Kirjoittaja Aihe: IGNITECH TCIP4  (Luettu 16418 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: IGNITECH TCIP4
« Vastaus #15 : Kesäkuu 08, 2011, 16:46:47 ip »
Tässä kuva kokoonpanosta.
Näyttää hieman erilaiselta ympäristö koska käytin saman konsernin toisen merkkisen pyörän moottoria koeasennusalustana.

Osaluettelo olikin jo tuolla edellä. Kuvassa näkyvät anturit joille pohjalevy on suunniteltu. Jollekin muulle anturille voipi olla tarpeen tehdä erilainen levy. Kehän suuntaan ei ole mahdollista laajentaa koska sitten ei laturin kotelo mahdu paikoilleen. Tämänkin kokoonpanon osalta joutuu koteloa "korottamaan" 0 - 4 milliä. Riippuu siitä mikä kotelo on käytössä.

mm

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: IGNITECH TCIP4
« Vastaus #16 : Kesäkuu 08, 2011, 16:57:13 ip »
Tila laturin päässä on melkoisen ahdas joten kovin montaa paikkaa ei tämän mallin laturissa ole antureille. Koska antureiden välinen etäisyys on 90 astetta kyseisellä kehällä niin säädettävyys hieman kärsii koska ylemmän, pyörimissuunnassa ensimmäisen, anturin alle jää pohjalevyn kiinnitysruuvi joka myös toimii yhtenä kolmesta laturin kenttäkäämin kotelon kiinnitysruuveista.

Kuva pohjalevystä anturit irrotettuna.

mm

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: IGNITECH TCIP4
« Vastaus #17 : Kesäkuu 08, 2011, 17:15:06 ip »
Sama palikka takapuoleltaan holkkien ja kiinnitysruuvien kera.

Kuvasarjan alku jäi tuonne ykkössivun puolelle.

Keskiöpultit on sorvattu, samoin holkit. Ruuvikaupassa pitää vielä käydä ja lyhentää ne sopivaan mittaan. Muutama aluslevykin tarvitaan.

Laskeskelin hintaa osille, materiaaleille ja työlle. Taitaa jäädä, valitettavasti, alle satasen.

Kuinkas monta ottajaa näille on?

mm

Piippu

  • Viestejä: 82
Vs: IGNITECH TCIP4
« Vastaus #18 : Kesäkuu 08, 2011, 19:58:41 ip »
ehdottomasti piippu ottaa yhden satsin.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: IGNITECH TCIP4
« Vastaus #19 : Kesäkuu 09, 2011, 17:38:50 ip »
Ensimmäinen sytkäantureiden kiinnityssarja valmis. Voi tulla noutamaan alkuviikosta iltasella Yhtymän Miesten tallilta. Kunhan sovitaan puhelimitse tarkemmin.

mm

Piippu

  • Viestejä: 82
Vs: IGNITECH TCIP4
« Vastaus #20 : Kesäkuu 10, 2011, 10:51:19 ap »
ok,soittelen tänään klo 16.00 jälkeen.

Piippu

  • Viestejä: 82
Vs: IGNITECH TCIP4
« Vastaus #21 : Kesäkuu 10, 2011, 10:55:34 ap »
olikin näköjään viesti tullut.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: IGNITECH TCIP4
« Vastaus #22 : Kesäkuu 20, 2011, 14:26:07 ip »
Ensimmäinen protosarjan anturisilta kiinnikkeineen toimitettu. Anturit ja ns. pyörijä tulevat Ignitech -asennussarjan mukana. Anturisiltaa ei.
Odottelen kuulumisia käytännön asentajalta ja käyttäjältä.

Tuon sillan teko ei niin yksinkertaista loppujen lopuksi ollutkaan. Monta asiaa pitää ottaa huomioon. Latureiden kuoretkaan eivät ole ihan samalla mitoituksella aina. Vuosikymmenten aikana on tullut muutoksia. Latureita on, tehosta riippuen, erilaisella kytkennällä toteutettuna. Liittimiä eri paikoissa.
Laitan laturiversioista kuvia kunhan kerkeen napsimaan. Tilanahtaus on kuitenkin merkittävin seikka joka määrittää antureiden sijainnin.

Koitan näillä pienikokoisimmilla antureilla tehdä myös sovellutuksen virranjakajan sisään asennettavasta versiosta.

Kauempana suunnitelmissa on tehdä haaroitettu kaasuvaijeri jonka toinen haara käyttää TPS -anturia ja siten ilmaisee sytytyksen ohjaukselle mihin suuntaan ja millä nopeudella kaasua annostellaan.

