Kirjoittaja Aihe: Stelvio 1200 NTX omistajat  (Luettu 17820 kertaa)

Stelvio 1200

  • Viestejä: 44
  • Trust me. I know what I am doing
Stelvio 1200 NTX omistajat
« : Heinäkuu 26, 2010, 15:01:30 ip »
Moi.
Olisi kiva tietää montako 1200 NTX omistajaa on tällä palstalla.
Voisimme vaihtaa kuulumisia.
Omallani ajettu nyt 14528 km. (30.8.09 - 26.7.10)
Nyt alko nykiminen 8500km jälkeen johon ei ole löytynyt syytä (tarkastettiin Moto Italiassa tietokoneella). Nurmi epäili että ruiskutus kartassa ala kieroksilla ongelmaa alle 4500prm.
Laturi piti vaihtaa 8700 km kohdalla kun meni oikosulkuun.
Nyt sitten hajosi pohjapanssari, halkesi kiinitys kohdista.
Muuten iloisia kilometrejä maantiellä ja metsässä :)

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 26, 2010, 20:24:20 ip kirjoittanut Stelvio 1200 »
MG California 1100 i -96, Norge -08, Stelvio NTX TT -09, - SS1000 x2, SS1600K, SS2000K, BB1500Finland -

Passo Stelvio

  • Viestejä: 121
Vs: Stelvio 1200 NTX omistajat
« Vastaus #1 : Heinäkuu 27, 2010, 09:29:07 ap »
 Moi
Stelviollani taitaa olla ajettu n 17.000km. Se mittariston sekoaminen ja nykiminen mulla johtui tulpan johdoista, niissä oli reikiä. Tehdas ja maahantoja tietää tämän taudin. Sen jälkee huollossa on kartta uusittu ja eikä mitään ongelmaa ole ollut. Vetää alakierroksilla kakistelematta.
Onhan täällä muitakin Stelvion omistajia, joskus ollaan puhuttu jossain tapaamisessa kerhoon alajaoksen perustamissesta Guzzin enduroille.
Ensi maanantaina Lapin kautta Guzzi kokoontumiseen.

  T;Timppa

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Stelvio 1200 NTX omistajat
« Vastaus #2 : Heinäkuu 29, 2010, 22:45:47 ip »
Huomasittehan uudessa TM:ssä vvertailun, jossa Stelvio NTX todettiin soivaksi peliksi. Arvoioivat sen yhdistelmäksi matkapyörää ja enduroa, mikä sopisi minullekin. Mutta edelleen tankin koko ja sen aiheuttama rajallinen toimintamatka pitäisi saada oikeisiin uomiin. Norgellakin ajaa noin 400 riippuen hieman huoltamon sijainnista. Soratiellä on huoltamot harvassa. Pegasossani on sama vika eli toimintamatka on alle 300 km, joka on liian väähän. Asfaltilla sillä kyllä pärjää mutta kun ei viitsisi suunnitella reittejä huoltamoiden ehdoilla.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

Jone

  • Viestejä: 7
Vs: Stelvio 1200 NTX omistajat
« Vastaus #3 : Heinäkuu 20, 2014, 10:59:38 ap »
Tässä on yksi lisää, onkohan muita ?
4-vuoteen ei ole näköjään tälle palstalle kukaan kirjoitellut.
Oma Guzzini on Stelvio 1200 NTX 8v ABS.
Asun Kiimingissä, eipä ole muita samanlaisia näkynyt.
Viime viikolla Kroatiassa tuli 2 vastaavaa pyörää vastaan.
20 tkm tuli täyteen nyt reissussa.
Hieno matkapyörä pitkille matkoille.

