Yksi hyvä syy omistaa Moto Guzzi on Moto Italian kavereiden toimintatapa. Väitän totisella naamalla, että kukaan muu ei sellaista tee eikä tule tekemään. Jos edustus menee Sumekolle, niin siihen sitten todennäköisesti katkeaa MG:n taru Suomessa. MG on kuitenkin omalla tavallaan marginaalimerkki - muuallakin kuin Suomessa - mutta kuitenkin tärkeä sekä piikkiöläisille, että meille gruppolaisille. Näkis vaan senkin, kun Sumekolle mennään kevätajeluun tms.
Minulla, kuten monella muullakin, on tapana poiketa Piikkiössä ohimennessäni. Viimeksikin Vernerin kanssa keskusteltiin teknisistä jutuista hyvällä mielellä, vaikka tällä kertaa ei mukaan lähtenytkään mitään ostettavaa. Mutta sain jälleen hyviä teknisiä neuvoja. 
Mitenkähän siellä Sumekolla sitten Kasawakien ja Taavetinpoikien kanssa saa Guzziäänen kuuluville - todennäköisesti ei mitenkään. Ei markkinaosuus siten kasva, että vaihdetaan edustajaa. Siihen vaikuttaa moni muu asia. Tiedän tämän, sillä olen itse ollut teknisessä maahantuonnissa 1980-luvun alusta eri tavoin.
Häviäjiä ovat sitten kaikki: Tehdas, piikkiöläiset, gruppolaiset ja kaikki Guzzistit ympäri Suomen. 
Pelätään pahinta ja toivotaan parasta.