Kirjoittaja Aihe: Moto Guzzi V7 Racer on tulossa  (Luettu 28774 kertaa)

themetus

  • Vieras
Moto Guzzi V7 Racer on tulossa
« : Syyskuu 17, 2010, 10:08:24 ap »
V7 Racer on virallisesti tulossa (oli esillä Milanossa 2009).

Todella hieno, mutta, sporttisuudesta ei kyllä kerro mikään muu kuin nimi ja ulkonäkö. Sama V7 moottori  >:( Miksi, voi miksi? Jos olisi tullut isommalla moottorilla olisi joutunut menemään säästöpossulle.

http://www.motoguzzi.com/v7racer/index.html

http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/New-bikes/2010/September/sep1510-moto-guzzi-v7-cafe-racer/

2011 New Moto Guzzi V7 Racer official video

« Viimeksi muokattu: Syyskuu 17, 2010, 12:00:54 ip kirjoittanut themetus »

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Moto Guzzi V7 Racer on tulossa
« Vastaus #1 : Syyskuu 17, 2010, 12:04:54 ip »
Voi, voi ???

Kovin montaa bilg-bling osaa tuosta ei jäänytkään puuttumaan... jousituskin on unohtunut säätää :o

Mielummin tuohon suuntaan:


http://www.animaguzzista.com/index.jsp?sito=animaguzzista&linkPagina=13618&lingua=it

T,
Jukka

Ps. Olisko uusi merkkiluokka tavoitteena? Kaarrenopeuden raja löytyy tehoista huolimatta...






TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Moto Guzzi V7 Racer on tulossa
« Vastaus #2 : Syyskuu 17, 2010, 12:30:02 ip »
Mikä tämä ainainen itku on tästä isommasta koneesta? Tuolla pääsee vähintään samaan ajosuoritteeseen, kuin sillä alkuperäisellä V7:lla, todennäköisesti pyyhkii vielä pöytää sillä vanhalla.
Joka kerta radalla on niitä tonnisilla ja isommilla japaninpyörillä ajavia, joita saa ihan varoa jo tuolla omalla koneella. Eikä mullakaan lie sen enempää ruttua koneessa, kuin V7:ssa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Moto Guzzi V7 Racer on tulossa
« Vastaus #3 : Syyskuu 17, 2010, 18:33:21 ip »
Tieliikennekäyttöön eri vehkeet, kuin radalle - suosittelen. Eikä kilpapyöriä kannata tehdä sarjatuotantoon.
Moottoripyörä on "vaate", jolla moni kertoo mieltymyksistään.
Moto Guzzi a'la italian design and style on kuten armanin puku tai versage lasit - tai ainakin sinnepäin.

Mitä ominaisuuksiin tulee, niin nopeusrajoitetussa tieliikenteessä (kuljettajan kanssa) 6kg/hv riittää mielestäni mainiosti turvalliseen liikkumiseen (soolona). Yli neljännesvuosisadan ajokokemukset moottoripyöristä ovat ainakin minut saaneet luopumaan uskosta lisätehoon.
Siirryin viimeksi BMW K1200RS:stä Guzzin pikkulohko Nevadaan ja olen huomannut, että nautin jälleen paljon enemmän tästä harrastuksesta.
Saan myös käyttööni paljon suuremman osan pyörän ominaisuuksista, kuin ennen. K12RS:n ominaisuuksista oli tieliikenteessä käytettävissä alle 1/3 osa, kun Nevadan ominaisuuksista pystyy nauttimaan yli 2/3 osasta - vieläpä täysin laillisesti.
Hauskinta oli menneenä suvena "luukuttaa urku auki" 50cc mopolla sateen jälkeistä mutkaista pikku hiekkatietä. Nauru pidentää ikää !!!
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Moto Guzzi V7 Racer on tulossa
« Vastaus #4 : Syyskuu 17, 2010, 20:56:11 ip »
"Raaseri" vai "Cafee Raaseri"...
Erikoinen tulkinta/ratkaisu tuotantoon tämä V7:n proton versio - No eiköhän siellä ole viisaat tehneet päätöksensä markkinatutkimusten etc. perusteella.

Taitaa Guzzi hakea uutta polun päätä...

