Kirjoittaja Aihe: Viisas mies  (Luettu 9573 kertaa)

guzzismo

  • Viestejä: 41
Vs: Viisas mies
« Vastaus #15 : Marraskuu 30, 2010, 18:39:17 ip »
Lainaus
Lienee ajamisen fiilisten kannalta aivan sama millä kaksipyöräisellä liikehtii, jos se vain liikehtii!

Juuri näinhän asia ei ole, jos olisi, niin sitten minäkin varmaan ajaisin CBR:llä tms. tusinapyörällä!

nimim. "en ole ikinä omistanut japsipyörää..."

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Viisas mies
« Vastaus #16 : Marraskuu 30, 2010, 21:15:00 ip »
Nämä on tullut itse omistettua (yleensä useampi saman aikaisesti):

"pappa" Tunturi -70?, - oli se eka mopo, jossa 70cc sylinteri 2,5mm madallettu kansi...  kova kulkine olemattomilla jarruilla "mökkimopona"
Tunturi Sport -73,  - eka kaupunkimopo, huiput n, 65kmh tehosuutin, viilattu kansi ja harvat välitykset
Hopeasauma -55, "entisöintiprojekti" kulki vakiona 50kmh ja oli epäluotettava
Suzuki A95 -69?, se nopeampi "mökkimopo", jossa 9,5 rivakkaa hevosta
Honda CB 125 B5 -76, kaupunkipyörä, jolla kortti harjoitusluvalla
Vespa 150 -65, tuunausprojekti mustalla metalli flake maalauksella
Vespa 180 -60, entisöintiprojekti norsunkorvasatuloin ja kromikaarin ja -heebelein
Honda CX 500 C -82, eka "oikea mp" V2 kone ja kardaaniveto - oiva kaupunki custom (jossa perusasiat kohdallaan  ;) )
BMW K 100 RS -85, eka ISO - tällä 23 vuotiaan "katu-uskottavuus oli riittävä" vuonna 1991
KTM 125 GS -85, - kelpo kuntopyörä ruskeasannalle crossiin ja metsäpoluille, 34hv:n "vesipyssy"
Yamaha TT 350 -88, - tällä ajoin piikkirenkain talvallakin
Moto Guzzi 350 Florida -88, - vaimolle lahja, jolla kävi itsekin mielellään "maitoa kaupasta"  ;D (kone ei ollut std)
BMW R 100 GS -89, - "simple by choice", kun kyllästyin K100RS:n vianetsintään
Yamaha TT 350 -91, - enskaksi mettään
BMW F 650 Funduro -96, - "allround" pyörä vähäiseen ajoon
BMW K 1200 RS -99, - MOOTTORIpyörää etsimässä luokasta "voimaa, vauhtia ja laatua", mutta pian kyllästyin "autoon kahdella pyörällä"
Kymco Agility 50 -05, oli ketterä kesämopo, kun "kömpelö turbodiesel vei ripeällä ohituskiihtyvyydellä ajo-oikeuteni" työmatkalla kuukaudeksi
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. -05, nykyinen käyttö MOOTTORIPYÖRÄ, jolla taas löytyy se ILO LIIKKUA kahdella pyörällä.
. . .
eli monta on itsellä ollut ja monilla muillakin on tullut ajeltua.
Jokaisessa on oma ajofiiliksensä, mutta ...
... jotenkin Guzzeissa on sellaista originelliä cowboy asennetta,
jossa ei vertailla ja kilpailla muiden kanssa,
että tehdään vaan se oma juttu innolla, ylpeydellä ja tyylillä.
Kaikki ei tykkää, mutta toiset on ihan myytyjä tällaisesta persoonallisuudesta.

Omalla tavallaan tällainen "ehdottomuus" on jo taidetta  -  sanoisin.

p.s. Monasti olen pidetty "vääräuskoisena" tai sopeutumattomana jne.
Milloin Vespalla lälläripyöräilijänä (vaikka oli jo mp tallissa) ja milloin Bemaristien rata-ajoissa "räkänokkana" K100:lla.
Eikä ole koskaan penniäkään pappa betalat, eikä äiti hyväksy harrastusta vieläkään  :D .
Oma poika sai mönkijän 7 vuotiaana ja tyttäret sanovat ostavansa isoina moottoripyörät.
Eivätkä ne minua uskoneet, kun sanoin, "että viiden vuoden päästä nämät jo kulkevat kai sähköllä"  ;D
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
Vs: Viisas mies
« Vastaus #17 : Joulukuu 01, 2010, 08:42:48 ap »
Niinpä! Toinen tykkää äidistä ja toinen lyhtypylväästä, mutta ei tätä henk. koht. totuutta voi toiselle ainoana oikeana tyrkyttää. Jokaisella on kuitenki oma objekt... subjekt... prekariaat.. henkilökohtainen näkemys asiasta ku asiasta. Ja välillähän ite ainakin huomaan totuuteni olleen ihan syvältä. Oisko tuo sitä oppimista sitten.

Da Bomban telkkarissa kertoma esimerkki kauneus-käsitteestä on hyvä esimerkki. Kerroin tuon vaimokkeelle, niin eihän siitä paljon kommentoitavaa irronnu. No ymmärryksen suuntainen hymy kuiteski, mutta näkemyksemme ovat tässä suhteessa eriävät. Enkä voi laittaa Brevan moottoria keittiön pöydälle rojektiksi vaikka se onkin niin kaunis (se mosa siis). Kuuluu kotirintamamotoristin arkeen.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
Vs: Viisas mies
« Vastaus #18 : Joulukuu 01, 2010, 09:12:36 ap »
Vertalukin puolustaa paikkaansa niin kauna kuin se vahvistaa jo tehtyä päätöstä. Minun kriisini puhkeaisi, jos vertailu alkaisi kääntämää näkemystä toiseen pyörämerkkiin. Tämähän on ihan teoreettinen mahdollisuus tieteski! Ja vaikka merkkiä vaihtaskin niin tämän porukan kokoontumisiin voi aina tulla ja jutustella siinä samalla kun kaverit syöttää heinää mun pyörälle...

Pyörä on mulle ehottomasti persoonallisuuteen kuuluva osa ihan niin ku lehmipojalle hevonen.
It's iron horse I ride, niin ku Bon Jovi laulaa.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
Vs: Viisas mies
« Vastaus #19 : Joulukuu 01, 2010, 10:04:32 ap »
Junan tuoma Kemistä. 80-luvun puolvälissä pääkaupunkiseudulle tullu murrevammanen. Ei ole tsadin slangi oikein tarttunu ja miksipä pitäskään.
Sukukuntaa asustaa Kellon Kiviniemessä, jotta sitäkin nurkkaa vähän tunnen. Ipitsan ohi ajelen muutaman kerran vuodessa.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
Vs: Viisas mies
« Vastaus #20 : Joulukuu 01, 2010, 14:30:00 ip »
Laurila on toispuol jokkee (Kemijoki) elikkä nykyisessä Keminmaan kunnassa (ent. Kemin maalaiskunta).
Tarraat vaan hihasta kiinni ku kohalle satut.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.