Pari esisarjan palikkaa odottaa jo seuraavia ottajia.

mm

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: IGNITECH TCIP4
« Vastaus #23 : Kesäkuu 20, 2011, 21:56:37 ip »
Tässä kuvassa 14V 13A laturin kenttäkäämi runkoineen.
Huomattavasti silkoisempi ulkonäkö kuin 18A tai 20A laturissa.
Tähän laturiin olisi helppo tehdä sytkäantureiden taustalevy.

mm

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: IGNITECH TCIP4
« Vastaus #24 : Kesäkuu 20, 2011, 22:07:27 ip »
Kuva hieman epäselvä koska siinä on pienessä tilassa paljon sälää. Laturi 14V, 20A.
Paikoillaan sytytysantureiden taustalevy jossa säätö säteittäissuuntaan ja kehäsuuntainen säätö 2-anturilla. Keskellä kampiakselin päähän kiinnitetty pyörijä jonka "nasta" antaa signaalin anturien käämeihin ohi kulkiessaan.
Taustalevyssä väistö keskellä yhtä laturin napaa varten sekä aukko yhtenevillä kohdilla laturin aukkojen suhteen ilman kierron varmistamiseksi. Pintakäsittely ja muu viimeistely tekemättä.

(Asennusalustana Benelli Sein kampikammion pääty.)

mm

Piippu

  • Viestejä: 82
Vs: IGNITECH TCIP4
« Vastaus #25 : Kesäkuu 21, 2011, 07:03:32 ap »
laitan palautetta,asennuksesta ja toimivuudesta kunhan värkit ovat paikalla,asennus vasta viikolla 28,nyt kolmeksi viikoksi lomalle.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: IGNITECH TCIP4
« Vastaus #26 : Kesäkuu 21, 2011, 21:35:01 ip »
Tänään kehitin lisää anturikiinnityksen tekniikkaa. Koitin saada säädettävyyden paremmalle tasolle. Koska samat ruuvit pitävät sekä laturin kenttäkäämejä että antureiden taustalevyä paikallaan menee anturoinnin säätö kokeiluperiaatteella koska laturi "ponnistaa" helposti pois paikoiltaan ruuveja löysätessä.
Edellä olevaan lääkkeeksi sorvasin laturin kiinnitykseen erikoispultit joiden kannassa on M5 sisäkierre joihin anturien taustalevy kiinnitetään. Näin eliminoituu yksi epätarkkuustekijä koska laturi on säädön aikana tukevasti paikoillaan.
Vaikka aikaa ja materiaalia meni erikoispalikoiden tekoon niin säästö tulee helpommassa asennuksessa ja säädettävyydessä.
Nimettäköön tätä versiota vaikka DeLux -anturikiinnikkeeksi.
Laitan kuvia heti kun olen viimeistellyt palikat joskus Jussinpäivän jälkeen.

mm

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: IGNITECH TCIP4
« Vastaus #27 : Kesäkuu 30, 2011, 18:49:19 ip »
Ignitech/Guzzi Delux-versio on helteiden vuoksi jäänyt vähän sivuun mutta valmistunee sekin lähiaikoina. Materiaaleja on.

Sen sijaan on tarvinnut pikaisesti tehdä De Tomaso -konsernin toiseen pyörämerkkiin sovellutus Ignitechille. Nuo viisaat Tsekinmaan tietäjät evät olleet vielä viime talvena edes kuulleet kuutosbenelleistä. Informoin heitä. Nyt siihenkin on oma konversio. Itse asiassa sama kuin kolmemukiseen 120 -asteiseen Laverdaan. Heillä ei kuitenkaan ole anturoinnille siltaa kampiakselin päähän, joten tein tänään oman versioni. Niitäkin taitaa tulla kaksi erilaista. Myös kahdelle eri pyörijäkoolle on erillinen anturirei'itys.

Yhden anturin versio ja kolmianturinen. Myös alkuperäisiä Sei Elettronica -mallin anturiasetelmaa voi hyödyntää mikäli ovat vielä ehyitä nuo anturit. Siinähän oli Boschin elektroninen sytytys jossa oli alkeellinen, ajotapaan reagoiva, sytytyskäyrästö kolmella eri asetuksella. Merkittävä edistysaskel jo seitsemänkymmentäluvulla.

Laitan kuvan selvennykseksi. Voi kiinnostaa niitä joiden Benelli 750 ja 900 kuutoskoneet käyvät huonosti.

Paikoillaan on vain yksi anturi mitoitusta varten ja pintakäsittelyt on tekemättä.

mm



Piippu

  • Viestejä: 82
Vs: IGNITECH TCIP4
« Vastaus #28 : Lokakuu 14, 2011, 17:09:58 ip »
NO NIIN SYTKÄ ASENNETTU,MATIN TEKEMILLÄ ANTUREIDEN KIINNITYS PALOILLA ,JOIDEN ANSIOSTA ANTURIT SAA  ERITTÄIN VÄHÄISELLÄ VAIVALLA OIKEISIIN ASETUKSIIN,LAADUKKAASTI TEHDYT ANTUREIDEN ASENNUS PALAT,KIITOKSIA MATILLE.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: IGNITECH TCIP4
« Vastaus #29 : Lokakuu 15, 2011, 18:51:52 ip »
On mukavaa saada kiitoksia.

mm