Kirjoittaja Aihe: Larion takaiskarit??  (Luettu 4495 kertaa)

Isa-Masa

  • Viestejä: 72
Larion takaiskarit??
« : Toukokuu 22, 2011, 22:20:05 ip »
  Hyvää iltaa kaikki kohtalotoverit!

Ongelma on pääkoeajajan fyysiset mitat. Larion takapäätä pitäisi saada 2-3.cm alemmaksi ajoturvallisuuden maksimoimiseksi. Pyörässä tällä hetkellä Konin iskarit, joiden pituus paikoillaan ollessa 35.cm. Ehkä alkuperäiset?
Kysyisin onko joku ollut saman ongelman äärellä?
Mistä kysellä ostettavaksi sopivia,mutta lyhyempiä?
Tai olisiko tietoa jollain olevista ylimääräisistä?
Tai ylipäätään toimivaa/turvallista ratkaisua ongelmanratkaisemiseksi?

   Kiitollisena vast.otetaan ehdotuksia... T.Isä-masa

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Larion takaiskarit??
« Vastaus #1 : Toukokuu 22, 2011, 22:45:56 ip »
Mulla olis ehkä tarjota 325 mm pitkät Konit. Ajettu noin 200 km. On mun Caliin ehkä vähän pienet. On kyllä kohtuu jämäkät.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

valkaol

  • Viestejä: 18
Vs: Larion takaiskarit??
« Vastaus #2 : Toukokuu 23, 2011, 08:31:25 ap »
Moro,
silloin aikanaan laitoin emon floridaan Hagonit  Konien tilalle, Hagonit oli muistaakseni 320 mm pitkät( löytyy monista luetteloista noi Hagonit ja vielä pituuksineen), laskeutui pyörä alemmas ja samalla laskettiin keulaa alemmas......nyt sitte pitää muistaa se keulan kulman muutos edessä ja takana sitte kulman muutos siihen vetokeppiin (ainakin hyvä ois tarkistaa sen kunto ja rasvata se), kyllähän sitä sitten niilläkin eväillä mentiin monta kesää. Nii ja sitten sen laskun jälkeen on hyvä tarkistaa mihin pulttiin se rengas osuu.....miten on se takarapakaari kiinni....jättää 6mm pultti nätin jäljen Pirellin pintaan.( tapahtui vasta kaksi päällä ajaessa, ei muita vahinkoja).

Isa-Masa

  • Viestejä: 72
Vs: Larion takaiskarit??
« Vastaus #3 : Toukokuu 23, 2011, 09:09:08 ap »
     Banzai!

Tunturi TT;n konit kiinnostaa kyllä ja vaik ei jäisikään ylimääräisiksi, niin iskareista tai pakkauksesta löytyvä kirjain/numerosarja auttaisi paljon. (jonkinlaista kontaktia maahantuojaan..eli vois kysellä sitä kautta päivän hintaa mopomiehelle..)
valkaollille terveisinä,et tätä Lariota edellinen omistaja muokannut HD-kamujen kanssa senverran rankalla kädellä et takarenkaan yllä reilut 20.cm tyhjää. Keulaa pudotettu hillityt 1,5.cm. Ja mekaniikkaosasto läpikäyty mm;n ja peräpää+kardaani 1.kk. sitten Wicströmin Guyn toimesta. (=toivoa on "hope so!")
Ps.Vieläkö taivaan sininen EV puksuttaa...??

          T.Isä-Masa

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Larion takaiskarit??
« Vastaus #4 : Toukokuu 23, 2011, 09:54:59 ap »
     Banzai!

Tunturi TT;n konit kiinnostaa kyllä ja vaik ei jäisikään ylimääräisiksi, niin iskareista tai pakkauksesta löytyvä kirjain/numerosarja auttaisi paljon. (jonkinlaista kontaktia maahantuojaan..eli vois kysellä sitä kautta päivän hintaa mopomiehelle..)
valkaollille terveisinä,et tätä Lariota edellinen omistaja muokannut HD-kamujen kanssa senverran rankalla kädellä et takarenkaan yllä reilut 20.cm tyhjää. Keulaa pudotettu hillityt 1,5.cm. Ja mekaniikkaosasto läpikäyty mm;n ja peräpää+kardaani 1.kk. sitten Wicströmin Guyn toimesta. (=toivoa on "hope so!")
Ps.Vieläkö taivaan sininen EV puksuttaa...??

          T.Isä-Masa

Tuossa äkkiseltään katsottuna, ei pampuista löytynyt mitään merkintää tai numeroa. On mun pyörään liian kevyet jouset ja niiden kanssa tuohon pyörään liian kova vaimennus. Toimisi kevyemmässä pyörässä.
Onko nuo sun Larion iskarit Dial-a-Ridet? Eli siinä yläpäässä kolmiasentoinen vaimennuksen säätö? Jääkö ne sulle ylimääräiseksi?


Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Larion takaiskarit??
« Vastaus #5 : Toukokuu 23, 2011, 10:08:37 ap »
Hyväkuntoisia Koneja on nykyään vaikea saada koska Koni ryhtyi jo vuonna 2000 valmistamaan vain autoihin alustasarjoja.
Lisenssi Koni iskunvaimentimista siirtyi toiselle puolelle maailmaa Australiaan. Siellä vanha iskarifirma Ikon jatkaa valmistusta ja kehitystä: http://www.ikonsuspension.com/

Lähin maahantuoja näkyy olevan Huddingenissa naapurissa. Postihan tunnetusti kulkee...

mm

valkaol

  • Viestejä: 18
Vs: Larion takaiskarit??
« Vastaus #6 : Toukokuu 23, 2011, 10:23:32 ap »
Moro,
kyllähän se sininen edelleen menee, sisäänajo menossa 93 tuhatta vasta mittarissa.....kytkin kerran vaihdettu.

Isa-Masa

  • Viestejä: 72
Vs: Larion takaiskarit??
« Vastaus #7 : Toukokuu 23, 2011, 12:51:40 ip »
      Hello!
Kävin tallissa kurkkimassa,mun pampuista löytyi koodia tyyliin
7610-1429 SP 1  Special D 8804 mitä sitten tarkoittaakaan..
Yläpää näytti mun silmissä normilta..

Jos Tuntsa TT paiskaat koodia 044/0577555,ni vois ottaa puhelin yhdyntää tänään/huomenissa..

                        T.Isä-Masa

Isa-Masa

  • Viestejä: 72
Vs: Larion takaiskarit??
« Vastaus #8 : Toukokuu 23, 2011, 13:52:58 ip »
            Banzai!

Nettiseikkailun jälkeen alkaa vahvasti kallistumaan Hagon shocksien suuntaan,
joko allrightin kautta tai systerin käsimatkatavaroissa suoraan Lontoosta kun tulee tyttäreni yo-bileisiin 2.vkon sisään. Englannin sivuilla valikoimaa ainakin riittävästi.
Löytyi jopa kaikki Guzzi mallit hakukoneelta toisin kuin Suomisivuilla,joissa keskitytty pääosin jaappanialais merkkeihin...
Jää nähtäväks mitä kädetön saa aikaiseksi tietokoneen kanssa.... ;)!!

             T.Isä-Masa

millegt

  • Viestejä: 598
Vs: Larion takaiskarit??
« Vastaus #9 : Toukokuu 23, 2011, 15:54:52 ip »
Yritin kerran tuoda kaveille Saksasta K-bemun taka iskarin käsimatkatavarana -- turvatarkastukseen pyssäs kun väitti että vaarallinen ase jolla voi murjoa henklökuntaan ja lentäjän ovea. Sen verran oli aikaa että vein kassin hihnalle ja sieltä se sitten tuli.

TimoEv

  • Viestejä: 2 171
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Larion takaiskarit??
« Vastaus #10 : Toukokuu 24, 2011, 08:36:02 ap »
Toin joskus Pietarista erittäin hyvin ( haju!! ) pakattuja dieselin ruiskusuuttimia. No, tarkastajatyttö niitä ihmettelemään. Selitin kuuteen kertaan englanniksi mitä ne olivat, mutta ei mennyt jakeluun.  :P
Lopulta tuo tyttö päätteli, että pienimmän riesan saa, kun päästää tuo partaisen suomalaisen Finnairin koneeseen.
Omaapahan kaappaa tai räjäyttää tjsp...

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Larion takaiskarit??
« Vastaus #11 : Toukokuu 24, 2011, 10:29:31 ap »

Tapahtui toissa vuonna.
Kaveri oli käymässä U.S.A.:ssa työreissulla ja näki jossain poistomyynnissä edullisen ja kompaktin tuumaisen kierretappi- ja pakkasarjan.
Lentoaseman turvatarkastuksessa varustus tsekattiin ja todettiin vaarattomaksi lentoliikenteelle. Kaveri oli vielä tiedustellut varoiksi että kuinka käy kun hän vaihtaa konetta Lontoossa. Amerikkalaiset turvallisuusviranomaiset sanoivat että jos he antavat luvan viedä sen lentokoneeseen niin muilla ei ole siihen sanomista.
Lontoossa turvatarkastuksessa kaveri otettiin linjalta sivuun. Ottivat häneltä biologiset tunnisteet ja tekivät ruumiintarkastuksen sekä takavarikoivat kierresarjan lentoliikenteelle vaarallisena välineenä.