T,
Jukka

Ps. Tämmöisiäkin myydään kadulle - ja paljon:



Kapasiteetin hyödyntäminen tieliikenteessä vaati monipuolista riskin ottoa :o



TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Moto Guzzi V7 Racer on tulossa
« Vastaus #5 : Syyskuu 17, 2010, 21:12:35 ip »
Niimpä, minulla oli eilisen ajossa Kawan 1400ZZR. Siinä pitäisi olla sen 200 heppaa (vähän alle kuulemma). Hupiahan moisella on ajaa, mutta ei sen tehoa voi hyödyntää, edes täysimittaisesti radalla, siihen runko on liian kankea. On muuten ensimmäinen moottoripyörä, jossa kaasukahva on kutosvaihteella nopeuspotentiometri, jolla voi säätää lopeutta lineaarisesti 40-170km/h:n välillä. Sen yläpuolelta alkaa raivoisa kiihtyvyys  :o
Hyvä pyörä, parempi mieli.

capriccioso

  • Viestejä: 196
Vs: Moto Guzzi V7 Racer on tulossa
« Vastaus #6 : Syyskuu 17, 2010, 22:42:50 ip »
Toihan on hiano.  Tuo promovideokin oli hienosti toteutettu, jos oli ihan virallinen sellainen.
Noh, ehkä vähän liikaakin blingblingiä tommoiseen pyörään, ja nimi on tosiaan vähän höntti moiselle pyörälle, mutta silti. Olisivat vaan nimenneet sen vaikka Cafe Raceriksi.

Täytyy papukaijattaa Themeteuksen miksittelyä ja voivottelua. Voi kun oisivat tehneet tommoisen pelin vaikka sitten Bellaggion koneella, niin oispa ollut jo semmoinen vekotin, jonka hankintaa kakkospyöräksi olisi pitänyt vakavasti harkita. Tuokin varmaan kilpailee jo joten kuten retrokahvilakilpurien sarjassa Triumph Thruxtonin kanssa, mutta sillä pirteällä 940cc koneella se olisi ollut jo vakavastikin otettava vaihtoehto siinä genressä.

Lainaus käyttäjältä: TunturiTT
Mikä tämä ainainen itku on tästä isommasta koneesta?
No siksi kun tuo pieni on auttamattomasti liian mopo herättääkseen suurempaa mielenkiintoa. Siksi että isommalla ja räyhäkämmällä koneella se olisi ollut vielä kivempi. Kokeiles nyt vaikka jotain Ducati S2R:ää ja sen jälkeen tuota pikku-Guzzia, ehkä se itkun perimmäinen syy alkaa pikkuhiljaa avautua.
Niin ja siksi, että sen nimeksi on valittu "Racer". Ei tuossa raaceria ole kuin siinä poskipalassa, ja siinäkin lähinnä koristeena. Lisäksi tuo kaiketi Nevadan tekniikkaan ja runkoon perustuva laite on sinänsä nätti ja hiano, mutta 180-senttiselle se on jo ulkomitoiltaankin turhan ahdas, kun ei kuitenkaan puhuta mistään oikeasta "raaserista".
Tuo on toki kiva katsella ja miksei kruisailla rauhalliseen tahtiin pitkin kaupungin katuja, mutta siihenpä se sitten jääkin. Saas nährä ny, miten tuo tullaan hinnoittelemaan. Se kait ratkaisee lopullisesti sen todellisen mielenkiinnon suuruuden.

Lainaus
Tuolla pääsee vähintään samaan ajosuoritteeseen, kuin sillä alkuperäisellä V7:lla, todennäköisesti pyyhkii vielä pöytää sillä vanhalla.
Mikä oliskin ihan jees, jos elettäisiin anno Domini 1970, mutta nyt  a.D. 2010 on tilanne jo hiukan toinen.

Lainaus
Joka kerta radalla on niitä tonnisilla ja isommilla japaninpyörillä ajavia, joita saa ihan varoa jo tuolla omalla koneella. Eikä mullakaan lie sen enempää ruttua koneessa, kuin V7:ssa.
Radoilla toki pyörii jos jonkinlaista hiihtäjää, ja suomalaisilla lyhyillä radoilla tonnisella nykysportilla saa jo olla varovainen, mutta jos pyörässä on alle 50 heppainen työntötankokone ja se painaa reilusti yli 100 kiloa, ei sillä kyllä tämän päivän standardien mukaan ole mitään tekemistä "racerin" kanssa. Nykypäivän 600-750cc sportit kulkevat jo ihan eri tahtia myös kotoisilla pikkuradoilla. Siitä vaan kokeilemaan etenemistä mm. Sami Pennan ja kumppanien kanssa. Niitä kavereita tuskin tarvitsee "varoa" kovin paljoa.

