Kirjoittaja Aihe: Molycote historiaan?  (Luettu 7303 kertaa)

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
Molycote historiaan?
« : Helmikuu 18, 2011, 18:49:20 ip »
Terve!
Tekniikan Maailma 3/11 no. s. 85 artikkeli RVS-tuotteista.
Heti heräsi kysymys, kuinka mahtaisi soveltua moottoripyöräkäyttöön.
Guzzissa voisi käyttää moottorista perään...jäisikö molycote tarpeettomaksi?
Onko kellään kokemuksia?
t. Kimmo

www.rvs.fi
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 189
Vs: Molycote historiaan?
« Vastaus #1 : Helmikuu 18, 2011, 19:43:31 ip »

Turpon Ducatin asiantuntevan tuntuinen hovihuoltaja Cuda suosittelee noita
varsinkin vanhempiin moottoreihin. Pari kertaa on laitettu Ducatiin.
Vaikea sanoa vaikutuksesta, mutta ei moottori ainakaan heti hajonnut.



Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Molycote historiaan?
« Vastaus #2 : Helmikuu 18, 2011, 20:24:59 ip »
Lainauksia:
"Sivuäänet ja värähtely vähenevät murto-osaan entisestä"
"Polttoaineenkulutus vähenee 5–20 %"
"Käsittelyn tulos kestää vähintään 100 000 km (2000 h)"

Ompas ihmeaine. Kokeilen joskus tuohon 300 ajettuun kaliin, josko säästyy remontilta vallan kokonaan ;D
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: Molycote historiaan?
« Vastaus #3 : Helmikuu 18, 2011, 23:30:58 ip »
Tuohan voi olla ihan hyvää "molykotea".
Näissä lisukkeissa vaan ainakin minua aina arveluttaa se että, miten
voiteluöljyn vastaavat komponentit reagoivat niiden kanssa.
Yhteisvaikutus on ollut joskus "negatiivinen"kin. :o

Pekka
Sohc van Helmi.

millegt

  • Viestejä: 598
Vs: Molycote historiaan?
« Vastaus #4 : Helmikuu 19, 2011, 21:33:20 ip »
Tehtiin pojan 260 tkm ajettuun twin-spark alffaan käsittely koneeseen kun hörppii öljyä jonkun litran kympille mutta eipä ollut siihen apua

Eihän se muuten mitään haittaa mutta pitää muistaa lisätä aina välillä.

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: Molycote historiaan?
« Vastaus #5 : Helmikuu 19, 2011, 23:12:56 ip »
Ompahan automaattinen öljynvaihto .
Titaniumin kuski

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Molycote historiaan?
« Vastaus #6 : Toukokuu 03, 2011, 13:27:54 ip »

Onko kellään kokemuksia?

www.rvs.fi

On.

Ei edes huonoja. Paitti et lompakko oheni.

Ainakaan vehkeet eivät ole syttyneet palamaan, räjähtäneet, sulaneet eivätkä revenneet.

Moneen vehkeeseen olen laittanut ja joko ollut hyväuskoinen mainonnan uhri tai sitten ennakkoluuloton out-of-the-box ajattelija.

MotoJussi

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Molycote historiaan?
« Vastaus #7 : Toukokuu 03, 2011, 14:14:56 ip »
Kunhan luette rvs:n speksit niin sieltä selviää että se alkaa toimimaan vasta kun vika on jo olemassa mutta ei auta enää jos sitä laittaa vikaantuneeseen paikkaan jälkeen päin.

Toimintaperiaate on että kun metallikappale kuumenee ja se on ollut rvs-kylvyssä niin rvs aktivoituu ja estää kiinnileikkautumista kuumassa kohdassa.

Molycote voitelee koko ajan ja kuluminen tapahtuu hallitusti.

mm

TimoEv

  • Viestejä: 2 172
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Molycote historiaan?
« Vastaus #8 : Toukokuu 03, 2011, 14:59:59 ip »
Mitähän tuo ihmeöljy maksaa?
Sen lisääminen perään on kaiketi ihan yhtä työlästä, kuin Molykoten...
Ja Molykote maksaa 11€ / 100´000 km.
Ja Italian Inssinööri sitä suositteli...
Eikä tartte öisin valvoa miettimässä, jotta...

Tätä keskustelua on käyty muistaakseni pitkään...


MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Molycote historiaan?
« Vastaus #9 : Toukokuu 05, 2012, 11:40:09 ap »
Terve!
Tekniikan Maailma 3/11 no. s. 85 artikkeli RVS-tuotteista.

Voihan sitä kaikenlaisia graafeja piirrellä ja juttuja kirjoitella, kuten nyt http://rvs.fi/reference/dinojet.htm

Nyt on TÜV:kin sanonut asiasta jotain: http://rvs.fi/reference/page21.html

Taidanpa lirauttaa liemet 2-tahtiskootterin 2t-öljyn sekaan, ainakin.

Jos jaksaisi mitata itse, mittaisi itse, vaikkapa 2t-skootterin kulutuksen ennen ja jälkeen.



ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Molycote historiaan?
« Vastaus #10 : Toukokuu 05, 2012, 12:38:21 ip »
Fiat Ducato 2.5 TDI (-98) matkailuautoon laitatin 95tkm kohdalla RVS lisäaineen vaihdelaatikkoon.
( 10 vuotta vanhempaan edelliseen vastaavaan olin tehnyt laatikon laakeroinnin TI-hommana, eikä uusi askare houkutellut )
Herkkää korvaa kalvanut laatikon vieno rallatus pintakaasulla ja (vaimeaa bensapumppua muistuttava) ulina loivaan ylämäkeen ajettaessa poistui tuhannen kilometrin aikana RVS käsittelyn jälkeen ja vaihteisto pysyi ääneti toimivana 25tkm (3vuotta), jonka auto meillä oli.

TÜV testiraportti näyttää hyvin vakuuttavalta ja pelkästä mielenrauhasta jo hankitaan kuureja mieluusti.
Omasta kokemuksesta itse kyllä uskon, että italialaisen koneistuksen "viimeistelyyn" RVS on ihan toimiva aine.
Ja mitä lomailuun tulee, niin siihen itse-ironia on hyvä lääke http://www.youtube.com/watch?v=34ZWVNP8VC4
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Molycote historiaan?
« Vastaus #11 : Toukokuu 05, 2012, 15:03:13 ip »

Omasta kokemuksesta itse kyllä uskon, että italialaisen koneistuksen "viimeistelyyn" RVS on ihan toimiva aine.


Itse olen vakuuttunut, että Kiinan koneenkasaajat rakentavat joka-ainoan moposkootterin moottorin vihoviimeisen päälle parhaista materiaaleista ja optimaalisiin toleransseihin, joten RVS on tod näk aivan turha tuonne kipata :)


MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Molycote historiaan?
« Vastaus #12 : Toukokuu 05, 2012, 15:14:08 ip »
Kunhan luette rvs:n speksit niin sieltä selviää että se alkaa toimimaan vasta kun vika on jo olemassa


Itse luin toisin.

Luin, että kun ferrometalli osuu johonkin, tulee kuuma paikka johon tuo jämähtää kuin proverbiaalinen paska junttilan talon seinään ja jää siihen sileäksi.

Ottamatta kantaa siihen, onko pinta vaurioitunut tai ei.

Lainaus
mutta ei auta enää jos sitä laittaa vikaantuneeseen paikkaan jälkeen päin.

Toimintaperiaate on että kun metallikappale kuumenee ja se on ollut rvs-kylvyssä niin rvs aktivoituu ja estää kiinnileikkautumista kuumassa kohdassa.

Taas luin toisin. Lämpötilalla ei sinänsä ole merkitystä; vain sillä mikroskooppisen pienellä molekyylitason kontaktilla. Makroskooppisella metallin lämpötilalla ei ole merkitystä.

Lainaus
Molycote voitelee koko ajan ja kuluminen tapahtuu hallitusti.

Toki toki. Mutta jos pintojen kovuus ja sileys on jotain aivan muuta kuin tehtaalta lähtiessä, kuluminen hidastuu entisestään.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Molycote historiaan?
« Vastaus #13 : Toukokuu 05, 2012, 15:46:10 ip »
Huolellinen ja tarkka lorauttaa molempia ja huoletonta on elo sen jälkeen  ;D
Forza Moto Guzzi!

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Molycote historiaan?
« Vastaus #14 : Kesäkuu 28, 2012, 12:34:38 ip »
Huolellinen ja tarkka lorauttaa molempia ja huoletonta on elo sen jälkeen  ;D

No näin minä olen tehnyt perän kanssa, jo aikoja sitten.

vaihteisto ja moottori on käsitelty nekin RVS:llä.