Kirjoittaja Aihe: PARAS MP ?  (Luettu 14793 kertaa)

guzimo73

Vs: PARAS MP ?
« Vastaus #15 : Maaliskuu 07, 2011, 01:32:35 ap »
 :D
Kuulin kerran luontokuvaajasta jolta haastattelussa kysyttiin että "mikä kamera on paras?" Kaveri vastas nokkelasti että "se kamera joka sattuu oleen mukana..." Voiskohan tätä soveltaa tähän paras MP kysymykseen?

lemppari

« Vastaus #16 : Maaliskuu 07, 2011, 03:06:33 ap »

Ehdottomasti juuri tämä pyörä, ja juuri tämä versio tässä värissä! Taisi olla vuonna -71, kun TM:ssä oli Tapio Sunellin testiartikkeli ja kuvat ja KABOOM!, sydämeni oli menetetty moottoripyörille. Siihen aikaan yksi tämmöinen oli aina parkissa Tapiolan apteekin yläparkissa ja kyllä sitä käytiin kuolaamassa.

Kun sitten ikä riitti motukkaan, rahat riittivät vain japsiin, joten edelleenkin joudun kuolaamaan ko. pyörää kuvissa, semminkin kun ei noita näy myytävänä edes Saksassa.

Tämä ei siis missään nimessä ole järkivalinta, eihän nuo oikein pysyneet paketissa edes oikein pidettynä. Silti maailmankaikkeuden kaunein pyörä ja syypää edelleen jatkuvaan harrastukseen, vai pitäisikö sanoa elämäntapaan!

EDIT: Itse asiassa tuo punainen väri on liian vaalea verrattuna originaaliin...
...vielä pääsee viis kilsaa varatankilla.....oho..

Bhill

« Vastaus #17 : Maaliskuu 07, 2011, 07:46:49 ap »
Ai jaa. Pitää kertoa ajokaverille . Sillä on tuollainen Ducati monien muiden pyöriensä joukossa. Tosin eri värinen.
V11 Sport

TunturiTT

« Vastaus #18 : Maaliskuu 07, 2011, 08:49:14 ap »
Kuten olen tätä jo Ekulle pariin otteeseen ehdottanut; Se Bemari Honda TuplaX:n moottorin ominaisuuksilla ja huoltoväleillä. Siinä oltaisiin aika täydellisen Corollan.. eikun pyörän äärellä. Tylsähän se toki olisi.
Guzzista ei parasta pyörää saa. Paitsi tietenkin mun oma joka on maaliman paras, mulle. Sekin on koko ajan matkalla kohta täydellisyyttä ja evoluution huippua. Siis matkalla, kun ei ole koskaan valmis.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

kaide

• Rookie_1977
« Vastaus #19 : Maaliskuu 07, 2011, 12:29:18 ip »
Honda CB 450 -72. Vanha kunnon Double Trouble.
http://motorbike-search-engine.co.uk/classic_bikes/1972-honda-cb450-k5.jpg

Tämä merkki ja malli sen takia, että pari kaveria aikoinaan hankkivat tällaiset piikin jälkeen. Teknillisten ongelmien takia kummankin harrastus loppui ekaan kesään. Siksi ehkä paras pyörä heille. En usko, että absoluuttisen parasta mp:ää on olemassa.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 09, 2011, 16:09:56 ip kirjoittanut kaide »
Forza Moto Guzzi!

TimoEv

• Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
« Vastaus #20 : Maaliskuu 07, 2011, 13:08:40 ip »
Minun paras moottoripyöräni on Moto Guzzi California Special 2008. Kun ei mulla muutakaan ole...  :D

Kuten joskus kerroin, niin kävin katselemassa Ducatia, mutku siinä on se kettinki... ;)
Haluaisin Stelvion, mutku ei oo rahnaa... :'(

GinTurismo

« Vastaus #21 : Maaliskuu 07, 2011, 15:26:48 ip »
Eikös siinä kriteereissä ole aina se järkipuoli ja se tunne ?

Jos pelkällä tunteella valitaan, niin

Järkeä tuosta on taas vaikea löytää varsinkin nyt, kun bensa maksaa ja hinta nousee koko ajan, eikä ominaisuudet tai kestävyyskään ole parhaasta päästä. Silti toi vehje aina sytyttää...

Taas jos pelkällä järjellä ajatellaan, niin joku 650 cc matkaenduro on varmaan aivan riittävä kaikkeen ajoon, ja mukava myös sorateillä. Mutta ei mulla sellaistakaan ole.

Guzzi on kohtalainen kompromissi järkeä ja tunnetta, mielestäni. V2 ja kampura pikittäin antaa elämää laitteeseen, ettei muistuta liikaa ompelukonetta. Ja onhan se suht yksinkertainen rakenteeltaan, eikä paha bensarosvo ollenkaan.

