http://www.millepercento.it/index.jsp?sito=Millepercento&linkPagina=17734&lingua=itJulkisuudessa BB1 esiteltiin EICMAssa 2007.
Ensimmäinen katukäyttöön taltutettu BB1 toimitettiin Suomeen keväällä 2009. Maahantuojan toteutettua haluamani muutokset, sain pyörän käyttööni 29.06.2009.
Tiedän, että etelä Englannissa ja Hampurissa Saksassa on molemmissa yksi BB1.
Hampurin pyörä oli näköhavainnon mukaan täysin musta. Englannin pyörän tuunauksista en ole saanut tietoa.
Moponi rungonnumero on 9. Oletan edellisten numeroiden pitävän sisällään prototyypin ja tehtaan kilpaosaston- ja testiyksilöt.
Toistaiseksi BB1 ja ALBA ovat tyypitettyinä EURO3 katukäyttöön EU-maihin.
Saamani tiedon mukaan Austraalian markkinat avautunevat vielä tämän vuoden aikana.
Koeajettuani keväällä Ducatin Diavelin totesin, että BB1 on myös yksi nopeimmista moottoripyöristä maailmassa ja antaa enemmän haastetta ja nautintoa, koska ajoon ei vaikuta "sähköiset ajonhallinta-avustajat", vaan kuski ajaa itse!
Kulutus maantieajossa 100 - 120 km/h, jolloin myös 6.-vaihde on käytössä = 7 l/100 km.
Mutkatie taipaleilla, jolloin käytössä on vaihteet 3 - 5, kulutus on ollut ajofiiliksistä riippuen 8 - 8,3 l/100 km.
Kevääseen mennessä olin joutunut vaihtamaan 5-amperin sulakkeita yli 10 kertaa, kunnes pistin tilalle 7,5 amperin , joka on kestänyt.. pyörästä johtuvia muita murheitä ei ole ilmaantunut.
Huollon jälkeen on bensaletkun pikaliitin irronnut ja pysäyttänyt kahdesti matkanteon!
Nyt alla Michelin Pilot Road 3 sadekelin renkaat.Takarenkaaksi valitsin pehmeimmän, koska ajan yksin. (kolmas rengaskerta) Mittarissa nyt 21tuhatta km.
Viimeisen kahden kuukauden aikana ajoin Poriin salille yht. yli 4.000 km satoi tai paistoi..
(Vanha jenkki on päivitettävänä)
BB1:sen moottorin tekniset tiedot, jos kiinnostaa:
http://www.millepercento.it/renderdocument?ris=24682