Kirjoittaja Aihe: IGNITECH TCIP4  (Luettu 16387 kertaa)

Piippu

  • Viestejä: 82
IGNITECH TCIP4
« : Kesäkuu 04, 2011, 16:09:02 ip »
olen aikeissa hankkia ignitech sytkän le"manssiin,olisiko kellään kuvaa tai jopa jonkunnäköistä mallia alumiinilevystä joka asennetaan laturin päähän johon anturit kiinnitetään, helpoittaisi asennusta suunnittelutyön osalta.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: IGNITECH TCIP4
« Vastaus #1 : Kesäkuu 04, 2011, 18:34:46 ip »
Ei ole kuvaa. Huomenna on jos vain muistan.
Tätä yhtä en myy koska mullakin pitää olla malli.
Josko koneistaisin lisää?

mm

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: IGNITECH TCIP4
« Vastaus #2 : Kesäkuu 04, 2011, 21:08:00 ip »
Moi.

Lähiaikoina voisi olla tarvetta asennuslevylle jos en arvosta omaa työtä liikaa?
(Olen tulossa laiskaksi, maksoin just Transitin kytkinrempan oikein rahalla)

Pekka
Sohc van Helmi.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: IGNITECH TCIP4
« Vastaus #3 : Kesäkuu 05, 2011, 19:56:43 ip »
Käväisin tallilla.
Sain muutaman kuvan rakenteista.
Setti sisältää itse pohjalevyn lisäksi muutaman muun osan.

Kaksi helaa jotka tulevat laturin rungon ja pohjalevyn väliin-
Neljä ruuvia aluslaattoineen joilla kiinnitetään anturit pohjalevyyn.
Kaksi uppokantaruuvia jotka tulevat läpi pohjalevystä, heloista ja korvaavat alkuperäiset laturin kiinnitysruuvit.
Laturin ankkurin ja pyörijän kiinnitysruuvi joka on n. 15 mm pidempi kuin alkuperäinen kiinnitysruuvi.
Pyörijän keskelle ohjainhela joka suuntaa pyörijän ja säätää pyörijän sijainnin antureihin nähden. Ottaa ohjauksen alkuperäisen ruuvin upotuksen pohjalta.
Neljä aluslaattaa jolla laturin koteloa siirretään eteenpäin että asetelma mahtuu.

Toinen anturi on kiinni "kelkassa" ja siten säädettävissä kiinteän ykkösanturin suhteen.

Itse asensin asetelman, kuljettajan paikalta katsoen, laturin vasempaan reunaan.

Koitan liittää tähän muutaman kuvan. Jos ei mahdu niin seuraavissa viesteissä lisää.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: IGNITECH TCIP4
« Vastaus #4 : Kesäkuu 05, 2011, 20:02:32 ip »
Kuvallista jatkoa Ignitec sytkän asennukseen.
Asennettaessa pitää katsoa ettei laturin kenttäkäämin johdot pääse kosketukseen asetelman kanssa. Laturin johtoja ei kannata taivutella. Mieluimmin viilaa väistön asetelmaan.

mm

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: IGNITECH TCIP4
« Vastaus #5 : Kesäkuu 05, 2011, 20:10:08 ip »
Viimeinen kuva tällä kertaa.
Jokohan näistä on apua.
Jos menee kotiasentajalta vaikeaksi voin sorvailla ja jyrsiä pohjalevyn, helat ja ankkurin kiinnityspultin.

mm

Piippu

  • Viestejä: 82
Vs: IGNITECH TCIP4
« Vastaus #6 : Kesäkuu 06, 2011, 07:04:49 ap »
kiitoksia kuvista,tehdäämpä niin Matti että pistät sorvin ja jyrsimen laulamaan ja valmistat osat minulle.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: IGNITECH TCIP4
« Vastaus #7 : Kesäkuu 06, 2011, 10:15:55 ap »
Ok. Aloitan koneistuksen lähiaikoina.
Tässä on vain huushollin muutto menossa. Se sitoo hiukan.
Ei kauas. Vain toiseen kaupunginosaan. Tallillekin kävelymatka puolittuu.

Tuota lisäkelkkaa jälkimmäiselle anturille tuskin enää tarvitaan. Koneistuspuoli on sen verran kehittynyt, jakopöydän ansiosta, että saan jaon täsmäämään ilman lisäsäätöjä.

mm

Piippu

  • Viestejä: 82
Vs: IGNITECH TCIP4
« Vastaus #8 : Kesäkuu 06, 2011, 11:31:16 ap »
ok,soittelen sulle tässä lähiaikoina.

Ekku

  • Viestejä: 894
Vs: IGNITECH TCIP4
« Vastaus #9 : Kesäkuu 06, 2011, 20:14:44 ip »
Tee niitä nyt samalla työkerralla vähän useampia kappaleita, kun niille tulee jatkossa kuitenkin kysyntää...

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: IGNITECH TCIP4
« Vastaus #10 : Kesäkuu 06, 2011, 21:09:11 ip »
Pitänee käydä alumiinilevykaupassa...

mm

Piippu

  • Viestejä: 82
Vs: IGNITECH TCIP4
« Vastaus #11 : Kesäkuu 07, 2011, 13:50:15 ip »
alumiinilevyä 6mm ja 3mm löutyisi minulta,pystyisin myös toimittamaan tampereelle pikku paloissa tankkilaukussa.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: IGNITECH TCIP4
« Vastaus #12 : Kesäkuu 07, 2011, 15:04:37 ip »
Saa sitä korvaavaa levyä toimittaa...

Aloitin koneistukset. Aloitin kahta settiä kerralla kun kysyntää näyttää olevan. Se pohjalevy, mikä on noissa kuvissa, on tehty pari vuotta sitten rautasahalla ja viilalla. Nyt kun on jyrsin niin osasta tulee kovasti toisen näköinen. Ja tukevampi. Ei myöskään tarvitse juurikaan säätöjä koska jakopöydällä saa astekulmat kohdalleen. Ainoa säätö mikä tarvitaan on pyörijän ja antureiden välisen raon säätämiseksi. Pyörijää en valmista. Sen pitäisi kuulua syttyboksin toimitukseen.

Teen koeasennuskokoonpanon ensin ennen kuin lähetän osia. Eli menee vielä vähän aikaa.

mm

Piippu

  • Viestejä: 82
Vs: IGNITECH TCIP4
« Vastaus #13 : Kesäkuu 07, 2011, 20:55:33 ip »
ok.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: IGNITECH TCIP4
« Vastaus #14 : Kesäkuu 08, 2011, 16:29:31 ip »
Koneistus on saatu alulle. Ensin oli proto, josta kuvat edellä, sitten tein koekappaleen ja suoritin koeasennuksen. Koekappale toimi kyllä mutta ei aivan vastannut toiveitani. Viimeksi valmistunut on helppotöisin, tukevin sekä kohtuullisen mukava koota.

Valitettavasti kuvat ovat sen verran tarkkoja että niitä ei mahdu kuin yksi per viesti.

mm