Kirjoittaja Aihe: Gruppolaisten kiulut-kysely  (Luettu 13962 kertaa)

tramp

• Säkkijärvenpolkka on ihan hanurista
Vs: Gruppolaisten kiulut-kysely
« Vastaus #15 : Elokuu 31, 2011, 18:19:19 ip »
Rillipäälle wanhat avattavat Bieffe Modular R4 , Schuberth Consep ja uusin Moto Guzzi ( AGV) kun tuli mopokaupassa kylkiäisenä lähinnä kyytiläiselle.

Kimmo Saarelainen

• Administrator
« Vastaus #16 : Elokuu 31, 2011, 18:56:34 ip »
Avattava - yhdistyy käytännöllisyys ja turvallisuus!
Kerran kaatuneena ja kypärän jälkiä tutkineena totean "onnex en silloin avokypäräl ..."
t. Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

Bhill

« Vastaus #17 : Elokuu 31, 2011, 20:14:14 ip »
Kyllähän umpikypärä on ainoa oikea, jos ei silmälasien takia avattavaa tarvitse. Umpikypärä on sekä turvallisempi että kevyempi. Marushin 999RS ja paino 1100g. Vaihdoin tälle kesälle. Aiemminkin on ollut ainoastaan kompisiittiumpikypäriä.
V11 Sport

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
« Vastaus #18 : Elokuu 31, 2011, 20:44:14 ip »
Umpinaiseen siirryin tälle kesää. Välillä pikkumatkoja avolla tai avattavalla muttei kovin paljoa. 
Mun päähän ei mukavasti istu kun arai. Shoein avattava mulla on ollu pari edellistä vuotta mutta ei se istu ei. Ja vinkuu ja viheltää ja hiostaa.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

MPCkloppi

• Vieras
« Vastaus #19 : Elokuu 31, 2011, 20:52:09 ip »
Eikö useimmissa laadukkaissa umpikypärissä ole aurinkovisiiri? (aurinkovisiirit eivät suodata UV-säteilyä)

UV-säteilyn varalta (kun on annettu säteilyvaroitus) on kaikissa kypärissä syytä käyttää kaikilla herkuilla varustettuja, omilla vahvuuksilla varustettuja laadukkaita aurinkolaseja, jotka on varustettu ohuilla, suorilla sangoilla, jotka on suunniteltu helpottamaan lasien nenälle laittoa mm. umpikypärää käytettäessä..

Vähän menee ohi aiheen - mutta jottei kypärä joutuisi testiin, niin vasten matalalla olevan auringon suuntaan ajettaessa suodattavat aurinkolasit ovat välttämättömät!

Mikä estää tankkaamisen umpikypärä päässä?

BMW

« Vastaus #20 : Elokuu 31, 2011, 20:53:04 ip »
Aika paljo ajelisin varmaan ilman kypärää jos ois sallittua niinkun nuorena poikana 10 vuotta ajelin ennen kun tuli pakolliseks. Hulluna ne piti ''tosimotoristit'' mua sillon mutta oon aina ollu vähä erilainen nuori.  Reippaasti yli 40 v oon moottoripyörällä ajellu ilman välivuosia toisin kun ne sen aikaset ''tosimotoristit'' ja 25 vuotta talvekkin läpi joka päivä enkä enää viitti ruveta aatteleen, tarttisko olla vielä haarniskakin päällä kesähelteilläkin jos vaikka sattus taivas putoon päälle.

Rockmaple

« Vastaus #21 : Elokuu 31, 2011, 21:07:58 ip »
Aika paljo ajelisin varmaan ilman kypärää jos ois sallittua niinkun nuorena poikana 10 vuotta ajelin ennen kun tuli pakolliseks. Hulluna ne piti ''tosimotoristit'' mua sillon mutta oon aina ollu vähä erilainen nuori.  Reippaasti yli 40 v oon moottoripyörällä ajellu ilman välivuosia toisin kun ne sen aikaset ''tosimotoristit'' ja 25 vuotta talvekkin läpi joka päivä enkä enää viitti ruveta aatteleen, tarttisko olla vielä haarniskakin päällä kesähelteilläkin jos vaikka sattus taivas putoon päälle.

