Toihan on hiano. Tuo promovideokin oli hienosti toteutettu, jos oli ihan virallinen sellainen.
Noh, ehkä vähän liikaakin blingblingiä tommoiseen pyörään, ja nimi on tosiaan vähän höntti moiselle pyörälle, mutta silti. Olisivat vaan nimenneet sen vaikka Cafe Raceriksi.
Täytyy papukaijattaa Themeteuksen miksittelyä ja voivottelua. Voi kun oisivat tehneet tommoisen pelin vaikka sitten Bellaggion koneella, niin oispa ollut jo semmoinen vekotin, jonka hankintaa kakkospyöräksi olisi pitänyt vakavasti harkita. Tuokin varmaan kilpailee jo joten kuten retrokahvilakilpurien sarjassa Triumph Thruxtonin kanssa, mutta sillä pirteällä 940cc koneella se olisi ollut jo vakavastikin otettava vaihtoehto siinä genressä.
Mikä tämä ainainen itku on tästä isommasta koneesta?
No siksi kun tuo pieni on auttamattomasti liian mopo herättääkseen suurempaa mielenkiintoa. Siksi että isommalla ja räyhäkämmällä koneella se olisi ollut vielä kivempi. Kokeiles nyt vaikka jotain Ducati S2R:ää ja sen jälkeen tuota pikku-Guzzia, ehkä se itkun perimmäinen syy alkaa pikkuhiljaa avautua.
Niin ja siksi, että sen nimeksi on valittu "Racer". Ei tuossa raaceria ole kuin siinä poskipalassa, ja siinäkin lähinnä koristeena. Lisäksi tuo kaiketi Nevadan tekniikkaan ja runkoon perustuva laite on sinänsä nätti ja hiano, mutta 180-senttiselle se on jo ulkomitoiltaankin turhan ahdas, kun ei kuitenkaan puhuta mistään oikeasta "raaserista".
Tuo on toki kiva katsella ja miksei kruisailla rauhalliseen tahtiin pitkin kaupungin katuja, mutta siihenpä se sitten jääkin. Saas nährä ny, miten tuo tullaan hinnoittelemaan. Se kait ratkaisee lopullisesti sen todellisen mielenkiinnon suuruuden.
Tuolla pääsee vähintään samaan ajosuoritteeseen, kuin sillä alkuperäisellä V7:lla, todennäköisesti pyyhkii vielä pöytää sillä vanhalla.
Mikä oliskin ihan jees, jos elettäisiin anno Domini 1970, mutta nyt a.D. 2010 on tilanne jo hiukan toinen.
Joka kerta radalla on niitä tonnisilla ja isommilla japaninpyörillä ajavia, joita saa ihan varoa jo tuolla omalla koneella. Eikä mullakaan lie sen enempää ruttua koneessa, kuin V7:ssa.
Radoilla toki pyörii jos jonkinlaista hiihtäjää, ja suomalaisilla lyhyillä radoilla tonnisella nykysportilla saa jo olla varovainen, mutta jos pyörässä on alle 50 heppainen työntötankokone ja se painaa reilusti yli 100 kiloa, ei sillä kyllä tämän päivän standardien mukaan ole mitään tekemistä "racerin" kanssa. Nykypäivän 600-750cc sportit kulkevat jo ihan eri tahtia myös kotoisilla pikkuradoilla. Siitä vaan kokeilemaan etenemistä mm. Sami Pennan ja kumppanien kanssa. Niitä kavereita tuskin tarvitsee "varoa" kovin paljoa.
Enivei, vaikkei tuota raacerina pitäisi, olisi se edelleen vielä lystikkäämpi sillä isommalla, vaikka nyt sitten sillä Bellaggion koneella. Sitäpaitsi Guzzin nykymallistoon olisi hyvinkin mahtunut juuri semmoinen "Thruxton di Mandello". Se olisi taatusti ollut tuplasti isompi myyntimenestys maailmalla riippumatta suomalaisten huru... eikun guzziukkojen mielipiteistä tai edes niiden perse edellä vastaantulevien tonnisten tientukkojen määrästä.
Tavallaan vähän harmi, etteivät ole vielä hyödyntäneet sitä Bellaggion konekonseptia muissa malleissa. Tai sitten tehneet siitä uudesta 1200cc koneesta pikkulohkoversiota. Toivottavasti tämä on vaan yksi limited editon -malli semmoista uutukaista odotellessa.
OT
Mitä tulee nohin ratasuorituksilla elvistelyihin, ei ne kaikki tonnisilla rataa kiertävät tientukot ole niitä aktiiviharrastajia saati edes ratakettuja. Aika moni menee sinne radalle nimenomaan opettelemaan ajolinjoja ja ylipäätään ajotaitoja, ja aniharva, ne muutamat elvikset poislukien, on seppä syntyessään. On vaan parempi, että ajelevat ainakin ensialkuun hitaammin edes mutkissa, ettei tule pipiä kuskille eikä pyörälle. Mitä isompi ja tehokkaampi pyörä, sitä parempi.
/OT