Kirjoittaja Aihe: Oman jackalin statuksesta  (Luettu 109254 kertaa)

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #120 : Maaliskuu 05, 2012, 23:02:56 ip »
Kyllä sitten pitää rakentaa kaasarimallin kipinätkin. Pitää alkaa alusta. Jostain pitää saada valan tehnyt IAW 15M ECU Jackalin kartalla kokeiluun. Ehjästä pyörästä tai tehtaan edustajan varaosahyllystä. Ei kannata ostaa suoraan uutta, jos orkkis onkin ehjä. Muistaakseni ostit jonkun käytetyn, joka ei sitten olekaan ehjä tai on hajonnut saman tien asennettaessa. Kantsis lähettää nyt suoraan Piikkiöön vian selvitystä varten. Vielä ei varmaan ole jonoa korjaamolla. Heillä on varmasti sopiva kuljetustapa tiedossa.
Forza Moto Guzzi!

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #121 : Maaliskuu 05, 2012, 23:39:18 ip »
No alkaahan tuo jo kieltämättä olla kummaa.
En nyt kaikkia muista enkä jaksa koko ketjua selata mutta oliko se ylä ja alakerta samoilla hehtaareilla? Siis se jakopää?
Mites se ruiskupuoli, onko se jo todettu viattomaksi?
Jos innostaa kokeilla sitä kaasariversiota niin noi mun 1100 calin dellortot kyllä joutaa hetkeksi lainalle. Ja imusarjatkin jos tarvii.


Tänään juuri kuulin Guyltä että ajoitukset ovat kohdallaan. Jako siis.

Kaasuttimet houkuttavat. Kuitenkin hirvittää että mitens se sitten on tuon kipinän ajoituksen suhteen: Veikkaan että hukkaan menisi kaasuttimien kokeilu, kun kipinä tekee mitä sattuu.

Se kipunako nyt tosiaan iskee missä sattuu?

Saiskohan sinne vaikka tuommosen hoitamaan sytytyksiä: http://www.sd-tec.de/catalog/product_info.php/cPath/117_141_2000_335/products_id/114355?osCsid=1df83547c283842aed55953cb34ba8d7
Ja kaasarit kaveriksi. Hintoihin se näinkin tietty tulee.

HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #122 : Maaliskuu 06, 2012, 08:01:37 ap »

Se kipunako nyt tosiaan iskee missä sattuu?

Saiskohan sinne vaikka tuommosen hoitamaan sytytyksiä: http://www.sd-tec.de/catalog/product_info.php/cPath/117_141_2000_335/products_id/114355?osCsid=1df83547c283842aed55953cb34ba8d7
Ja kaasarit kaveriksi. Hintoihin se näinkin tietty tulee.


Enpäs tiedä koska kipunoi, mutta sama logiikka samoilla tiedoillahan sitä ohjaa kuin ruiskuakin.

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #123 : Maaliskuu 06, 2012, 08:41:28 ap »

Saiskohan sinne vaikka tuommosen hoitamaan sytytyksiä: http://www.sd-tec.de/catalog/product_info.php/cPath/117_141_2000_335/products_id/114355?osCsid=1df83547c283842aed55953cb34ba8d7
Ja kaasarit kaveriksi. Hintoihin se näinkin tietty tulee.


Sais toki. Ennemmin kuitenkin lahjoitan koko vehkeen orpokotiin leikkikaluksi kuin ostan 500 euron syttysysteemin tietämättä etukäteen, onko siitä apua.

Kiitos linkistä, kuitenkin :)

J

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #124 : Maaliskuu 08, 2012, 10:31:32 ap »
Saan kai tänään Guyltä jackalin raadon takaisin.

Jospa katsoisin että siinä on johdot ja letkut paikallaan ja soitan sitten Piikkiöön.

Alkaa rahat käydä vähiin tän kanssa. Vaan eipä tuosta tuollaisena ole paljoa iloa.

J

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #125 : Maaliskuu 09, 2012, 14:13:48 ip »
Saan kai tänään Guyltä jackalin raadon takaisin.

Sain joo.

Guy kertoi että ala- ja yläkerta ovat kiinni toisissaan ja samassa, vieläpä oikeassa vaiheessa.

1) Guy kehotti vielä kerran tsekkaamaan bensapaineen. Mainitsi oikean arvon olevan 2.5.

2) Pyörän vasemmalla puolella, tankin alla näyttäisi olevan yksi sähköjohto josta ei oikein tiedä mikä se on. Se pitää jäljittää. (ei ole petcock-liitin, ei bensapinta-anturi liitin eikä diagnostiikkaliitin) Mitään muistikuvaa moisesta ei ole.

3) Sytytyspuolat eivät ole niin tukevasti kiinni kuin voisi toivoa. Ei kai puolien kiinnitys kuitenkaan seoksiin vaikuta... Näyttää nimittäin saavan ainakin 100% liikaa soppaa sekä minun että Guyn havaintojen perusteella.

Muuten asiat ovat suunnilleen niinkuin niiden pitäisi olla, poislukien huohotuksen nykyinen toteutus. Mitään rikastusjuttuja sun muita hilavitkuttimia ei ole. Vain alkuperäiset pimpelipompelit ovat käytössä.