Tapahtui n. 11 vuotta sitten.
Itselle kävi sillä tavalla kun olin Sveitsissä työkomennuksella opastamassa paikallista avaruusalusteknologiafirman henkilökuntaa viikon ajan tarkkuustyön suorittamiseen että keikan jälkeen pois lähtiessäni maasta matkatavarani takavarikoitiin. En siis saanut työkalupakkiani lentokoneeseen. Syynä oli se että epäilivät minun koittavan salakuljettaa tarkkuustyövälineitä pois Sveitsistä. Törmäsin uskottavuusongelmaan kun yritin selittää että olin nimenomaan kouluttamassa sveitsiläisiä insinöörejä avaruusalusten osien mittatarkkaan työstämiseen ja työkalut ovat työnantajani. Sain osakseni vain sääliviä pään pudistuksia. Sinne jäivät työkalut. Seuraavalla viikolla oli tiedossa keikka Italiaan Fiatin tehtaalle saman Rosetta-luotaimen osien vuoksi joita olin Sveitsissäkin pajottanut. Soitto työnantajalle ja sitä kautta järjestyi että työkalut siirtyivät rajan yli Torinoon. Sveitsin viranomaiset siis tosiasiassa helpottivat hommiani kun ei tarvinnut roudata painavaa pakkia mukana.

15 vuotta sitten.
Turistimatkalla Floridassa. Kaveri löysi rompetorilta Harrikkaansa sivuseisontatuen mekanismeineen. Saman tapainen kuin on Californiassakin, paitsi järeämpää tekoa.
Meillä oli vain käsimatkatavaroita ja seisontatuki tietenkin matkassa. Turvatarkastuksessa saimme aseellista "palvelua". Kaveri vietiin toisiin tiloihin selvittämään miksi hänellä on konepistooli matkatavaroissaan. Sivutuki oli näyttänyt läpivalaisussa mekanismeineen erehdyttävästi siltä. Pääsimme asian selvittyä jatkamaan matkaamme.

Muistanette Kööpenhaminassa sattuneen sinkoiskun jonkin prätkäjengin tiloihin. Olimme Lumpeen Kekun kanssa yön pidätettyinä Helsingin lentoasemalla epäiltynä tekoon. Koneemme teki vain välilaskun Kastrupiin matkalla Zaventemista Vantaalle. Pitkä ja mutkikas tarina. Olimme palaamassa Brysselistä FEMA:n kokouksesta. Kerron jos saan tuopin Aata.

Eräällä keikalla keksimme Kekun kanssa keinon miten saa ostettua tuplalastin verotonta viinaa lentokentältä, tuoda sen tullin ja rajatarkastuksen läpi ja säilöä sen odottamaan paluuta matkatavarasäilytykseen. Vaatii tosin teknistä tietämystä lentokoneista sekä seikkailuhenkeä mutta mitä sitä ei pienessä huppelissa tulisi joskus tehdyksi.

mm

TimoEv

  • Viestejä: 2 171
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Kummallisia sattumuksia...
« Vastaus #12 : Toukokuu 24, 2011, 13:20:37 ip »
Yli 30v sitten, oli Turussa korjattavana Slobolandian Atlantic-luokan troolari. Siis iso, ruosteinen ja p****inen, omistajan luonteen mukaisesti. Aikanaan korjaus valmistui ja lopputestiin jouluviikolla Utön edustalle merelle.
Paluumatka Turkuun tehtiin laivaa vaihtamalla, kun Ms Hans Gutzeit tuli sopivasti vastaan.

Turussa sitten tulli kyselemään passia, kun laiva oli Saksasta tulossa. Selitimme tulleemme kesken matkaa kyytiin Itämerellä...
"Joopa, joo...ja seli seli...", oli virkamiehen kommentti. Oli siinä työtä päästä pois sepän tekemien verhojen takaa...

Isa-Masa

  • Viestejä: 72
Vs: Larion takaiskarit??
« Vastaus #13 : Toukokuu 25, 2011, 01:25:47 ap »
          Hello!
Iskareiden hommaaminen yksinkertaistui huomattavasti,kun piipahdin palveltavana allrightissa i Vanda!! Nopee käynti.. Ja jonka jälkeen tuntui taasen upealta harrastaa marginaalilaitteita.. Oli näet valmistajan sivuilta etsityt kooditkin mukana ja kysymään tiskiltä tarkempia tietoja/mittoja..?? Koodi hylkyyn myyjän koneella saatteella "ei kuulu valikoimaan!". Mä kysyin,=suomeksi?. Vastaus oli että hän ei voi/saa tilata kyseistä nippeliä minulle...WAU!!!  Jaappanin kiitureihin n.13 000.malliin 60-luv.->löytyy kyllä kelpaavia koodeja.. Guzzeihin about 5.uusimpaan malliin alkaen Cali III:sta..
Oli aika voittaja FIILIS!! Mut eipä hätää, laitetaan Englannin salainen agentti hommiin..
Valmistajan sivuilta löytyi kaikki mallit merkkiin katsomatta ja ketään lokeroimatta... :o ::)!!!!
               Tänään on päivä uus...hope so!?  T.Isä-Masa