Enivei, vaikkei tuota raacerina pitäisi, olisi se edelleen vielä lystikkäämpi sillä isommalla, vaikka nyt sitten sillä Bellaggion koneella. Sitäpaitsi Guzzin nykymallistoon olisi hyvinkin mahtunut juuri semmoinen "Thruxton di Mandello". Se olisi taatusti ollut tuplasti isompi myyntimenestys maailmalla riippumatta suomalaisten huru... eikun guzziukkojen mielipiteistä tai edes niiden perse edellä vastaantulevien tonnisten tientukkojen määrästä.

Tavallaan vähän harmi, etteivät ole vielä hyödyntäneet sitä Bellaggion konekonseptia muissa malleissa. Tai sitten tehneet siitä uudesta 1200cc koneesta pikkulohkoversiota. Toivottavasti tämä on vaan yksi limited editon -malli semmoista uutukaista odotellessa.

OT
Mitä tulee nohin ratasuorituksilla elvistelyihin, ei ne kaikki tonnisilla rataa kiertävät tientukot ole niitä aktiiviharrastajia saati edes ratakettuja. Aika moni menee sinne radalle nimenomaan opettelemaan ajolinjoja ja ylipäätään ajotaitoja, ja aniharva, ne muutamat elvikset poislukien, on seppä syntyessään. On vaan parempi, että ajelevat ainakin ensialkuun hitaammin edes mutkissa, ettei tule pipiä kuskille eikä pyörälle. Mitä isompi ja tehokkaampi pyörä, sitä parempi.
/OT


TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Moto Guzzi V7 Racer on tulossa
« Vastaus #7 : Syyskuu 17, 2010, 22:53:40 ip »
Kerro nyt ihmeessä Capri, missä kohdin edes etäisesti väitin V7 -sarjan olevan samassa myyntisegmentissä 600-1000cc sporttien kanssa?
Ja mitä tulee vertaukseen ratatouhuista; eikös siellä hiihtele juuri niitä keskivertopaskamahoja, jotka niitä pyöriä Suomessa ostelee? Eli juuri sillonhan olen muiden kaltaistemme kanssa radalla. Tai näin teoriassa. Miksi siis ei aja niillä tehokkailla pyörillään, kuten ne on tarkoitettu? Ammattilaiset ja rataketut erikseen.

ps. Racer nimellä on myyty paljon säyseämpiäkin vehkeitä..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 189
Vs: Moto Guzzi V7 Racer on tulossa
« Vastaus #8 : Syyskuu 17, 2010, 23:11:11 ip »

Jos toi on Mandellon ainoa uutuus niin siellä ollaan todella pahassa pulassa.
Toivottavasti vanhoihin saa vielä muutaman vuoden ajan varaosia.



Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Moto Guzzi V7 Racer on tulossa
« Vastaus #9 : Syyskuu 18, 2010, 11:11:30 ap »
Kun alkuperäinen V7 vuodelta 1967 kehitti 50 hv, on ikuinen mysteeri, miksi pikkulohko 750 kehittää edelleen 48.8 hv?
Osaisiko Motomatti vastata, mistä se kiikastaa?
Itse epäilin josku, että vaihdelaatikko ei kestä enempää, mutta ei kai se niin voi olla?
Florida 650 tuotti jo 52 hv (virallisesti), mutta väännöstä oli kyllä pulaa.
Emeritus-guzzisti

capriccioso

  • Viestejä: 196
Vs: Moto Guzzi V7 Racer on tulossa
« Vastaus #10 : Syyskuu 18, 2010, 12:03:34 ip »
Kerro nyt ihmeessä Capri, missä kohdin edes etäisesti väitin V7 -sarjan olevan samassa myyntisegmentissä 600-1000cc sporttien kanssa?
Mitäpä jos sinä kertoisit ensin syyn siihen, miksi piti taas kerran aloittaa tuo sama vanha saarna ja dissaus?

Asiathan ovat kohdallasi kunnossa, jos se pikkulohko ja tuo malli on sinusta just sopiva, mutta jonkun muun mielestä se olisi vielä kivempi ja käytännöllisempi isommalla koneella. Kyse lienee lähinnä makuasioista, joten en oikein nyt jummarra miksi se on joillekin noin iso ongelma.