Aurinko paistaa sen verarn ilkeästi, että taidan vielä tulevana lauantaina mennä ihmettelemään mikä Jackalia vaivaa. Olisi nääs pirun kiva saada tämä viestiketju jo lopetettua.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #126 : Maaliskuu 09, 2012, 15:20:10 ip »
Helkkari jos olisi vähemmän välimatkaa, niin voisin tarjoutua lyömään päitä yhteen tämän potilaan äärellä. Kaksi paria silmiä ja näppejä voisi saada enemmän vahinkoa aikaan.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TimoEv

  • Viestejä: 2 172
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #127 : Maaliskuu 09, 2012, 18:50:12 ip »
Tietämättömältä tyhmä kysymys: Onko siinä pyörässä kiinni / ollut kiinni tankin alla sellainen pinei papu eli ilmanlämpötila-anturi? En tiedä mitä se tekee, jos ei toimi / on irti. Enkä tähän hätään tiedä mitä sen vastusarvo on huoneenlämmössä.

Entäs onko öljynlämpötila-anturi ok? Onkos edes sellaista...

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #128 : Maaliskuu 09, 2012, 19:11:41 ip »
Tietämättömältä tyhmä kysymys: Onko siinä pyörässä kiinni / ollut kiinni tankin alla sellainen pinei papu eli ilmanlämpötila-anturi? En tiedä mitä se tekee, jos ei toimi / on irti. Enkä tähän hätään tiedä mitä sen vastusarvo on huoneenlämmössä.

Entäs onko öljynlämpötila-anturi ok? Onkos edes sellaista...


Ilmanlämpöanturi on tankin etuosan alla, runkoputken oikealla puolella. Anturi saa +5V ja sen vastusarvo on speksejä vastaava.

Moottorin lämpöanturi on oikeassa sylinterikannessa. Anturi saa +5V ja sen vastusarvo on speksejä vastaava.

Jostain löysin speksit ja "huoneenlämmössä" oomit olivat kohdillaan plus miinus 10%.

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #129 : Maaliskuu 09, 2012, 19:17:02 ip »
Helkkari jos olisi vähemmän välimatkaa, niin voisin tarjoutua lyömään päitä yhteen tämän potilaan äärellä. Kaksi paria silmiä ja näppejä voisi saada enemmän vahinkoa aikaan.

Miulle kyl ihan oikeesti apu kelpais.

Eikä tämä nyt vain TunturiTT:tä tarkoita.

Kiitos ajatuksesta.

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #130 : Maaliskuu 10, 2012, 14:06:41 ip »
Miulle kyl ihan oikeesti apu kelpais.


Tallilta, päivää.

Bensapaine 2.5 bar levossa ja ihan pikkaisen yli kun kone käy. Paineet pysyy sisällä vaikka virrat sammuttaa.

Seuraavaksi taidamme laittaa oskilloskooppia ruiskuihin.

Se mystinen piuha mitä ihmettelimme, on tietenkin tankin bensapinnan anturin johto. Noloa.

Päivitys: Saatiin skooppi kiinni ruiskunjohtoihin. Sain kuvattua skoopin näytön myös videolle, laitan sen jonnekin jossain vaiheessa. Oleellista on kuitenkin että kumpikin ruisku saa nättiä pulssia. Saatiin siis samalle näytölle molempien ruuttien signaali. Signaalit olivat aivan saman muotoiset ja vakioetäisyydellä toisistaan ajallisesti. Harrastelijana sanoisin että näimme terveen näköisiä juttuja.

Maadoituksen kesto on "5.2" millisekuntia korotetulla tyhjäkäynnillä.

Osaako joku kertoa, onko se oikealla tontilla?
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 10, 2012, 15:07:15 ip kirjoittanut MotoJussi »

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #131 : Maaliskuu 10, 2012, 16:06:07 ip »

Tallilta, päivää.

Jackaliin on vaihdettu tuplatulppapuolat.

Mietin puolien heikkovirtaliittimiä. Jos olen pistänyt ne väärinpäin, homma toimii tai ei toimi tai toimii oudosti.

Miten tuon voisi selvitellä?

J

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #132 : Maaliskuu 10, 2012, 16:10:22 ip »
Pulssisuhteen ja taajuuden pitäisi muuttua kierrosten ja koneen lämpötila- ym antureiden antaman tiedon mukaan. Kuinka paljon, ei harmainta hajua. Ehkä kannataisi kiinnittää huomio muutokseen. Idea olis vain todeta onko ECU hereillä vai syöttääkö vakiopulssia kokoajan.

Yllä olevaan: Vaihda kylmästi puola ja puoli kerrallaan piuhat ristiin ja takaisin ja seuraa muutosta. Niitten pitäisi olla kelluvat eli ei yhteydessä rungon miinukseen.
Forza Moto Guzzi!

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #133 : Maaliskuu 10, 2012, 16:33:14 ip »

Yllä olevaan: Vaihda kylmästi puola ja puoli kerrallaan piuhat ristiin ja takaisin ja seuraa muutosta. Niitten pitäisi olla kelluvat eli ei yhteydessä rungon miinukseen.

Vaihdettu puola ja puoli kerrallaan piuhat ristiin. Ei selkeää muutosta. Käy kaikilla kombinaatioilla, huonosti.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #134 : Maaliskuu 10, 2012, 16:44:04 ip »
Onko tullut kokeiltua jo jossain vaiheessa piuhoja ristiin puolalta toiselle?
Forza Moto Guzzi!