California

  • Viestejä: 187
  • on the Route 66
Vs: Stelvio 1200 NTX omistajat
« Vastaus #4 : Heinäkuu 21, 2014, 14:00:07 ip »
Moi! Olisin myös kiinnostunut kuulemaan kommentteja Stelviosta ja lähinnä uudistetusta versiosta, jossa 32l tankki. Omassa 2006 calissa ensi kesä viimeinen ajokesä ja sitten vaihto. Uus 1400 Calin suuri bensankulutus esteenä tällä hetkellä sen hankinnalle, joten kiinnostuksen kohteen Norge 8v ja Stelvio ntx 8v. Norgen koeajoin Heinolla mutta NTX:ää ei valitettavasti ole koeajossa. Norge tuntu varsin hyvältä mutta haluaisin koeajaa vielä Stelvion jos vaikka ensi keväänä koeajopyörä tarjolla. Onko uudessa Stelviossa ilmaantunut jotain häiritseviä tekijöitä?
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Stelvio 1200 NTX omistajat
« Vastaus #5 : Heinäkuu 21, 2014, 14:44:28 ip »
Lainaus
Uus 1400 Calin suuri bensankulutus esteenä tällä hetkellä sen hankinnalle.
Kyse on kuitenkin vain säätöjutusta. Jonkin olemassa olevista ajomoodeista "pyhittää" pienelle kulutukselle säätämällä sen sellaiseksi kuin haluaa.
Toki Stelviollekin voi tehdä niin.

Jone

  • Viestejä: 7
Vs: Stelvio 1200 NTX omistajat
« Vastaus #6 : Heinäkuu 22, 2014, 14:16:23 ip »
Stelvioni (-11malli) kulutus keskimäärin 5,8L. Tämä kulutus on mitattu 2-päällä ja kaikki laukut täynnä tavaraa, myös tankkilaukku. Ajotyylikään ei ole ollut bensaa pihistelevä,
sen jo kertoo kolmas takarengas ja km:iä alle 20tkm.
Häiritseviä tekijöitä ei ole ollut, eikä muitakaan. Ainut josta voin mainita on liian korkea plexi, kuskia se ei haittaa ja suojaakin hyvin, mutta kun kerran istuin apumiehen paikalle, tekee plexi kovan turbulenssin kypärään, siis tarkoitan kyytiläiselle. Tarkoituksena onkin laittaa mra, eli tuuliohjain plexin ylälaitaan ja kokeilla sitten kyytiläisen paikkaa.
Jopa Gessu-miehetkin käyvät ihmettelemässä ks. pyörää, onhan se niin erillainen verrattuna "Pirkkapyöriin".

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Stelvio 1200 NTX omistajat
« Vastaus #7 : Heinäkuu 22, 2014, 16:52:05 ip »
Toivon olevani tuleva Stelvion kuljettaja kauden 2015 jälkeen kun on tarkoitus uusia kalustoa. Nykyiset Cali ja Quota vaihtuisivat Stelvioon ellei sitten nainen ota Titaniuminsa tilalle tuota Classiccia. Soitten menisi Titanium lihoiksi kun vaikkei vanhoja pitäisi koskaan hukata. Vaikkei se köyhyys synti olekaan niin kyllä se hävettää... lauloi Mikko Alatalo aikanaan.

Omistajien kokemukset näin ollen kiinnostaa.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Stelvio 1200 NTX omistajat
« Vastaus #8 : Heinäkuu 22, 2014, 22:42:00 ip »
vaikkei vanhoja pitäisi koskaan hukata.

No ei, ja kun guzzi on kyseessä niin eipä niistä eroonkaan pääse.

Olen taas vähän kurkkinut vieraisiin merkkeihin, anteeksi :-\ . Kävin tekemässä kauppaa yhteen 2,3 litraseen engelsmanniin. Vaan eipä tarvi vaihtaa jos 2010 vuoden isolohkoguzzin hyvityshinta alkaa numerolla 4! Väittävät että on liian paljon ajettu. Mutta eikös ne pyörät ajettavaksi yleensä osteta????

Eli nyt mulla on taas yksi PitoGuzzi.

HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Stelvio 1200 NTX omistajat
« Vastaus #9 : Heinäkuu 22, 2014, 23:37:28 ip »
Kyllä aika tavaran kaupitsee!

