Kirjoittaja Aihe: suutin ja neulat  (Luettu 5096 kertaa)

Skunk73

  • Viestejä: 83
suutin ja neulat
« : Syyskuu 21, 2011, 16:04:21 ip »
No niin jälleen kerran oli työpäivän aikana miettiä guzziongelmia ja tulppien pimenemistä ja kovaa bensan kulutusta ja mieleeni välähti tällainen että kun edellinen omistaja oli vaihtanut suuttimet 105->120 mutta ei vaihtanut neulaa niin onko tällä merkitystä että seos olisi liian rikkaalla?? olisiko isommat suuttimet vaatineet toisenlaisen neulan myös? ;D

poku

  • Viestejä: 133
Vs: suutin ja neulat
« Vastaus #1 : Syyskuu 27, 2011, 21:22:36 ip »
Se suuttimen koko on alhaalla oleva reikä josta bensa pääsee ylöspäin.Ei neuloja tarvitse vaihtaa,mutta miksi ne on vaihdettu suurempiin?Taas joku on viisampi kuin tehdas.Tärkeintä on bensapintojen korkeus sekä yleinen säätö,tyhjäkäyntisuuttimet jne..pienellähän nämä kulkevat,noin yleisesti.  ;D

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: suutin ja neulat
« Vastaus #2 : Syyskuu 27, 2011, 22:09:28 ip »
Aika harva kaasari-Guzzi toimii moitteitta tehdassäädöillä. On tuonne eteläiseen Eurooppaan tarkoitetut säädöt kohtuu laihoja tänne viileään ilman alaan..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: suutin ja neulat
« Vastaus #3 : Syyskuu 27, 2011, 22:23:21 ip »
Pokua peesaten perussäädöissä sanoisin että kun ne on tsekattu osta setti suuttimia tuolle välille. Normaali väli on 0,05.
Spekulointia: jos 105 oli alkuperäinen niin se todnäk. on liian pieni koska nykybensassa on "petäjäistä" mukana. Kokeile 110- ja 115 -kokoja ja kun löydät sopivan koon sitten voit hakea vielä alakierrosvääntöä ja kierrosherkkyyttä tyhjäkäyntisuuttimien, neulan ja neulaputken ominaisuuksia muuttamalla. Niitäkin on montaa tyyppiä.
Säätäessä pitää olla valmiina pari paria uusia oikean lämpöarvon tulppia siltä varalta että kaikki ei mene putkeen heti. Ja tietysti sytytyksen säädöt ja sytytysennakon toiminta pitää olla kohdallaan ennen kaasareiden säätämistä. Sekä oikeat venttiilivälykset ja kunnossa oleva ilmansuodatin.

Kaikkein ensiksi tarkista että ryypyn luistit palauttaa pohjaan saakka ja niiden kumitiivisteet ovat ehjät. Sieltä on usein syyllinen löytynyt käyntihäiriöihin. Luistit kannattaa myös synkronoida ennen tarkempia säätötoimenpiteitä.

Vaijerien läpivienneissä kaasuttimiin pitää olla ehyet kumitiivisteet ilmavuotojen vuoksi. (4kpl)

Kaasareiden säätöruuvien jousten alla on myös tiivisteet, tai ainakin pitäisi olla. Periaatteella: ruuvi - jousi - prikka - O-rengas. Usein ei ole kuin ruuvi ja jousi tallella.

Tuolta löydät kaasuttimien tyyppimerkintöjen perusteella oikeat osat ja korjaussarjat: http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?file=&pageID=3&action=view&groupID=556&OpenGroups=556

Voi joutua muutaman minuutin selaamaan luetteloita, mutta kyllä se siitä...

