Kirjoittaja Aihe: Stelvio 1200 NTX omistajat  (Luettu 17834 kertaa)

Jone

  • Viestejä: 7
Vs: Stelvio 1200 NTX omistajat
« Vastaus #15 : Heinäkuu 23, 2014, 13:08:05 ip »
Terve.
Tuossa kun mainitsin huggerin tekemistä Stelvioon, tarkoitin gs-tyylistä huggeria joka on takarenkaan pystylinjan takapuolella.
Sitä ei löytynyt edes Eicmasta. No jos joku tietää mistä sellainen saisi, niin linkkiä tälle palstalle.
Kaikki mahdolliset olen tutkinut, vai onko joku jäänyt huomaamatta ?
Kiitokset etukäteen.

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
Vs: Stelvio 1200 NTX omistajat
« Vastaus #16 : Heinäkuu 23, 2014, 13:34:00 ip »
Tässä suora linkki: http://www.skidmarx.co.uk/196-moto-guzzi
t. Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

Jani Janhunen

  • Viestejä: 203
Vs: Stelvio 1200 NTX omistajat
« Vastaus #17 : Heinäkuu 23, 2014, 13:50:41 ip »
No ei suoraan varsinainen "huggeri", mutta Grison perä on varmasti aika identtinen Stelvion kanssa, joten jostain tuollaisesta kuvan tapaisesta saisi varmaan sovellettua. Kuva jostain ulkomaan palstalta hakusanalla "fender eliminator"

-Jani-

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Stelvio 1200 NTX omistajat
« Vastaus #18 : Heinäkuu 23, 2014, 15:36:30 ip »
Tuota voisi varmaan etsiä myös kilpitelineen nimellä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Stelvio 1200 NTX omistajat
« Vastaus #19 : Heinäkuu 23, 2014, 16:29:46 ip »
http://www.stucchiluigi.it/    näillä muistelen nähneeni tuommosia kuvan kaltaisia kilpitelineitä.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Jone

  • Viestejä: 7
Vs: Stelvio 1200 NTX omistajat
« Vastaus #20 : Heinäkuu 23, 2014, 20:24:00 ip »
http://www.carbon-aramid.com/images/bmw%20gs1200%20carbon%20fiber%20rear%20hugger_1.jpg

Lähinnä tällaista haeskelin.
Tulihan niitä linkkejä, kilpiteline ehkä ottaa kiinni ntx:n sivulaukkujen yhdysrautaan,
vaikka sitäkin on pitänyt muokata kun siirtelin sivulaukkuja.
Tuollaista jo teinkin 3/8" putkesta, siitä tuli aivan liian julma ja raskaannäköinen.
Lokasuojan pätkäkin oli v-rodista, jota yritn muokata siistiksi taivuttamieni putkien kanssa. Eipä "istunut" tyyliin.
Täytyypi kääntyä teollisen muotoilijan puoleen, jos ei muuten onnistu.

aj@

  • Viestejä: 360
Vs: Stelvio 1200 NTX omistajat
« Vastaus #21 : Heinäkuu 23, 2014, 21:04:27 ip »
Ei mulla ole koskaan ollut ongelmia, no ehkä pieniä, Guzzien kaupittelussa. Ei näitä hondakauppias halua, vaan itse on polku haettava. Kyllä Guzzin ostajia on, kun kärsivällisesti kertoo, mistä asiassa on kyse. Vintageni meni viidessä päivässä, olisi itse asiassa mennyt kahdessakin, mutta panin jäitä hattuun. Itse Stelvioon: jos olisin 10 v nuorempi, ei olisi epäilystäkään millä ajaisin. Vanha enskamies on liian liian kankea. Profiilikuvani norsu on Gagiva Elefant. Ainoa pyörä, minkä myyminen vieläkin vituttaa

Passo Stelvio

  • Viestejä: 121
Vs: Stelvio 1200 NTX omistajat
« Vastaus #22 : Heinäkuu 24, 2014, 07:19:04 ap »
Vanhana kankeana enskamiehenä valitsin nimen omaan Stelvion. Se on niin kuin citi maasturi, ei tarvitse laskeutua alas istumaan.

