Delvacin ja muitten diesel moottori öljyjen etuna pitävät että näitten tyyppien perusöljyt ei ole niin lisäaineistettuja jotta pitäisi toimia vanhoissa moottoreissa paremmin.
Siis 80 luvulle tultaessa oli bensamoottorien API hyväksyntä SE tai SF, nyt mennään jossain SL - SJ tasolla (toi toinen kirjain menee aakkosissa eteenpäin kun uutta tulee, muutoksia siis jotain viisi)
Samaan aikaan oli diesel moottoriöljyissä API kirjaimet jotta CD ja se on nyt vasta jotta CF, eli kaksi muutosta vaan tullut.
Esimerkiksi kattien tulo bensa autoihin vaikutti lisäaineistukseen, aine joka parantaa pintapaineen kestoa jouduttiin poistamaan koska se tukki katit vai rikkoko se lamdat en muista. Siitä seuraa että vanhoissa britti autoissa ja joissai guzzeissa missä neliskanttinen nostajan kuppi joka ei pyöri vaan hieroo nokka akselia pinta panineen alla on tullut nopeita nostajien kulumia, pohja häviää.
Koska nämä Delvacit esim 10W-30 on leimattu bensakoneille luokkaan SF eli 80 luvun alkuun niin moni ajattelee että siitä puuttuu nämä uusien muutokset ja sopii paremmin 80 luvun koneisiin. Synteettise delvacit on kyllä jo leimattu SL tai SJ että en tiedä miksi niitä pitäisi käyttää bensakoneessa kun ne on tehty dieselille.
Mutta kuten sanottu, nämä on uskon asioita ja herättää aina suuret tunteet.