Jone

  • Viestejä: 7
Vs: Stelvio 1200 NTX omistajat
« Vastaus #10 : Heinäkuu 22, 2014, 23:42:38 ip »
Onhan se Alatalon Mikkokin täältä Kiimingistä. Unohdin tuossa mainita häiritsevän tekijän, tai ei se minua haitannut vaan vaimoani.
Kyse on NTX:n alumiinilaukkujen sijoituksesta. Sivulaukut olivat liian ylhäällä ja edessä, aina kun vaimoni noisi kyytiin, niin kantapää napsahti laukun kanteen.
Siispä tein telineen kiinnityskorvat uusiksi, eli laukut siirtyivät n. 10cm taaksepäin ja samanverran alaspäin. Tyylikin parani samoin painopiste.
Myös takalaukun kiinnittämiseen tarkoitettu "hevosenkenkä" on alkujaan suunniteltu liian yläviistoon taaksepäin. Seurauksena on takapoxin yläreuna painaa kyytiläisen selkää.
Tähän on saatavana poxille kiinnityssarja, joka oikaisee takalaukun kulman, mutta samalla nostaa painopistettä. Mutta itse ratkaisin asian niin, että teline irti, kaasulla lämmitys ja taivutus
lähes vaaka-asentoon. Eipä tarvinnut hommata kiinnityssarjaa. Tyylikin parani. Seuraavaksi on suunnitteilla huggeri renkaan takaosaan, sitä kun ei tehdastekoisena mistään löydy.
Ongelmana on sorateillä takarenkaasta ravan nousu suoraan ylöspäin ja sieltä kyytiläisen selkään. Yksin ajaessa sitä ei tarvi.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Stelvio 1200 NTX omistajat
« Vastaus #11 : Heinäkuu 22, 2014, 23:57:06 ip »
Lainaus
sorateillä takarenkaasta ravan nousu suoraan ylöspäin ja sieltä kyytiläisen selkään

Tuohon vaivaan auttaa sivulaukkujen ja lokasuojan välissä olevien rakojen tilkitsiminen. Tietysti lokasuojankin pitää olla riittävän pitkä. Itse kokeilisin kuraläpän käyttöä aluksi. Jos se ei auta niin sitten tilkkiminen.

Passo Stelvio

  • Viestejä: 121
Vs: Stelvio 1200 NTX omistajat
« Vastaus #12 : Heinäkuu 23, 2014, 07:19:53 ap »
Moi
Stelvioon saa huggeri, omassani on hiilikuituinen.En nyt tähän hätään muista mistä sen tilasin Englannista se tuli joskus neljä viisi vuotta sitten.
Olen siitä kirjoittanut tänne palstalle, etu lokkariinkin saa jatkeen Stormilta. Runko ja perä systeemi on sama kuin Grisossa siis sinne käy sama kuin Grisoon.
Meillä oli sama juttu kuraa lensi takapäästä mutta huggeri auttoi. Ei se sitä kokonaan poista mutta vähentää.
Stelviolla on ajeltu vuodesta 2008 ei ole mitään valittamista, täydellinen sekään ei ole. Ennenkaikkea Cali vuosien jälkeen, kevyempi ajettava ja tilavampi. Korkeus aluksi häiritsi mutta tottumis kysymys.

 T;Timppa

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Stelvio 1200 NTX omistajat
« Vastaus #13 : Heinäkuu 23, 2014, 08:03:34 ap »
Onhan se korkeampi kuin California. Mutta kun olen pari kertaa Stelvion koeajanut, mielestäni siinä istutaan hyvinkin "sisällä". Eli ei niinkään pyörän päällä, kuin monissa enduroissa. Tämä tuo omaa varmuutta pyörän käsittelyyn.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Passo Stelvio

  • Viestejä: 121
Vs: Stelvio 1200 NTX omistajat
« Vastaus #14 : Heinäkuu 23, 2014, 11:34:12 ap »
Moi
Muisti palaa pätkittäin Skidmarx, sieltä huggereita.
Totta Stelviossa istutaan ikään kuin kolossa sisällä. Korkeus haitta myös pysäköidessä ahertelyä.

 T;Timppa