Kirjoittaja Aihe: Service/öljy herjat Grisossa  (Luettu 3364 kertaa)

gotler

  • Viestejä: 256
Service/öljy herjat Grisossa
« : Toukokuu 28, 2010, 19:58:03 ip »
Vaihdoin ekaa kertaa G 1100:seen ölljyt ja suodattimet. Ongelma: Pyörällä voi ajaa normaalisti, ei mitään ihmeellistä. Mutta satunnaisesti, kun laittaa virrat pyörään, lukee näytössä service ja punainen öljyvalo palaa. Tippakannun kuva ei näy näytössä. Sitten kun otan virrat pois, käynnistämättä mopoa ja laitan virrat uudestaan, herjat on tiessään. Eli välillä herjaa, kohta ei ollenkaan. Kuuluuko öljyn/suodattimen vaihdon jälkeen näpelöidä huoltomuistutusta mittaristosta? Vai mikä meni pieleen? Kaikki on tehty kuten kuuluu. Samat tzydeemit lienee Brevassa ja Norgessakin.

kallu

  • Viestejä: 5
Vs: Service/öljy herjat Grisossa
« Vastaus #1 : Toukokuu 30, 2010, 11:05:49 ap »
Minulla oli samantapaisia epämääräisiä tietokoneherjoja Breva 1100:ssa pari vuotta sitten. Kannattaa katsoa tietokoneesta mikä vikakoodi hälyyttää. Eli salasanaa käyttämällä pääset selaamaan diagnostics sivuja. Jos vikakoodi DSB 07 hälyyttää x, viittaa se öljynpaineanturin toimintahäiriöön. Vaihdoin anturin uuteen ja tilanne normalisoitui. Anturiin todennäköisesti  tiivistyy kosteutta, joka antaa vikahälyytyksiä. Anturin vaihto ei ole vaikeaa, joutuu vaan purkamaan muuta kamaa, kun se on sylinterien välissä.
kallu

gotler

  • Viestejä: 256
Vs: Service/öljy herjat Grisossa
« Vastaus #2 : Toukokuu 30, 2010, 14:21:14 ip »
Eilen sitten ajelin pyörällä, kun se palasi normaalisti, eikä mikään herja vilkkunut ajaessa. Kun olisi kai se niin, että jos ei ole öljynpaineita koneessa, syttyisi valot myös ajaessa. Ja eilen sitten ei herjoja näkynyt enää ollenkaan. Tänään sitten testasin, ja taas tuli service ja öljyvalo satunnaisesti...nyt tsekkasin tuon vikakoodin ja tosiaan DSB 07 rivillä oli x. Pitänee se öljykello vaihtaa. Kiitos paljon Kallu tuosta neuvosta.

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Service/öljy herjat Grisossa
« Vastaus #3 : Toukokuu 30, 2010, 21:58:05 ip »
Guzzin isolohkojen öljynpaineen anturi jatkaa perinteitään - ei ole mukava ajella varotusvalon palaessa/vilkkuessa. DSB 07 vikakoodin tarkoituksenahan ilmoittaa viasta öljynpaineessa (ei ole tarkoitus saivarrella).

Mutta näköjään vastaavat viat uutukaisissa voivat olla esimerkiksi tässä tapauksessa: öljynpaineessa, anturissa, johdotuksessa, mittaritaulussa... ???

Vastaavat "viat" hävisivät 750 Brevasta mittaritaulun piirilevyn hapettumien poiston jälkeen.

T,
Jukka

Ps. Ajotietokoneen keksimisen jälkeen... ;)

gotler

  • Viestejä: 256
Vs: Service/öljy herjat Grisossa
« Vastaus #4 : Toukokuu 30, 2010, 22:06:10 ip »
Kiitoksia avusta ja neuvoista privaviestinä ja sitten myös tässä. Kuuklailin itsekin asiaa ja guzzitech.com sivuilta:

Oil sensor failure DSb 07. Oil pressure failure DSb 08

Eli 07 on tosiaan öljynpaineanturivika ja 08 öljynpaineen puute. Ihan hyvää oppia oli nuo muutkin vikakoodit käydä läpi, sieltä ne tarvittaessa löytyy. Ja tuo "ajotietokone" on paholaisen keksintö. >:(

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Service/öljy herjat Grisossa
« Vastaus #5 : Toukokuu 30, 2010, 22:35:23 ip »
Jep, jep. Ajotietokone/DSb 07/DSb 08 - veikin muistia 6-0 ???

T,
Jukka

Ps. Onko tuttu: www.guzzitek.org ?

gotler

  • Viestejä: 256
Vs: Service/öljy herjat Grisossa
« Vastaus #6 : Toukokuu 31, 2010, 20:18:59 ip »
Vielä aiheesta... soittelin Motoitaliaan ja Mr. Nurmi kertoi että samaa on tapahtunut ajoittain mm. Californiossa ja juuri öljynsuodattimen vaihdon yhteydessä. Eli öljykello on k*rpiintynyt, kun vanha ja hyvä suodatin laitetaan kierrätykseen. No, tilasin uuden anturin ja purin pyörän valmiiksi. Saiisi nimittäin pyörä pelata hyvin varsinkin ensi viikosta alkaen, kun olisi tarkoitus ulkoiluttaa sitä synnyinsijoillaan.

gotler

  • Viestejä: 256
Vs: Service/öljy herjat Grisossa
« Vastaus #7 : Kesäkuu 04, 2010, 20:06:16 ip »
Vielä aiheesta. Ihan siltä varalta, jos jollekin muulle sattuu vastaavia herjoja. Noita #!%¤"monitoimimittaristoja" kun on muissakin Guzzeissa. Eli uuden anturinkin kanssa pyörä on vielä pari kertaa näyttänyt yhtäaikaa service+öljyvaloa, mutta useimmin ei. Kun Mr Nurmi MI:stä kertoi, ettei ole hätää, niin pitkään kun tippakannun kuva ei tule näyttöön. Kun tuo tippakannu näkyi yhdesti vain hetken silloin, kun kone pumppasi tyhjään suodattimeen öljyä. Niinpä sitten testaamaan, ja reilun 70 km:n koeajolenkin aikaan eikä jälkeen mitään herjaa. Paitsi kerran seuraavana päivänä, aika viileällä moottorilla. Nurmen mukaan vika voi olla anturin johdossa. Pitää nyt toivoa, että pyörä kestää ja kukkuu. Ainakin seuraavat kaksi viikkoa. 8)