Kirjoittaja Aihe: Moto Guzzin tuleva V12 katumallisto  (Luettu 7544 kertaa)

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Moto Guzzin tuleva(?) V12 katumallisto
« Vastaus #15 : Syyskuu 30, 2010, 00:08:46 ap »
        

   Kuvat rakenteen näkemiseksi.   Ja hiplaamalla aukeepi suuremmixi . . .

  Hyvin pelkistetty "racer" tuo on,  ja pakoputkutkin loppuu tappien kohdalle.
  Karkaa pois sarjatuotanosta, jos tuosta vielä keventää. Itse isolohko kun on painava.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Moto Guzzin tuleva V12 katumallisto
« Vastaus #16 : Syyskuu 30, 2010, 11:20:28 ap »
Vielä takaa:



Protosta on vielä matkaa tuotantoon - pakoputkisto oli "suoraa" putkea. Alhaalla öljypohjan ja renkaan välinen osa on/oli "ala kate". Tilalle ilmestyy 10 kg:n katti/pakoputki yhdistelmä?

EICMA:ssa näkee mitä tuleman pitää...

Calin uudella versiolla olisi tilausta - ja markkinoita...

T,
Jukka

Ps. Hinnottelulla saattaa olla yhteyttä menekkiin ;)

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Cali...
« Vastaus #17 : Syyskuu 30, 2010, 12:41:41 ip »
Nuo katuhirvitykset toimivat messuilla pelkästään katseen- ja lehdistönhuomioina. Pitkä matka on tuotantoversioon.
Sikäli ne ovat tärkeitä MG:lle, sillä muutakaan uutta ei ole tyrkyllä. Lisäksi, jos ne nyt tuotantoon tulevat, niillä pyritään selkeästi saamaan uusia asiakasryhmiä, jotka nyt ajavat sekä Ducatinn härveliellä, että Jaappanianmaan kuttaperkkaihmeillä. Jos saavat aikaiseksi hyvä "raaserin", niin se saattaa olla jopa pelastus koko merkille, kunhan vain sitä sitten myydään paljon. Sisään tulevan rahan avullahan saadaan vaikkapa Calistin uudistettua.
Kokonaan toinen asia on tuo meidän oma California. Kunhan siitä nyt olisi tulossa päivitetty malli uudella moottorilla + vaihdelootalla varustettuna ja after-sales -asiat huomioituna. Saattaisi Stelvio jäädä kuolaamatta...

Minulle itselle on muuten sama minkälaisia ihmekoneita EICMAssakin esitellään. Griso, Sport tms. ei ole vaihtoehto Calille. Tämä on minun mielipide, johon yhdyn täysillä.


FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Moto Guzzin tuleva V12 katumallisto
« Vastaus #18 : Lokakuu 01, 2010, 15:04:28 ip »
Roberto Colanniolta tämmöinen suunnitelma:

http://www.twowheelsblog.com/post/5208/piaggio-group-company-plan-aprilia-goes-sporty-and-moto-guzzi-takes-on-bmw-touring-models

T,
Jukka

Ps. V12 LM:n proton jousitus- ja jarrukomponenttien hinta on huima...  
V12 proto-sarja varaston uumeniin?
Tämän seuraksi:


ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Moto Guzzin tuleva V12 katumallisto
« Vastaus #19 : Lokakuu 01, 2010, 16:50:54 ip »
Roberto Colanniolta tämmöinen suunnitelma:
http://www.twowheelsblog.com/post/5208/piaggio-group-company-plan-aprilia-goes-sporty-and-moto-guzzi-takes-on-bmw-touring-models
Tuollainen markkina-/tuotantostrategia oli odotettavissakin Piaggiolta. Ja on isänmaallista pitää euroalueen tuotanto Italiassa jatkossakin modernisoimalla tuotantolinjoja. No, toisaalta alle 20000:n kappaleen vuosituotanto premium luokkaan vaadittavilla laatukriteereillä ei Kiinassa tai Intiassa valmistaen toisi merkittäviä säästöjä. Ja ennenkaikkea se ei sopisi premium imagoon.

Mitä mallistoon tulee, niin Guzzilta on siis tulossa vähemmän, mutta parempaa  -  sopii ainakin minulle   8) .
Uuden kolmiventtiilisen sylinterikannen tuottaminen on erikoinen, mutta mielenkiintoinen uutuus.
Mitäköhän sillä haetaan ? Ehkä tuo liittyy jotenkin palotapahtumaan - kiristyvissä päästönormeissa. Mene ja tiedä.

Henk koht diggaan Guzzissa juuri nostalgistakin pelkistettyä moottoripyöräilyä. Niin teknisesti, esteettisesti, kuin ajofiiliksenkin puolesta.
Touring luokan valloitukseen ( California, Norge, Stelvio + uusi Sport (LeMans?) riittänee neljä mallia ja taajamaliikenteen "itsensä paljastelijoille  ;D " puolestaan tarjoavat eri V7 mallit ja Bellagio mainiot mahdollisuudet.

Jutussa luvattua uutta V12 Calia täällä tietysti koko gruppo odottaa leuka (ja rintapielet) märkänä  :P .


p.s. Tässä vielä perjantai kevennys:
Insinööriopiskelija käveli kampuksella, kun toinen insinööri ajoi paikalle kiiltävän uudella Moto Guzzilla.
"Mistä sait tuollaisen upean pyörän?"  kysyi ensimmäinen.
Toinen insinööri vastasi, että "Noo, olin eilen itsekseni kävelemässä, kun eräs kaunis nainen pysähtyi eteeni tällä pyörällä. Hän kaatoi pyörän maahan, riisui kaikki vaatteet päältään ja sanoi: "Saat ottaa mitä haluat".
Siihen toinen insinööri hihkaisi myötätuntoisesti "Hyvä valinta! Vaatteet tuskin olisivat edes sopineet".
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)