Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia kypäräpuhelimesta  (Luettu 3031 kertaa)

Reima

• Vieras
Kokemuksia kypäräpuhelimesta
« : Toukokuu 26, 2011, 09:11:08 ap »
Eilen tuli testattua välillä Vantaan Vapaala - Vihdin Syökeri Scala Riderin kypäräpuhelinta.
Asennus AGV:n avattavaan Longway-kypärään kävi helposti tarrakiinnityksellä ja ohuet kuullokkeet myös karhunkielitarralla kypärän sisäpuolen toppausaukkoihin. Käyttöönotto ja Nokialaisen kännykän yhteenliittäminen sujui nopeasti yksinkertaisen ja suomenkielisen käyttöohjeen mukaan.
Radio kuului yllättävän hyvin ja myös kännykän soittimeen liitetyt musat Bluetoothilla. Niin ja se puhelu - hyvin sai mamma kiinni bikerin ja kuuluvuuskin kohtuulllinen, vastapuoli olisi tietysti kuullut myös puheeni, jos mikki olisi ollut kypärän sisäpuolella... ;D Eli pientä säätöä vielä käytössä. Zumo GPS:n yhteenliittäminen on myös vielä vaiheessa.
Muuten ihan suositeltava värkki.

Tämän hankin RM Heinolta pyöristettyyn "kantishintaan", ovh on 199,50 euroa.

Mikäli hankkii suoraan parin kahteen kypärään, pakettihinta olisi muutaman kympin edukkaampi kuin erikseen ostettuna.

- Reima -

http://www.duell.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=43254&nav=17002001&q=y

tphusu

Vs: Kokemuksia kypäräpuhelimesta
« Vastaus #1 : Toukokuu 27, 2011, 12:30:06 ip »
Voi mun päiviäni, kypäräpuhelin.

Musan kuuntelun ja navigoinnin ohjeet korvanappiin vielä ymmärrän, mutta että vielä puheluitakin.
"Reima, heti kotiin sieltä. Tuo maitoa ja sipuleita tullessasi, kuulostat vähän flunssaiselta...." ;D ;D ;D

Terveisin toveri Husu

Peki

« Vastaus #2 : Toukokuu 27, 2011, 14:54:52 ip »

Hassua sinänsä, minulla meni ajatus vähän toisin päin. Navin ohjeet on tottakai kiva kuulla ja ymmärrän kyllä, jos joka haluaa vaikkapa työmatkoilla tai muussa hyötyajossa vastailla puhelimeen, vaikken itse sitä tekisikään. Mutta jos moottoripyöräily joskus muuttuu minulle niin tylsäksi, että ajaessa pitää kuunnella musiikkia, minä vaihdan harrastusta. Autolla ajaessa radio tai soitin on tietysti liki pakollinen varuste, jos ei matkaseuraa ole, ja matkaseurasta riippuen vaikka olisikin :).
Muutenkin jos ei olisi tarvetta emännän kanssa kommunikointiin, en itse luureja kypärään tunkisi.

FOT

« Vastaus #3 : Toukokuu 27, 2011, 15:12:33 ip »
Pääsääntöisesti hyviä kokemuksia Midland BT2:sta - kolmas ajokausi on menossa.

Muutama yhteyden katkeaminen on tapahtunut, joiden syynä on ilmeisesti pitkäaikainen (+1h?) yli 200m etäisyys parin välillä - eli vaimo tai kumppani kannattaa päästää kuuluvuusalueelle sopivin välein  :D

Henkilökohtaisesti häiritsee eniten:

Vaimolla: "Voisit olla kokoajan neuvomatta - anna mun keskittyä rauhassa"  8)

Minulla:  Nokialaisen navigaattorin typsy hokee usein: " Huomioi nopeusrajoitus, huomioi nopeusrajoitus..."  ???

T,
Jukka

Ps. Musiikkia ei olla kuunneltu - paitsi puhelimen soittoäänessä ;)

tphusu

« Vastaus #4 : Toukokuu 27, 2011, 17:47:39 ip »
Itsekin olen aiemmin ollut skeptinen ja kokeilin musiikkia ensimmäisen kerran tämän vuoden kevätajelulla.
Mutkaiselle tielle suosittelen Rammsteinia tai Turmion Kätilöitä. Ajokokemus on erilainen, laukka on musiikin raskaudesta huolimatta kevyttä.
Ja tosiaan, aika ajoin se nokialainen tyttö pudottaa maan pinnalle...

Bhill

« Vastaus #5 : Toukokuu 29, 2011, 18:47:42 ip »
Scala Rder neljättä tai viidettä kesää käytössä. Oli juuri Ruotsissakin mukana, muttei toiminut. Puhelimen kypäräosan nastoista yksi meni poikki. Saa nähdä onnistunko korjaamaan. Mulla on se DuoSetti, jossa on matkustajalle oma yksikkönsä. Kuskin yksikössä hajos jo alkuaikoina toinen kuuloke, mutta osaan kyllä kuunnella yhdelläkin korvalla. Yrittäjänä pidän kypäräpuhelinta hyvänä ratkaisuna. Voi lähteä keskellä päivääkin ajelemaan ja työmatkoj ajelen sillointällöin. Autollakin ajellessa hoidan yleensä päivän puhelut samalla.
V11 Sport