Nyt lähtee alkuperäiset tangot kokeiluun tälle suvelle. Joltain italialaiselta tarvikesivulta pääsin siihen käsitykseen, että tämä hieman konstikkaampi rakennelma tuli tangon sisään Daytonasta eteenpäin. 28 = tangon sisällä ”värisevä” akseli, 27 = edellisellä akselilla oleva kumi, jonka varassa rakennelma on tangon sisällä.
Varaosakirjan hajotuskuvassa ja Stein-Dinsen ”varaosakuvassa” on vain yksi kumi per puoli. Olen antanut kertoa itselleni, että kumeja kuuluu olla kaksi, mahtuu kyllä. Epäilen ohjetta: olin kuvitellut, että kumeja on yksi ja että sen ansiosta (vaapaksi jää nupilla varustettu "kanki" heilumaan tangon sisään) tuo akseli tangon sisällä hoitelee Pekan mainitsemat ”vastavärinät” niin, että tanko on mahdollisimman värinätön.
Varaosakirjassa myös mainitaan varaosanumeron jälkeen lukumäärä: "28 Counterweight/01602230/2." "29 Rubber spacer/01602130/2." Tuon logiikan mukaan niitä kumeja on vaan yksi per puoli, koska varmuudella akseleita 28 on vain yksi per puoli. Lukumäärä tarkoittaisi siis kokonaismäärää koko pyörässä?
Monellako kumilla toimii parhaiten? Voihan se olla että näin on alunperin ajateltu (yksi kumi + värisevä tanko) mutta on menty ojasta allikkoon. Sitten on listätty toinen kumi, jolla rakennelma on saatu "tavalliseksi" tankopainojärjestelmäksi (enemmän massaa putken sisään).