Aluksi: Myös alkuperäisenä keula on/oli toimiva. Jokainen vastatkoon muutoksistaan/niiden seurauksistaan itse

2v 1200 Sportin korjaamo- ja käyttäjänkäsikirja ilmoittavat tilavuuden - 400ml/putki - keulaöljylle!?
Ilman jousta ja esijännitysputkea ilmoitettu öljyn pinnan korkeus 120mm putken yläreunasta on hyvä lähtökohta.
Öljysuositus: 5-20W - ei infoa alkuperäisestä.
Huollossa laskin putkista öljyä a´ 450ml - täytin 400ml per putki. Tallissa perussäätöjä hakiessani totesin muutoksen huonompaan. Pura ja kokoa.
Lopputulos: 480ml/putki. Öljy 10W.
Testi: Toimii, mutta kummankin suunnan vaimennusta sai löysentää. Tämän hetken säädöt vaativat painonsiirtoa hiukan eteen sisään kaarteeseen tultaessa. Pitää jatkaa testausta paremmilla keleillä ennen mahdollisia muutoksia... , mutta mutkissa ajolinjaan osuneet terävät pattit "heilauttivat" keulaa ajolinjalta ulos aiempaa vähemmän

Keulaa myös laskettu 4mm - kääntyy tosi herkästi, vakauden kärsimättä.
Säädöt/82kg:
Etupää:
Öljyä 480ml /10W/putki
Paluuvaimennus: 7 naksua auki
Puristusvaimennus: 10 naksua auki
Staattinen uppouma 25mm (20-30mm), kuljettajan kanssa 33mm(30-40mm)
Takapää:
Esijännitys: 35 naksua kiinni / 6 naksua auki
Paluuvaimennus: 11 naksua auki
Staattinen uppouma 6mm (5-15mm), kuljettajan kanssa 31mm(25-35mm)
Suluissa Öhlinsin ohjearvot:
http://www.ohlins.com/Checkpoint-Ohlins/Setting-Up-Your-Bike/Underrubrik_1/T,
Jukka
Ps. 4v 1200 Sportin (sama keula) ohjekirjoista poimittua:
480ml / 120mm yläreunasta. Alkuperäinen viskositeetti 7,5W - suositus 5-20W. Annetut säätösuositukset (2v,4v) samat sekä eteen, että taakse

.