Pokua peesaten perussäädöissä sanoisin että kun ne on tsekattu osta setti suuttimia tuolle välille. Normaali väli on 0,05.
Spekulointia: jos 105 oli alkuperäinen niin se todnäk. on liian pieni koska nykybensassa on "petäjäistä" mukana. Kokeile 110- ja 115 -kokoja ja kun löydät sopivan koon sitten voit hakea vielä alakierrosvääntöä ja kierrosherkkyyttä tyhjäkäyntisuuttimien, neulan ja neulaputken ominaisuuksia muuttamalla. Niitäkin on montaa tyyppiä.
Säätäessä pitää olla valmiina pari paria uusia oikean lämpöarvon tulppia siltä varalta että kaikki ei mene putkeen heti. Ja tietysti sytytyksen säädöt ja sytytysennakon toiminta pitää olla kohdallaan ennen kaasareiden säätämistä. Sekä oikeat venttiilivälykset ja kunnossa oleva ilmansuodatin.
Kaikkein ensiksi tarkista että ryypyn luistit palauttaa pohjaan saakka ja niiden kumitiivisteet ovat ehjät. Sieltä on usein syyllinen löytynyt käyntihäiriöihin. Luistit kannattaa myös synkronoida ennen tarkempia säätötoimenpiteitä.
Vaijerien läpivienneissä kaasuttimiin pitää olla ehyet kumitiivisteet ilmavuotojen vuoksi. (4kpl)
Kaasareiden säätöruuvien jousten alla on myös tiivisteet, tai ainakin pitäisi olla. Periaatteella: ruuvi - jousi - prikka - O-rengas. Usein ei ole kuin ruuvi ja jousi tallella.
Tuolta löydät kaasuttimien tyyppimerkintöjen perusteella oikeat osat ja korjaussarjat:
http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?file=&pageID=3&action=view&groupID=556&OpenGroups=556Voi joutua muutaman minuutin selaamaan luetteloita, mutta kyllä se siitä...
Räjäytyskuvia ja korjaus/säätöohjeita löytyy alkuperäisestä korjaamokäsikirjasta sekä varaosaluetteloista:
http://guzzitek.org/gb/cadres_gb.htm.Valitettavasti nuo kirjat on vain sivistyskielillä.
Googlen kääntäjästä voi olla apua.
http://translate.google.fi/?hl=fi&tab=wTMenestystä!
mm