Harri Niemi

  • Viestejä: 40
  • V11 Coppa Italia
Vs: Stelvio 1200 NTX omistajat
« Vastaus #23 : Elokuu 16, 2014, 18:47:45 ip »
Enskamiehenä valitsin myös - vihdoin ja viimein - Stelvio NTXn tämän vuoden keväällä. Kilsoja on kertynyt tähän hetkeen noin 8tkm. Vaikuttaa siltä, että pyörä vaan paranee ajan myötä kun kuski siihen paremmin mukautuu. Ehdottomasti hyvä matkapyörä sekä yksi että kaksi päällä. Moottorin vääntö on mukavan tasainen koko kierrosalueella ja ohituksetkin onnistuvat ripeästi. Jousituksesta pidän erityisesti, se on sopivan pehmeä ja iskuvaimennus kohdallaan, huonokuntoistakin tietä voi ajella reippaasti. Mutkatiellä tuntuu kulkevan kuin siihen tehty. Muutenkin ylättävän ketterä kurvailla. Kulutus on mittarin mukaan ollut 5 litran paikkeilla, joten 32litran tankilla voi ajella pitkästi.

Hommasin etukäteen Skidmarx'sta huggerin ja etulokarin jatkeen, ruuvasin kiinni heti kun pyörän sain. Kuvat ohessa ja linkki (http://www.skidmarx.co.uk/)



NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Stelvio 1200 NTX omistajat
« Vastaus #24 : Elokuu 19, 2014, 21:26:19 ip »
Olettehan huomanneet, että Stelvion valuvanteet jarrulevyineen ovat muuten aika edulliset, joten kaksien vanteiden hankkiminen ja käyttäminen olisi varteenotettava vaihtoehto, jos aikoo Stelviota käyttää niin katu- kuin sorapyöränäkin. Itse olen ajatellut ostavani nuo vanteet jemmaan vastaisen varalle jos vaikka uni Stelviosta toteutuu.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Stelvio 1200 NTX omistajat
« Vastaus #25 : Lokakuu 14, 2014, 22:04:20 ip »
Stelvion hankinta aikaistui yhdellä vuodella ja Cali meni vaihdossa. En voinut mieltäni malttaa kun kaikki taivaankappaleet sattuivat kohdalleen. Quota jäi vielä enkä sitä alakaan kaupitella ellei sitten joku väen vängällä vie sitä. Rahaahaan siinä ei juurikaan ole kiinni.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Stelvio 1200 NTX omistajat
« Vastaus #26 : Marraskuu 02, 2014, 20:22:55 ip »
Onko kellään ´08 Stelviota ja jos niin ollaanko kiinnitetty huomiota siihen vääntökäyrän kuoppaan, josta on koeajoissa kerrottu? Ja onko kukaan korjannut sitä esim. Dynotecin tuotteilla? Ja mitä muita havaintoja. Ko. pyörä on tulossa lähinnä emännälle kokeiltavaksi, kun matkaenduroa haikailee.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

VSaano

  • Viestejä: 32
Vs: Stelvio 1200 NTX omistajat
« Vastaus #27 : Marraskuu 02, 2014, 23:13:59 ip »
"Onko kellään ´08 Stelviota ja jos niin ollaanko kiinnitetty huomiota siihen vääntökäyrän kuoppaan, josta on koeajoissa kerrottu? Ja onko kukaan korjannut sitä esim. Dynotecin tuotteilla? Ja mitä muita havaintoja."

Suorituskykyä Stelvioon. Moto Guzzi Stelvion kustomointia, osa 3. Moto-1 nro 5: sivut 68-73, 2010.

Dynotecista vähän, enemmän DÄS Mototecista. Nimenomaan vääntökuopasta.

Terv. VS

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Stelvio 1200 NTX omistajat
« Vastaus #28 : Marraskuu 03, 2014, 00:25:01 ap »
Ko. pyörään on vaimentaja, merkki?, vaihdettu ja tuo Däs voisi olla hyvä vaihtoehto jos asia alkaa haitata. Ainakin emännän Titaniumissa on PC-viritys ollut erittäin toimiva.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Stelvio 1200 NTX omistajat
« Vastaus #29 : Marraskuu 03, 2014, 12:22:04 ip »
Pitäisi tietää miten tuo saastekuoppa on toteutettu ja ratkaista ongelma sitä kautta. Todennäköisesti menee näin: pakoputkisto osittain tai kokonaan vaihtoon. Imupuolelle vastaavasti lisää hengitystä (BMC(IT) tai K&N(USA)). Tämän jälkeen säädetään seokset optimiin tehoa, vääntöominaisuuksia tai kulutusta painottaen. Kannattaa tietysti yrittää ilman mitään muutoksia hengitykseen saada kuoppa tasoittumaan. Vaarana on hukkaan menevä säätötyön hinta, jos sen teettää pajalla. Perstuntumalla säätäminen ei tunnetusti maksa mitään.
Forza Moto Guzzi!