Räjäytyskuvia ja korjaus/säätöohjeita löytyy alkuperäisestä korjaamokäsikirjasta sekä varaosaluetteloista: http://guzzitek.org/gb/cadres_gb.htm.
Valitettavasti nuo kirjat on vain sivistyskielillä.
Googlen kääntäjästä voi olla apua. http://translate.google.fi/?hl=fi&tab=wT

Menestystä!

mm

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: suutin ja neulat
« Vastaus #4 : Syyskuu 27, 2011, 22:42:08 ip »
Ja kun suuttimet on saatu haarukoitua kohdalleen, kannattaa säätää sytty uudelleen. Ei todennäköisesti vastaa optimitilannetta sytytyksen ja seoksen yhteispelissä. Been there, done that..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: suutin ja neulat
« Vastaus #5 : Syyskuu 28, 2011, 09:51:42 ap »
Saiskohan siltä edelliseltä omistajalta tietoa, miksi on mennyt suuttimia muuttamaan. Avarampi putkisto ja virtaavampi ilmasuodatin voisi korjata seokset, soundit ja tehot oikealle alueelle.
Forza Moto Guzzi!

Skunk73

  • Viestejä: 83
Vs: suutin ja neulat
« Vastaus #6 : Syyskuu 29, 2011, 15:09:42 ip »
Koneesta on kansia laskettu ja kanavia kutiteltu mitä sitten tarkoittaakaan? Avarrettu tai hiottu sileämmäksi?? Vaihdoin jo suuttimet 120->110 ja samalla tulpat. paremmin tuntuu toimivan. tosin takana on vasta 130km joten vielä ei osaa sanoa.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: suutin ja neulat
« Vastaus #7 : Syyskuu 29, 2011, 20:46:29 ip »
Oliko kyseessä iso- vai pikkulohko?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Skunk73

  • Viestejä: 83
Vs: suutin ja neulat
« Vastaus #8 : Syyskuu 30, 2011, 16:30:10 ip »
pikkulohko 650 florida. Tänään vaihdoin tulpat 8->7 kun jälleen 200km ajon jälkeen toinen tulppa pimeni. Ei kesken ajon vaan parin päivän seisomisen jälkeen kun yritin saada käyntiin.

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: suutin ja neulat
« Vastaus #9 : Syyskuu 30, 2011, 18:16:38 ip »
Mulla on samanlainen vika NTX 750:ssä. Oikeassa sylinterissä. Pitkällisen rassaamisen jälkeen olen pikkuhiljaa päätymässä siihen tulokseen että, täytyy vaihtaa toinen kaasutin? ???
Tai ehkä poraan ensin kaikki tulpat kanavien päistä pois nähdäkseni miltä sisäpuolella näyttää.

Pekka
Sohc van Helmi.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: suutin ja neulat
« Vastaus #10 : Syyskuu 30, 2011, 19:48:08 ip »
Pikkulohkossa kannen madaltaminen ei tee yhtään mitään puristusuhteelle. Palotila on männässä.
Tuo pikkulohko on todella tarkka liialliselle ryypytykselle kylmänä, jos akussa ei ole tarpeeksi putua. Kokeilepa vaikka Bilteman kolmikärkitulppia. Itse olen havainnut ne parhaiksi tulpiksi pikkuiseen. Nuo tulpat sytyttää kylmän koneen varmennin kastumatta. Tarkistan mallin myöhemmin.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: suutin ja neulat
« Vastaus #11 : Syyskuu 30, 2011, 21:48:59 ip »
Kaasuttimissa jos epäilee että on kattilakivee, hartsia tai hapettumia niistä pääsee eroon uä-pesurilla hellävaraisesti. Lisäksi ulkopuoli tulee kuin uudeksi. Menetelmä ei riko mitään mutta poistaa skeidan umpiperistäkin.

Jos kertyy "pimenneitä" tulppia hyllyn kulmalle niin sama laite auttaa niissäkin poistamaan eristekerroksen pinnasta sähköä johtavan hiilikerroksen. Ihan paria tulppaa ei kannata pesettää mutta kymmenkunta on jo taloudellista.

Ultraääni puhdistaa myös sähkölaitteet kuten ruiskusuuttimet kunhan valitsee tapauskohtaisesti väliaineen. Vesi kun ei ole kaikille sähkölaitteilla parasta. Normaalisti väliaineena käytetään vettä. Itse pesen liki kaikki osat ultraäänellä. Laakereista lähtee lika oikein kivasti eikä ole ruostumisesta pelkoa.

mm