Kuka noita mainosmiesten kilometrituloksia uskoo?
En minä ainakaan.
Kulutuskestävyyshän riipuu siitä miten on ajettu ja missä.
Oman kokemuksen mukaa samalla renkaalla käy kahdesti Kroatiasssa mutta
Suomessa sen ajaa sileäksi alle kymppitonnisa.
Ja minkälaisilla renkailla.
Testirenkaisiin on voitu laitaa ylimääräistä kulutuspintaa mutta asiakkaalle
sellaista ei voi myydä pelkästään siksi että, vain suoraan ajettuna se on
loppuunkuluneena vaarallisen kulmikas ja onhan se järkyttävän
painavakin. Jäykkä ja epämukavan kovakin se voi olla.
Renkaiden kulutuskestävyys ei ole vuosien varrella parantunut vaikka
jatkuvasti mainostetaan kestävämpiä seoksia ja parempia rakenteita.
Jos kumi on kestävämpää, on kulutuspintaa ohennettu vastaavasti.
Saadaan kevyempi rengas eikä se ohut kulutuspinta voi kulua kovin kulmikkaaksi.
Ei ole rengasvalmistajalle kannattavaa valmistaa maailman tappiin kestävää rengasta.
Ei vaikka se luultavasti olisi mahdollistakin.
http://feed.ne.cision.com/wpyfs/00/00/00/00/00/16/3F/1A/wkr0001.pdfPekka