Roberto Colanniolta tämmöinen suunnitelma:
http://www.twowheelsblog.com/post/5208/piaggio-group-company-plan-aprilia-goes-sporty-and-moto-guzzi-takes-on-bmw-touring-models
Tuollainen markkina-/tuotantostrategia oli odotettavissakin Piaggiolta. Ja on isänmaallista pitää euroalueen tuotanto Italiassa jatkossakin modernisoimalla tuotantolinjoja. No, toisaalta alle 20000:n kappaleen vuosituotanto premium luokkaan vaadittavilla laatukriteereillä ei Kiinassa tai Intiassa valmistaen toisi merkittäviä säästöjä. Ja ennenkaikkea se ei sopisi premium imagoon.
Mitä mallistoon tulee, niin Guzzilta on siis tulossa vähemmän, mutta parempaa - sopii ainakin minulle

.
Uuden kolmiventtiilisen sylinterikannen tuottaminen on erikoinen, mutta mielenkiintoinen uutuus.
Mitäköhän sillä haetaan ? Ehkä tuo liittyy jotenkin palotapahtumaan - kiristyvissä päästönormeissa. Mene ja tiedä.
Henk koht diggaan Guzzissa juuri nostalgistakin pelkistettyä moottoripyöräilyä. Niin teknisesti, esteettisesti, kuin ajofiiliksenkin puolesta.
Touring luokan valloitukseen ( California, Norge, Stelvio + uusi Sport (LeMans?) riittänee neljä mallia ja taajamaliikenteen "itsensä paljastelijoille

" puolestaan tarjoavat eri V7 mallit ja Bellagio mainiot mahdollisuudet.
Jutussa luvattua uutta V12 Calia täällä tietysti koko gruppo odottaa leuka (ja rintapielet) märkänä

.
p.s. Tässä vielä perjantai kevennys:
Insinööriopiskelija käveli kampuksella, kun toinen insinööri ajoi paikalle kiiltävän uudella Moto Guzzilla.
"Mistä sait tuollaisen upean pyörän?" kysyi ensimmäinen.
Toinen insinööri vastasi, että "Noo, olin eilen itsekseni kävelemässä, kun eräs kaunis nainen pysähtyi eteeni tällä pyörällä. Hän kaatoi pyörän maahan, riisui kaikki vaatteet päältään ja sanoi: "Saat ottaa mitä haluat".
Siihen toinen insinööri hihkaisi myötätuntoisesti "Hyvä valinta! Vaatteet tuskin olisivat edes sopineet".