Kirjoittaja Aihe: puristukset ja tulppa  (Luettu 3571 kertaa)

Skunk73

puristukset ja tulppa
« : Syyskuu 11, 2011, 13:38:49 ip »
jos kansia lasketaan ja puristussuhde muuttuu niin onko tarve vaihtaa myös toisenlaisiin tulppiin? kansia on käsittääkseni laskettu 0.5mm ja tulppaa menee kohtuu nopeasti. olen käyttänyt ngk:n bp8es.
mitään käsitystä minulla ei ole koko asiasta mutta tulipahan mieleen kun toinen tulppa jälleen pimeni kesken ajon.

motomatti

Vs: puristukset ja tulppa
« Vastaus #1 : Syyskuu 11, 2011, 16:37:17 ip »
Ei ole suuri suuri menetys kokeilla 1 - 2 pykälää kylmempiä tulppia jos epäilee kuumuuden tappavan tulppia. Tai toisin päin jos tulpat nokeentuvat. Yleensä kyllä noki on se joka tekee tulpasta sähkönjohtavan. Kuumuus taas rikkoo eristeet tai kuluttaa liian nopeasti tulppaa.
Jos vika ilmenee on vain toisessa sylinterissä pitää ensin eliminoida ilmavuodon tai seoksenmuodostuksen (balanssin) ongelmat ja vasta sen jälkeen ryhtyä tulppaongelmaan jos sitä enää edes ilmenee.
Onko ruisku- vai kaasutinkone ja millainen on sytytysjärjestelmä?

mm

TunturiTT

« Vastaus #2 : Syyskuu 11, 2011, 21:19:09 ip »
Jos tosiaan menee molemmista kerralla, niin vois kokeilla kylmempää. Niinhän sitä tehtiin mopoaikoinakin, kun kiristetty kone aiheutti lämpökuormaa kynttilälle.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Skunk73

« Vastaus #3 : Syyskuu 12, 2011, 15:41:02 ip »
tulppaa menee molemmissa sylintereissä.kone on kaasuttimilla ja kärjetön sytytys.itse kyllä veikkaan että seokset ei ole kohdallaan ja siitä johtuu tulppien huono kesto.