Vähän samansuuntaisin ajatuksin liikenteessä, tosin moottoripyöräilyä en kylläkään ole kovin paljoa harrastanut. Avopotta visiirillä, farkut, nahkatakki ja samat kengät joilla vallitsevassa säässä tallaisin katua. Jotenkin tuntuu touhu liian vakavalta jos varusteet pitää olla parasta mitä saa ja onhan nuo oikeat prätkäpukineet törpön näköisiä sekä hikisiä kun poikkeaa kuppilaan. Umpikypärässä on sitä paitsi vähällä iskeä klaustrofobia.

Tuulenpoika

« Vastaus #22 : Elokuu 31, 2011, 21:32:11 ip »
Kaksi kypärää käytössä,avattava ja umpinainen.En kertaakaan ole käyttänyt avokypärää sen jälkeen kun vedin turvalleni sateessa Itavallassa.Naama olisi mennyt täysin tohjoksi jos olisi ollut avokypärä.Päällä aina rähjäinen nahkapuku ja alla selkäpanssari.Enkä koe olevani mitenkään törpön näköinen.Uskottava olen ainakin omissa silmissäni,mitä nyt puoliso sanoo minun olevan hänen kirppari löytönsä.Ja alla tietenkin pehmeät renkaat.Ei ikinä Marathoneja.

Cali.fi

« Vastaus #23 : Elokuu 31, 2011, 21:39:09 ip »
Minulla on umpikypärä. Vaihdoin vanhan Shoei:n Arai merkkiseen luultavasti 4 v sitten. Tuolloin se tuntui selvältä parannukselta, mutta se on jotenkin rapistunut yllättävän äkkiä. Ihastuin siihen miten se istui päähän ja miten hiljainen oli koeajolla, mutta jotenkin tuntuu, että on väljentynyt yllättävän paljon ja rämisee/suhisee/vinkuu. Ehkä kypäräpuhelinasennus teki huonoa äänenvaimennukselle.
Tänäkesänä katselin avopottaa nurkka-ajoon, no lähinnä mainoksia,  kerran sovittelin Davidaa, ja silloinkin ihanvaan ilman koeajoa. Hyväksytty malli tuntui istuvan hyvin, pienempi ja paremman näköinen, mutta ei hyväksytty, ei taas oikein ollut minun lanttuni mallinen. Aika kalliita olivat molemmat, varsinkin hyväksytty. No ei ehkä Arain umpipottaan verrattuna, mutta selvästi halvempiakin on, ja sellaisen ominaisuudet varmaan nurkka-ajon nopeuksissa riittäisi.

MPCkloppi

• Vieras
« Vastaus #24 : Elokuu 31, 2011, 21:55:34 ip »
Laadukas umpikypärä on turvallisin tutkimusten mukaan!

Näkyy selvästi olevan arvostuskysymys
           Joku haluaa ajaa motarilla sortsit ja jotkut reinot jalassa ja avokypärän remmi auki ja on kova jätkä Shellille kurvatessaan  ::)
           Toinen ääripää (kuten minä) käy kioskilla polkupyörällä ja motoristina liikun myös yli 30 asteen helteillä kaikki vetoketjut kiinni jokasään nahkapuvulla ja turvallisilla saappailla. Käsineissä rannesuojat ja rystyvahvikkeet.

Käyn suihkussa ja käytän herkälle iholleni sopivaa dödöä (olen lopettanut alkoholin käytön myös deodoranteissa) ja kun puku on Antibacteria-käsitelty ja hengittävä, niin miksi hiki haisisi?

Menetin "nautittavat mutkatie-harrastukset" melkein 51 vuodeksi alkuun perheasioiden, sitten kiireisen yrittämisen vuoksi..

