknisiä tietoja: Puristussuhde nostettu 9,2 sta 10,2 een. Edelleen Heron-palotila (eli sileä kansi ja palotila männissä), mutta venttiilejä suurennettu ja männät kevyempiä ja vahvempia. Parempi alavääntö on saavutettu pitkillä imuputkilla ja ilmaboxin uudellensijoituksen kautta viileämmällä ilmanotolla.

MOTO GUZZI V7 - La Scheda Tecnica:
Motore bicilindrico a V di 90°, 4 tempi
Cilindrata 744cc
Potenza max all’albero 37,5 kW (51CV) a 6200 giri/minuto
Coppia max all’albero 58Nm a 5000 giri/minuto
Impianto di scarico a 3 vie con doppia sonda Lambda
Raffreddamento aria
Sospensione anteriore forcella telescopica idraulica Marzocchi, Ø 40 mm
Sospensione posteriore forcellone oscillante pressofuso in lega leggera con 2 ammortizzatori regolabili nel precarico molla
Freno anteriore disco flottante in acciaio inox Ø 320 mm, pinza a 4 pistoncini differenziati e contrapposti
Freno posteriore disco in acciaio inox Ø 260 mm, pinza a 2 pistoncini contrapposti
Ruota anteriore 18″ in lega, Pirelli Sport Demon 100/90
Ruota posteriore 17″ in lega, Pirelli Sport Demon 130/80
Altezza sella 805 mm
Capacità serbatoio carburante 22 litri (riserva 4 litri)
Peso in ordine di marcia* 179 kg
Gamma colori: Nero Ruvido; Bianco Puro
Ylläolevat tiedot ja runsaasti kuvia löytyy TÄÄLTÄ ( liekö modeemiyhteys  ???  vai mikä, mutta minulla sivut aukesivat hyvin nihkeästi ).
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 16, 2011, 21:13:40 ip kirjoittanut ALi »
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Uusia V7 malleja julkaistu
« Vastaus #10 : Marraskuu 16, 2011, 22:39:04 ip »
Aika pieni on siis italialaisen 10 prosenttia - ja linkissä mainitaan jopa 12 prosentin lisäys.  :(
Teho ennen 48,28 hv/6800 rpm, nyt 51 hv/6200 rpm.
Vääntömomentti ennen 54,7 Nm/3600 rpm, nyt 58 Nm/5000 rpm.
Mutta Guzzi voi ilmoittaa kuten Rolls Royce aikoinaan, että tehoa on riittävästi.  ;)
Emeritus-guzzisti

ALi

  • Viestejä: 1 052
Vs: Uusia V7 malleja julkaistu
« Vastaus #11 : Marraskuu 17, 2011, 19:40:47 ip »
Totta turiset. "Italian" prosentit näemmä poikkeaa skandinaaveista.Toivottavasti paksumpaa vääntöä ja pehmeää vetoa kuitenkin löytyy.
Oma -05 Nevada menee jo vain 4:llä litralla/100km (kaup.4,2 ja 80-100km/h maant.3,8), johon olen hyvin tyytyväinen.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)