Kirjoittaja Aihe: Norgen etujarrupaloista...  (Luettu 2681 kertaa)

NorgeGTL

Norgen etujarrupaloista...
« : Lokakuu 14, 2011, 10:47:35 ap »
Alkuperäiset kesti 28 tkm, toiset Ferodot 40 tkm ja nyt viimeiset EBC:t yllättivät negatiivisesti kestämällä vain 18 tkm ja raudoille. Orgaanisia olen käyttänyt. Alkuperäiset takapalat porskuttavat edelleen. Meinaan laittaa Lucaksen palat seuraavaksi. Kestääkö sintterinen yleisesti ottaen yhtään paremnmin?

Viime talvena olin putsannut etujarrut ja muistan keväältä sen, että heti ensimmäisillä reisuilla etuvanne oli raskaasti jarrupölyssä joten olisikohan palat saaneet jotenkin tavallista kovempaa kyytiä ja siten siipeensä...
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

motomatti

Vs: Norgen etujarrupaloista...
« Vastaus #1 : Lokakuu 14, 2011, 13:06:25 ip »
Pitää katsoa että millaisesta materiaalista kyseiset jarrulevyt pitävät. Mulla kävi Brevassa väärin kun laitoin sintteripalat: jarrut pitivät tosi hyvin, kuivalla ja sateella, mutta ne eivät olleetkaan palat ainoastaan jotka kuluivat. Levyt lähtivät kulumaan tosi lujaa noilla paloilla. Alle kymppitonnin matkalla LEVYJEN vaihtorajalle. Sitä ennen orggispaloilla yli 30000 km eikä havaittavaa kulumaa.

mm

TunturiTT

« Vastaus #2 : Lokakuu 14, 2011, 14:22:48 ip »
No jos sintteripaloilla suoritetaan perättäin paljon "kylmiä" jarrutuksia, niin aivan varmasti kuluu pehmeät levyt. Jos taasen ajetaan reippaammin (esmes rata-ajoa) pysyy paloissa ja levyssä jonkin verran lämpöä-> pala on pehmeämpi.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

« Vastaus #3 : Lokakuu 15, 2011, 18:48:51 ip »
Juuri tuotahan minä en tiennyt kun kauppias puhui ympäri kertomalla huipputuntumasta ja pidosta. Itse asiassa se myi mulle ne palat vaan siksi että sillä ei ollut, sillä hetkellä, hyllyssään yhtään tavallisia.

Ja sitten ajelin körökörö-vauhtia.

mm

TunturiTT

« Vastaus #4 : Lokakuu 15, 2011, 19:11:43 ip »
Eet ole ainoa suomenmaassa jolle ko palat on myyty.. itse ostan mitä haluan, mutta näitä kuulee välillä. tarinoita kuluvista levyistä ja kiljuvista jarruista. jne..
Hyvä pyörä, parempi mieli.