Kirjoittaja Aihe: Vakioruiskujen säätö  (Luettu 4152 kertaa)

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vakioruiskujen säätö
« : Heinäkuu 29, 2011, 20:45:37 ip »
Pyöräni (Nevada i.e. -05, 25tkm) "käy ja kukkuu" ihan ok, mutta pintakaasulla on lievää nykimistä.
Ajo on näillä keleillä kyllä niin juhlaa, että kilsoja tulee vaikkei niiden ajamiseen olisi oikein edes aikaakaan...
Kulutus on pientä eli 4,5 kaupunki ja 4,0 maantie (70-110kmh), mutta kokemuksen pe*stuntumalla tuntuu, että matka taittuu laihalla seoksella.
Koska pintakaasulla on mukava välillä putputtaa tasavauhtia, niin tahtoisimpa tahdit kohdalleen.
Polttoaineiden koostumusten muututtua viimeaikoina, niin olisiko aiheellista tarkistaa ruiskujen säädöt ?
ja
Missä toimenpide kannattaisi suorittaa (Hki-Lahti-Porvoo alueella) ja onko se ylipäätänsä tehtävissä, kun kyse on täysin vakio pyörästä alkuperäisellä vakio sytty-/ruiskusysteemillä ?
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
Vs: Vakioruiskujen säätö
« Vastaus #1 : Heinäkuu 29, 2011, 21:12:05 ip »
Ota yhteyttä:
Vantaa, Guy Wikström                p.  0400 - 412 903

Hänellä on virallinen Guzzi-huolto Vantaalla, jota hän pyörittää iltapuhteina.
Päivätöinä hän on töissä RM Heinolla, sekin Vantaalla.

Guitsin huolto sijaitsee Kehä III kupeessa, lähellä Helsinki-Vantaa lentokenttää...
t. Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Vakioruiskujen säätö
« Vastaus #2 : Heinäkuu 29, 2011, 21:39:17 ip »

http://www.daes-mototec.de/        ja sieltä                Drehmoment-Kits für MOTO GUZZI

Mitähän nämä kitit olis? Moto1:n testi Stelvioonhan tuommonen kitti laitettiin ja vissiin oli hyvä.
Ajattelin tilata ja kokeilla.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Vakioruiskujen säätö
« Vastaus #3 : Heinäkuu 29, 2011, 21:52:09 ip »
Näyttäis olevan Power Commander, filtteri ja tapauksesta riippuen putsarikotelonkansi. Vaan ei näyttäis tuolla olevan pikkulohkoon.
Dynojetin sivuilta löytyy kyllä pikku-Brevaan ja V7:an. Ne varmaan käy Nevadaankin.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Vakioruiskujen säätö
« Vastaus #4 : Heinäkuu 29, 2011, 22:08:55 ip »
Olihan sielä pikkulohkojakin, v-7 classic, breva 750, nevada 750.   451,30 EUR  Stufe 1  
PDF siinä sivun oikeassa alanurkassa. Stelvion nokkaa kun nappaa niin aukee.  Vähän piilossa, vahingossa mäkin sen auki sain.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Vakioruiskujen säätö
« Vastaus #5 : Heinäkuu 29, 2011, 22:16:15 ip »
No niinpä olikin! Etsin tuolta valikosta, missä oli drehmomentkitit ja motortuningit.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Vakioruiskujen säätö
« Vastaus #6 : Heinäkuu 29, 2011, 22:50:09 ip »
Kuitsilla ei tietääkseni ole dynorullaa kotipajallaan. Ruiskurunkojen balanssin pystyy hyvin säätämään mittarilla ja tyhjäkäynnin seoksen (korvakuulolta?).
Forza Moto Guzzi!

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Vakioruiskujen säätö
« Vastaus #7 : Heinäkuu 30, 2011, 12:32:49 ip »
TPS:n hienosäätö onnistuu tarkalta kaverilta kotioloissakin. Tarvitaan pari metallilangan pätkää ja digitaalinen yleismittari. Sekä säätöohje joka näilläkin palstoilla on ollut jo moneen kertaan.

Joskus on vain niin että TPS:n perussäätö ei ole pysynyt kohdallaan kulumisesta, säätämisestä tai muusta syystä johtuen.

Ainakin kannattaa tarkistaa/tarkistuttaa ko asia. Että ainakin TPS:n tyhjäkäyntiasennon jännite on oikea. Tietääpä ainakin, säätämättä, onko siinä heittoa vai ei.

mm