P.S. Nyt huomasin, että kuvassahan on Guzzikin H2:n vieressä.
Vielä yksi GT, kiitos.

motomatti

« Vastaus #22 : Maaliskuu 07, 2011, 20:53:56 ip »
Omien havaintojen perusteella on oma rojektipyörä varmasti paras mitä tulee ajankäyttöön sen suhteen. Kesällä näprätään ja koitetaan ajaa ja talvella koitetaan näprätä. Kotihengetär väittää että vietän enemmän aikaa tallilla kuin kotona vaikka käynkin siellä useimpina öinä nukkumassa.

Tätä kirjoitan tallilla kun kotona tulisi sanomista netissä istumisesta.

Lisäksi on tietysti käyttöpyörä joka ei anna kummoisempiakaan kiksejä mutta on aina käyttövalmiina nöyrä ja käytännöllinen matkantekijä.

Muut pyörät eivät juurikaan kiinnosta kuin ehkä tekniikkansa osalta.

Muiden mielestä lienen rajoittunut ihminen.

mm

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
« Vastaus #23 : Maaliskuu 07, 2011, 20:57:34 ip »
Mulle paras taitaa olla california2. Se vaan on niin...ööö... sellaanen.
Muut voi joskus vaihtuakkin mutta tämä on ja pysyy.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Reima

• Vieras
« Vastaus #24 : Maaliskuu 07, 2011, 21:56:09 ip »
Kyllä kai sitä pitää rehellisesti avautua, kuten joku muukin tällä foorumin aiheella - ilmeisesti monella 70-luvulla kaksipyöräisiin hurahtaneella on sisällään pieni "japsistara"  ;)

Tässä toinen klassikko punaisena, enkä tarkoita Mustangia... ;D

Kuva: Japsirauta

motomatti

« Vastaus #25 : Maaliskuu 08, 2011, 12:36:48 ip »
Jostain syystä ei japaninpyörät saaneet minua syttymään vaikka 900 Z Kawa olikin kaunis katsella. Itsellä toki oli eri mallisia hondia silloin mutta ei tullut kiksejä niistä. Ajettavuuskin oli vähän hakusessa.

Kun kylälle tuli ensimmäinen kaksimukinen Ducati ja perään vielä Laverdakin niin silloin iti päätös että jotain tuollaista on saatava. Kustannussyistä hankin Guzzin. Tietenkin GT 850. Hieman kauas on siis tavoitteesta jääty.

Erityisesti Ducati Darmah on aina hivellyt sekä kuulo että näköaistia ja ajettavuuskin oli siihen aikaan edellä muita.
Ei lähteneet kawa- eikä hondamiehet kilpasille vanhan herran kanssa joka tämän Darmahin oli silloin uudesta ostanut. Tuskin olisivat pärjänneet. Kyseisellä herralla kun oli nuoruusajoilta pokaaleja aika rivi kirjahyllyn päällä.

mm

Reima

• Vieras
« Vastaus #26 : Maaliskuu 08, 2011, 12:50:45 ip »
Tämä patarauta oli minulle paras custom-tyyppinen mp - jossain Turun suunnalla kaiketi Non bulk product nykyään jytisee - kreivittären mielestä edelleenkin "sen oikean moottoripyörän näköinen" eikä mikään kuttaperkkainen... ;)

Mutta kun halusin pyörän, jolla myös hyvä ajaa niin hurahdin "nuorisopyörään"  ;D

-Reima-

Moto Guzzi California Stone Metal

guzimo73

« Vastaus #27 : Maaliskuu 09, 2011, 09:25:33 ap »
Vi olisko se tässä...

ALi

« Vastaus #28 : Maaliskuu 09, 2011, 23:41:08 ip »
Kyllä kai sitä pitää rehellisesti avautua, kuten joku muukin tällä foorumin aiheella - ilmeisesti monella 70-luvulla kaksipyöräisiin hurahtaneella on sisällään pieni "japsistara"  ;)
Pienestä kipinästä voi syttyä elinikäinen liekki. Reilut 20 v. sitten minulle mieleisin oli "se ensimmäinen iso", eli pitkään kuolaamani Honda cx500customja nykyinen Nevada
ei tarkemmin katsoen siitä niin kovin kaukana ole. V2 ja kardaaniveto, enkä vesijäähdytystä Guzziini kaipaa...

p.s. Tuolla CX:llä "se mun oma fiilis" oli parhaimmillaan pyyhkäistessäni töihin kesäisinä aamuöinä halki aivan tyhjän Helsingin. Valoristeysten vilkkuessa keltaista ja kypäräluurien pauhaessa "Kun toiset nukkuu vuoteessaan, mä usvaa putkeen panen vaan". WRROOOOM !!!
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

Pekka

« Vastaus #29 : Maaliskuu 10, 2011, 17:41:40 ip »
Moi.

CX:n matkamallin jälkeen siirryin Guzziin minäkin.

Pekka
Sohc van Helmi.