Tässä tulee keskustelupalstan asiantuntijalausunto:
Monta kertaa nähty ihan itse dynossa, että muuttuuhan se teholukema filtterinvaihdolla. Siinä voi samalla nimittäin rukata bensakarttoja, kun menee vakioilla yleensä laihalle jollain alueella. Netistä löytyy myös ihan tarpeeksi dynokäppyröitä, joista sama ilmenee.
Ei liene ihme, että liiketoimintaa harjoittava asentaja mainostaa papaerifiltterin pätevyyttä. Mikäpä sen helpompaa, kuin vaihtaa omasta hyllystä uusi paperiputsari koteloon käsiä likaamatta ja saada siitä vielä rahaa. Pestävän kanssa joutuisi pesuhommiin, filsun öljyämiseen ja jäisi uusi (sikahintainen) papruputsari myymättä.
Joku tietenkin liputtaa siihen suuntaan, että paperisuodatin on niin ja niin halpa, ettei kannata K&N:ää hommata. Aina ei ole näin; appiukon Hondaan etsin filtteriä ja sen hinnaksi muodostui Keski-Suomessa +50€. K&N:n saa parhaimmillaan 70€:on. Pyörä ei edes ole mikään harvinainen, päinvastoin CBR1100XX..
Omaan Isolohkoon menee talvella vapaavirtausputsari, se on varma juttu. Imuäänetkin toivottavasti lisääntyvät. Mitataan sitten rullilla, mitä muutos sai aikaan.