Koska nautin nykyisistä harrastuksista, niin

haluan säilyttää terveyteni mahdollisimman pitkään varustautumalla laadukkailla ajovarusteilla!

Nyt kun minulla on aikaa ja mahdollisuuksia
 8)

Joku gruppolainen, joka hallitsee G-voimat, voisi kertoa mikä on turvallinen nopeus törmätä paikallaan olevaan esteeseen esimerkiksi nenän muodon muutoksen suhteen, jos törmätään nenä edellä, avokypärällä  ???

Eli voiko kaupunkipyörityksessä huoletta käyttää avokypärää?  :'(

aj@

« Vastaus #25 : Elokuu 31, 2011, 23:17:40 ip »
Nolan N 43 multikypärä ja kun nyt viilenee, niin Marushin 999 Kouseido, tai mitä niitä nimiä onkaan, kaikilla lisähebeleillä. Painoa joku 1 kg(B). Nolan on paras hellepotta ja M taas mukava keveytensä vuoks,i kunhan se noilla lisäkamoilla on ensin päähänsä saanut, Sen verran vanha olen minäkin, että farkkujen tulee olla suojin varustetut kuin myös rakkaan nahkarotsinkin.

MattiV

« Vastaus #26 : Syyskuu 01, 2011, 03:07:00 ap »
Umpipotta tunnistamisen helpottamiseksi
Vannapii gutsisti
Huono tie, parempi mieli

jjp

« Vastaus #27 : Syyskuu 01, 2011, 08:57:10 ap »
Ehdottomasti umpikypärä. Vaikka on silmälasit. Mulla on muutamat lasit, joista yhdet on tavallaan kesälasit. Niissä on kapeammat sangat. Lisäksi tuossa mun kypärässä on siinäkohdilla mihin ne sangat tulee, semmoinen kolo pehmusteiden välissä, josta sangat menee normaalisti ihan kivuttomasti päähän vaikka kypärä on päässä. Siis kypärä ensin päähän melksin kohdillee, sitten lasit ja sitten kypärä 'sovitellaan' just kohdalleen. Osaan tankata ilman, että tarvitsisi ottaa kypärää pois päästä. Lisäksi minulla on semmoinen pilli, jolla voi juoda normaalista limupullosta kypärä päässä. Jos on tarvis. Eikä viitsi esmes hyttysten vuoksi ottaa kypärää päästä.
Nothing is impossible for the man who doesn't have to do it himself.
A. H. Weiler

TunturiTT

« Vastaus #28 : Syyskuu 01, 2011, 09:33:18 ap »

Joku gruppolainen, joka hallitsee G-voimat, voisi kertoa mikä on turvallinen nopeus törmätä paikallaan olevaan esteeseen esimerkiksi nenän muodon muutoksen suhteen, jos törmätään nenä edellä, avokypärällä  ???

Eli voiko kaupunkipyörityksessä huoletta käyttää avokypärää?  :'(

Kokeile; kävelet ensin seinään nenä edellä, sitten toistat saman juoksemalla. Veikkaan että sattuu jo ihan tarpeeksi.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

« Vastaus #29 : Syyskuu 01, 2011, 10:47:56 ap »
Matemaatikko pystyisi nopeasti laskemaan paljonko nenänpään pinta-alalle kohdistuisi painetta kun juoksuvauhdista pysäytetään nenän mitan matkalla vauhti nollaan. Aloitetaan vaikka siitä että hölkkänopeus on 15 km/h ja pään paino 5 kg ja nenän pinta-ala 2 cm2. Pysähtyminen tapahtuu 1,5 cm matkalla. Eli kiihtyvyys G on melkoisen iso luku. Väittäisin että on olemassa jopa aivovaurion vaara.

Harmi että matematiikalla ei voi laskea montako "kipuyksikköä" tämä tuottaa tai mitkä ovat välittömät kudosvauriot. Testeissä on kyllä päästy tässä asiassa melko pitkälle...

mm