Lainaus
Ja mitä tulee vertaukseen ratatouhuista; eikös siellä hiihtele juuri niitä keskivertopaskamahoja, jotka niitä pyöriä Suomessa ostelee?
Juu, moottoripyöränhän voi ostaa kuka tahansa, ja niitä ovat ilmeisesti ostelleet jopa sosiaalidemokraatit. Niin ristiriitaista kuin se onkin. Mutta elämä on.

Lainaus
Miksi siis ei aja niillä tehokkailla pyörillään, kuten ne on tarkoitettu?
Niin, miksi tietty ihmehiihtäjien porukka nyt ylipäätään ostaa minkäänlaista kaksipyöräistä, elämä on mysteerejä täynnä. Niitä ihmetellessä vaan aika kuluu ja varjo venyy.
Kyllä osa porukasta ajaakin niillä pyörillään, niin radalla kuin tielläkin, mutta eivät yleensä koe tarvetta pitää asiasta ääntä nettifoorumeilla.

Tarinan pointti oli siis se, että olet epäilemättä kulmakunnan kovin jätkä radalla jopa alle 50 hepalla, mutta anna muiden rauhassa mankua vähän isompaa uutta gutsia. Jos gutsi semmoisen tekisi, alkaisi gutsien myyntimäärätkin taas nousemaan.

Kuten Jurpou tuossa asian tiivisti, jos Mandellosta ei pikapuoliin ala tulla muunlaisia uutuuksia kuin tuo, on koko merkin taru pian lopussa. Ei se pieni ja ikääntyvä (Kali)vieteriukkojen ja periaatteen miesten joukko pidä tehdasta hengissä loputtomiin. Tai sitten se voisikin lopettaa kaiken muun ja keskittyä pelkkien kalivieterien tuotantoon nykyisestä huomattavasti supistuneena, eli pienen 5-6 työntekijää työllistävän pajan voimin.

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Moto Guzzi V7 Racer on tulossa
« Vastaus #11 : Syyskuu 18, 2010, 12:46:55 ip »
Keskustelussa alkaa olla kilvanajon tuntua. Nyt jo nojataan - saas nähdä pysyykö parivaljakko pystyssä seuraavan kaarteen läpi....

750 Brevasta (vastannee ko. pyörää) on ajokokemusta myös kaksi päällä + parin viikon tavarat. Hyvin maisema vaihtuu ja ajo-ominaisuudet eivät säädettynä kuormasta oleellisesti kärsi - hyvin pärjää luvatun kokonaiskuorman kanssa.

Mutta valitettavasti kone kuoleutuu, vaikka kierroksia olisi käytettävissä vielä pari tuhatta. Tiedusteluihin asian korjaamiseksi vastaus: Vaihda isompaan!

Kiven alla tuntuivat piristysmahdollisuudet olevan. Jotain muutakin putkien lisäksi tuli sentään vastaan.

Näillä muutoksilla: www.motoguzzi-center-lamparth.de/tuning kleine modelle.htm tilanne korjaantuisi....

T,
Jukka

Ps. 1200 Sportilla matka-ajossa (n.4000rpm) käytössä 90% väännöstä/60%tehosta.


California

  • Viestejä: 187
  • on the Route 66
Vs: Moto Guzzi V7 Racer on tulossa
« Vastaus #12 : Syyskuu 18, 2010, 12:58:18 ip »
Juu, kyllä 750cc varmaan riittää, mutta henk koht mieltymys on että guzzin kone voi olla huoletta se vähintää 900cc kuten Bellagiossa. Ihmettelen kuitenkin hiukan, että miksi Guzzi tyytyy näillä kaksiventtiili kansilla olevien cruiseriensa kehittämisessä ainoastaan kosmeettiseen kikkailuun(No uutena on Bellagio ja sen kone, mutta se on vain Bellagiossa)? Odottaisi pikkuhiljaa uudistusta myös näille koneille. Esim. Juuri tuosta v7:sta on ties kuinka monta eri veriosta samalla konella  ja hirveästi niitä hehkuttavat. Samoin Nevadan laita. Itse odotan California -mallistolta todellisia uudistuksia tulevaisuudessa, koska tämä Aquila Nera -mallisto rajoittuu taas vaan kosmeettisiin muutoksiin. Mutta uotellaan, eipä hättää ko hyvä pyörä ennestään alla :)
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic

