Kirjoittaja Aihe: Räikkälenkkisarja  (Luettu 4488 kertaa)

I.H.

Räikkälenkkisarja
« : Lokakuu 29, 2011, 20:17:05 ip »
Kääntyväpäinen räikkälenkkisarja, aikas kätevä. (Huom. en edusta enkä myy näitä)
Titaniumin kuski

motomatti

Vs: Räikkälenkkisarja
« Vastaus #1 : Lokakuu 29, 2011, 21:59:55 ip »
Noita räikkälenkkisarjoja on myynnissä montaa merkkiä. Sekä laatua. Esim. Cotech on ala-arvoinen ja takuu kyseenalainen. Eivät enää C.O:lla vaihtaneet sarjaa uuteen kolmannella hajoamiskerralla. Laadukkaammissakin on ongelmia: suunnanvaihtaja voi olla sellainen että se nopeassa käytössä vaihtaa suuntaa omin päin. Malli sellainen jossa lenkkipää on taivutettu. Suorissa malleissa on kohtuuhintaiset, kuten yllä, toimineet kohtuudella. Tuo kääntönivel ei välttämättä tee työkalua tehokkaammaksi.

mm

TunturiTT

« Vastaus #2 : Lokakuu 30, 2011, 00:10:57 ap »
Mulla on räikkälenkki-kiintoavainsarja. En käsitä, miten olen voinut olla ilman tuota joskus. Kääntyvällä lenkillä, niin löytyy uskomaton määrä käyttökohteita.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

« Vastaus #3 : Lokakuu 30, 2011, 00:32:59 ap »
Mulla taas käy niin että ensimmäinen homma on mirkelöidä lenkkiavaimen silmukat ohuemmiksi. Johtunee ehkä siitä että touhuan noiden Benellin koneiden kanssa enimmäkseen.

Useimmiten käteen sattuu kuitenkin pitkä hylsy tai kuusiokoloavain. Kai se on jokin perversio että vaihdan yleensä kaikki vaihdettavissa olevat kuusiokannat kuusiokoloiksi tai toisinaan torxeiksi. Sekin lienee Benellivaikutusta.

mm

TunturiTT

« Vastaus #4 : Lokakuu 30, 2011, 09:16:29 ap »
Tuon taittuvan pään toiminnallisuuden tajuaa silloin, kun on tällaiset koon 13 kädet..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

I.H.

« Vastaus #5 : Lokakuu 30, 2011, 10:59:21 ap »
Mulla taas käy niin että ensimmäinen homma on mirkelöidä lenkkiavaimen silmukat ohuemmiksi. Johtunee ehkä siitä että touhuan noiden Benellin koneiden kanssa enimmäkseen.

Tuo silmukka on joskus paksunlainen, suunnanvaihtajaa tässä versiossa ei ole koska suunta vaihetaan avainta kääntämällä.
Titaniumin kuski