Kirjoittaja Aihe: Voi itku, V11 kolisee eikä käy kunnolla...  (Luettu 14517 kertaa)

  • Vieras
Voi itku, V11 kolisee eikä käy kunnolla...
« Vastaus #15 : Huhtikuu 28, 2006, 12:32:33 ip »
Tuossa oheisessa linkissä on juttua nikasilista ja sen historiasta, lähinnä autojen sylinterien pinnoitteena. Pinnoitteen paksuudeksi mainitaan historia osuudessa 0.07mm. Olisikohan se samaa luokkaa myös guzzissa?

Juttua linkissä http://www.bmwworld.com/engines/nikasil.htm

t. pekjo

 
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 28, 2006, 12:34:00 ip kirjoittanut pekjo »

aripitka

  • Viestejä: 48
Voi itku, V11 kolisee eikä käy kunnolla...
« Vastaus #16 : Huhtikuu 29, 2006, 14:33:09 ip »
No tuohan oli mielenkiintoinen juttu. Eli rikkipitoinen polttoaine tuhoaa Nikasil pinnoitteen. Taitaa olla rikittömät Nesteen bensat tästä eteenpäin tankissa. Josko tuossa olis jotakin taikaa...

aripitka

  • Viestejä: 48
Voi itku, V11 kolisee eikä käy kunnolla...
« Vastaus #17 : Toukokuu 08, 2006, 04:19:13 ap »
Nonni, uusi sylinteri+mäntä tuli perjantaina italiasta, ja Piikkiössä samantien ruuvasivat läjälle. Nyt kulkee taas. Vielä tänään vien jälkikiristykseen ja sitten saa taas kelata huolettomia kilometrejä.

Saas nähdä miten hinnakasta tuosta pinnan irtoamisesta tuli... :O

Lasse

  • Viestejä: 22
Voi itku, V11 kolisee eikä käy kunnolla...
« Vastaus #18 : Toukokuu 14, 2006, 12:14:16 ip »
Kerro sitten, kuinka tyyris tuosta kekkeristä tuli.

Mullakin vaihdettiin akseli vaihdelootasta V11:een, joten aivan tuikituntemattomia noi Luigin tarkkuussorvaukset ei oo muuallakaan. Toivottavasti ny viimein tän Piaggiofuusion jälkeen tehtaalla keskitytään laatuun vakavasti.

750 Breva lienee eka tarkasti tehty kone/loota -paketti, ja varmaan nämä "new-school"-isolohkotkin ovat.

aripitka

  • Viestejä: 48
Voi itku, V11 kolisee eikä käy kunnolla...
« Vastaus #19 : Toukokuu 16, 2006, 03:00:45 ap »
No kustannusta tuli vähän auki 900 eurovaluuttaa. Kallein siipale oli sylinteri+mäntäpaketti. Piikkiön pojat teki homman ns. nahkoineen, eli tulivat aika rajusti vastaan hinnoissa, mistä jälleen kiitokset sinnepäin. Ei varmasti kiireimmän kevätsesongin aikaan kaikkein paras diili heille ollut korjailla tuota konetta.

Mutta äkkiä se kyllä kävi, viikko siitä eteenpäin kun onnettomasti kävi, tuli keskiviikkona ilmoitus että spagetinsyönnin välissä ennen pizzavälipalaa oli lähetetty mäntä ja sylinteri Suomea kohti, ja perjantaina V11 oli läjällä ja koeajettu. Toissaviikonloppuna tuli reipas 300 kilometriä, ja maanantaina vein kiristettäväksi kannen ja nyt alkaa olla jo parituhatta kilometriä taas takana, ja joka päivä tulee lisää.

Osasyynä saattaa olla että mulla on tuossa ollut nuo Mistralin putket, mutta sopansyötölle ei ole tehty sen kummempaa, eli saataapi käydä vähän nälkäkuurilla tuo kone. Täytyy kerätä taas rahaa ja päivittää ruuttaa...

Marko

  • Viestejä: 612
Voi itku, V11 kolisee eikä käy kunnolla...
« Vastaus #20 : Toukokuu 16, 2006, 06:02:55 ap »
^ Jälleen loistava osoitus siitä, kun jälkimarkkinointi toimii, niinkuin sen pitää. :cool:

(muistuu mieleen yksi kirjoitus tuolta .org:in puolelta kun bemarista  meni joku tulpanjohto/liitin tjsp, 1000EUR johtosarja pitäisi vaihtaa  1euron osan takia.) :(

TimoStone

  • Vieras
Voi itku, V11 kolisee eikä käy kunnolla...
« Vastaus #21 : Toukokuu 16, 2006, 10:29:47 ap »
Jep! Tapasin ko. Bemaristin Kaivopuistossa viime viikolla. Kertoi myös, että jospa vaikka takavalo pimenee, niin vain BMW:n oma lamppu käy. "...ja niitähän saa Pihtiputaan Essolta halvalla...". Jos pistää tavallisen osan, niin pelittää, mutta diagnostiikka valittaa, että lamppupas onkin edelleen pimeä.
Antoi ymmärtää, että oli kaiketi repinyt peliverkkarit Bemun varaosatiskillä...

Noita kun kuuntelee, niin taas kerran onnittelee itseään merkinvalinnasta...

  • Vieras
Voi itku, V11 kolisee eikä käy kunnolla...
« Vastaus #22 : Toukokuu 16, 2006, 11:45:27 ap »
Vaan paljonkos tuolla oli ajettu kun pinnoite läksi sylinteristä kiitämään?

aripitka

  • Viestejä: 48
Voi itku, V11 kolisee eikä käy kunnolla...
« Vastaus #23 : Toukokuu 18, 2006, 03:27:55 ap »
Noin 38627 kilometriä. Muistaakseni. Ja tosiaan tuo vika saattoi johtua myös liian laihalla putkuttelusta. Joka taas johtuu noista pelkistä avarammista putkiloista, ilman sopansyötön muutoksia.

Kuskista tuota samaa vikaa tosin ei löydy. :D