Ykä

  • Viestejä: 188
Vs: Moto Guzzi V7 Racer on tulossa
« Vastaus #13 : Syyskuu 18, 2010, 14:34:40 ip »
Kun alkuperäinen V7 vuodelta 1967 kehitti 50 hv, on ikuinen mysteeri, miksi pikkulohko 750 kehittää edelleen 48.8 hv?
Osaisiko Motomatti vastata, mistä se kiikastaa?
Itse epäilin josku, että vaihdelaatikko ei kestä enempää, mutta ei kai se niin voi olla?
Florida 650 tuotti jo 52 hv (virallisesti), mutta väännöstä oli kyllä pulaa.

Enpä usko pikkulohokon laatikon keston olleen syynä nykyään matalaviritteiseen V750 moottoriin.
Onpa V65 Lariossakin tehtaan mukaan 60 hp vakiona - erään artikkelin mukaan Guzzi oli tuolloin kokoluokassaan suorituskykyisimpiä pyöriä...
Luulen, että silloisten neliventtiilikansien kanssa ilmenneiden kestävyysongelmien takia saattoivat Mandellossa säikähtää ja lopettaa pikkulohkon pitsikansien kehittelyn siihen.
Turvallinen tie oli pysyä kestäväksi todetussa 2-venttiilirakenteessa tehojen kustannuksella.
Kestävä ja luotettava moottori on lähes kaikille motoristeille ja varsinkin matka sellaisille tärkeä kriteeri.
Minusta Guzzi on profiloitunut persoonalliseksi matkamoottoripyörämerkiksi.

Nykyään vain markkinointimielessä tarvittaisiin keulakuvaksi joku ärhäkkä sporttimalli tyyliin MGS01 Corsa, sillä luotaisiin mielikuva seksikkäästä merkistä ja imussa leppoisammatkin mallit menisivät kaupaksi luoden varsinaisen volyymin kaupalle.
Autopuolellahan hyödynnetään rallimemenestystä markkinoinnissa luoden mielikuvia mageista raasereista, vaikka tarkoitus lienee kuitenkin myydä mahdollisimman paljon tila-autoja, perhefarmareita ja kauppakasseja tavallisille tallaajille.
Toisaalta Guzzin tapauksessa ehkä hedelmällisempi tie voisi olla powercruisereiden suuntaan meno, niitähän jaappanialaiset esim. on viime vuosina puuhailleet näillä 1700 tai jotain cc Harrikkaklooneillaan.
Taitaa olla aika korkealla kynnys monille kokeilla Guzzia jos on R-pyörää hankkimassa, olisko jäänyt tämänsuuntaisen markkinatutkimuksen tai muun aavistuksen takia se MGS01 tuomatta kauppoihin?

Guzzilla olis varmaan ollut paremmat saumat lanseerata näitä V7 Racer-retroja joskus 90-luvulla kun Royal Enfield Bullet, Triumph Bonneville ja Yamahakin 650W malleilla kosiskelivat keski-ikäisiä motoristeja heidän nuoruuden vuosien nykyaikaan päivitetyillä nostalgiamopoilla.
Nyt ollaan vähän ehkä liikaa perässähiihtäjiä kun näitä retroja alkaa olla jo aika lailla?

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Moto Guzzi V7 Racer on tulossa
« Vastaus #14 : Syyskuu 18, 2010, 15:08:26 ip »
Muutamia faktoja (osa kertauksena aiemmista aiheista):

MGS-01 jäi tulematta tuotantoon siviiliversiona pääasiassa moottorin luotettavuus ongelmien takia. "Kilpailukäyttöön" ilman takuuta mallia on edelleen saatavilla - erä valmistetaan riittävän tilausmäärän (=?) täytyttyä.

Piaggio konserni "päättää" mitä ja minkä tyyppisiä pyöriä heidän eri merkkien alla valmistetaan. Viime vuonna EICMA:ssa sain asiaa koskeneeseen kysymykseeni selkeän vastauksen: " Urheilullisimmat pyörämallimme löytyvät Aprilia tuotemerkiltä."

Eipä taida Aprilia RSV4 suberbike menestyksestään huolimatta mikään myyntimenestys olla...

T,
Jukka

Ps. Toivottavasti EICMA.ssa on nähtävissä V7 Racerin lisäksi myös jatkoa viime vuotisille protoille... Tai sitten ihan jotain muuta ;)