No vähän ikäänkuin tuota kimmomodulia tai jotain tarkoitin sanoessani ettei pultit juuri käytännössä veny(=venähdä) oikealla momentilla kiristettäessä. Erityiset ns. venyvät pultit kaiketi ovat vain hieman tavanomaisia pultteja laajemman kimmomodulin omaavia? En ole kone- tai muukaan insinööri niin vähän arvuutteluksi menee.
Larion kiertokangen pulteissa on myös kierteen yläpuolella uritettu paksumpi(!) alue käsitääkseni osien kohdistusta varten - voihan olla, että näiden urien etäisyyttä toisistaan mittaamalla voidaan havaita onko pultti liikaa venynyt vai ei? Täytyy pyhien aikana laakereita odotellessa korjaamokäsikirjaa plarata, että löytyykö ko. pulteista mainintoja uusimiseen liittyen. Toistaiseksi purku ja kasausohjeet olen ymmärtäny niin, että entiset pultit vaan kiinni liuskojen vaihdon jälkeen. Tosin eipä siellä venttiilienkään vaihdosta taideta mitään suositusta antaa...

Koneistamosta pulteista kysyessäni totesivat vain, että mitä se sun kirjasi niistä sanoo?
Käytettävä momentti suhteessa pultin halkaisijaan on varmaan aika ratkaisevassa asemassa. Vetomurtolujuushan ilmoitetaan kg/mm^2 (menikö oikein) - esim. 8.8 kovuusluokan pultin vetomurtolujuus on 8,8kg per neliömillimetri: neliömillin pinta-alainen lanka kyseisestä materiaalista katkeaa 8,8kg:n voimalla vedettäessä. Kierteen noususta ja kiristysmomentista voi sitten laskeskella pulttia venyttäviä voimia. Muistelisin joskus jossain nähneeni taulukonkin käytettävistä momenteista pultin koon ja kovuuden mukaan.
Aikanaan vanhassa Fordin ohc koneessa piti vetää M12 kannenpultit muistaakseni jotain 10-12kgm momenttiin ja ei ne katkeamatta montaa kiristystä kestäneet.