Kirjoittaja Aihe: Olisinko Guzzia hankkimassa?  (Luettu 16568 kertaa)

motomatti

Vs: Olisinko Guzzia hankkimassa?
« Vastaus #15 : Tammikuu 24, 2010, 12:17:34 ip »
Hymyillyttää toisinaan nämä kysymykset että kannattaako Guzzia ostaa. Vastaan aina että ei.
Kannattaako ylipäänsä mitään pyörää ostaa ja altistaa itseään taloudellisiin ja ajankäytöllisiin ristiriitoihin.

Kysymys pitää muotoilla uudelleen: Kanntaako moottottoripyöräilyä harrastaa? Ja ehkä jopa Guzzilla? Siihen saattaisin vastata myöntävästikin.

Itse kun näpräilen omia ja muiden pyöriä olen tullut huomaamaan muutamien eri pyörämerkkien kohdalla eroja joiden vertailu, erityisesti kun on kysymys todella paljon ajetuista pyöristä, on varsin helppoa. Siihen vaikuttavat osien saatavuus, hinta ja huoltamiseen/korjaamiseen käytetty aika. Rakenteluasiat ovat sitten erikseen.

Hyvin vanhastakin isolohkoguzzista saa kohtuuhinnalla luotettavan käyttöpyörän.
Jos on tottunut joka vuosi vaihtamaan pyöränsä uutuusmalliin ei Guzzi ole sopiva valinta. 

Henkilölle jolle Guzzi sopii, se sopii yleensä niin hyvin että niitä joko kertyy tallin perälle useita eri tarkoituksia varten tai sitten niillä ajetaan puoli elämää ja siitä jää vielä käyttöpeli seuraavalle sukupolvelle.

mm

KariL

« Vastaus #16 : Tammikuu 24, 2010, 19:46:27 ip »
Joo, toki minä sen ymmärrän, että se on vähän sama kuin kysyis naapurin mieheltä, kannattaako muijaa vaihtaa... ja senkin jo oppinu, että mopot ei tosiaankan kannata... :)

Alunperin yritin tuossa ensimmäisessä viestissä kysyä, että tuntisiko joku mahdollisesti tuota kyseistä Kuvalla myynnissä olevaa yksilöä tyyliiin "joo, se on mun entinen..."
Sekin on mielestäni ymmärrettävää, että ei kaikki halua edes kertoa, vaikka tietäiskin - eikä tarviikaan, kai tää on vapaaehtoista...
Kävin muuuten Kuvalla juttelemassa, otettiin kohteliaasti tiedot ylös ja luvattiin palata asiaan - ja sen verran selvis, että tämä alkuperänen kysymys olis ehkä pitänykin esittää tuolla BMW-foorumissa ;D
Muuten kuvittelen, että Guzzi olis se oikea. Tämä uudelleen v.-99 syttynyt mopoharrastus (uskokaa tai älkää, emäntä halus, että hommataan pyörä...) on menny niin, että CB750KZ, VT1100 ja sitten tuo R1200CL - ja sittenkin vaan tuntuu, että noista vehkeistä on puuttunu "se jokin" - ja kaikkihan on siis ollu käytettyjä jo ostaessa.
Tätä foorumia selatessa syntyy kyllä vaikutelma, että käytetyn(kin) Guzzin uskaltaisi hankkia, tekniikan asiantuntemusta tuntuu olevan, ja sitä jaetaan auliisti!

KL

Reima

• Vieras
« Vastaus #17 : Tammikuu 31, 2010, 12:29:27 ip »
Mitens tässä casessa sitten lopulta kävi.... ??? ;D

Joko voi uutta gruppolaista onnitella?

- Reima -

[ylläpito on poistanut liitteen]

pate

« Vastaus #18 : Tammikuu 31, 2010, 18:02:55 ip »
Ei kuulkaa pojat puoli elämää riitä GUZZIN kanssa, se vie koko elämän. Itsellä samalla CALIFORNIALLA lähti 32.n innokas vuosi käyntiin. Eikä ole hajonnut kuin omilla työkaluilla autotallin lattialla.

KariL

« Vastaus #19 : Tammikuu 31, 2010, 18:35:41 ip »
Niin, että mites kävi - no ei vielä mitenkään
Kävin Kuvalla kysymässä ja sain muutaman päivän päästä tarjouksen. Tuntuu siltä, että BMW ei pidä arvoansa kovinkaan hyvin - sen sijaan MG pitää! :). yli 4k väliä... ei helev... etsintä jatkuu...

KL

TunturiTT

« Vastaus #20 : Tammikuu 31, 2010, 18:56:01 ip »
Eli vetivät Kuvalla "Sun_pyörällä_ei_oo_arvoo_meiän_pyörällä_riittää"-kortin  >:(

Ei voi kun ihmetellä välillä, miten se pulju voi olla hyvä maineisten putiikkien joukossa? Itse sitä boikotoin kaikessa mahdollisessa..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Reima

• Vieras
« Vastaus #21 : Tammikuu 31, 2010, 19:50:11 ip »
Kannattaa poiketa Piikkiössä...

- Reima -

KariL

« Vastaus #22 : Tammikuu 31, 2010, 21:14:58 ip »
Kiitokset vinkistä.

Olen jotenkin aatellu, että tuollanen EV sopis tarvittaessa vähän paremmin myös kaksistaan matkailuun (emännän ja kamojen kanssa kuormaa kertyy helposti se 200kg).
Käytetyissä valinnanvara lisii kummasti, jos katsoo myös Jackal ja Stone-malleja - niistäkin saanee kahden hengen matkakulkineen kunhan varustelee?
Cali jokatapauksessa on tyyliltään sitä, mikä minua puhuttelee... 

KL

NorgeGTL

« Vastaus #23 : Helmikuu 01, 2010, 00:29:06 ap »
Kauppa se on joka kannattaa. Kuva on toiminut sentään jo vuodesta 1961. Yhden uuden Bemarin olen sieltä ostanut ja kohtuuhintaan. Ei muut pystyny parempaankaan tarjoukseen. Jos kysyntä ja tarjonta eivät aina kohta niin turha siitä on kiihtyä. Tässä tapauksessa eivät näjemmä kohdanneet. Ei mopokauppojakaan tehdä sosiaalisin perustein. Jos ymmärsinkö oikein jotta R 1200 CL olisi tarjottu vaihdokki niin ei oikeastaan ihme, jos ei kiljuen kelvannut. Harvinainen se CL on mutta sehän tarkoittaa vain sitää ettei niistä kukaan tykännyt uutenakaan. Ja 4 tonttuahan on pienin väliraha jolla yli kympin hintainen kalusto liikahtaa mihinkään suuntaan kun tehdään kauppaa jossa myyjän on tarkoitus elää. Ja eikös Guzzi olekin aina hintansa väärti?

Eli vetivät Kuvalla "Sun_pyörällä_ei_oo_arvoo_meiän_pyörällä_riittää"-kortin  >:(

Ei voi kun ihmetellä välillä, miten se pulju voi olla hyvä maineisten putiikkien joukossa? Itse sitä boikotoin kaikessa mahdollisessa..
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

TunturiTT

« Vastaus #24 : Helmikuu 01, 2010, 15:34:52 ip »
Kauppa se on joka kannattaa. Kuva on toiminut sentään jo vuodesta 1961. Yhden uuden Bemarin olen sieltä ostanut ja kohtuuhintaan. Ei muut pystyny parempaankaan tarjoukseen. Jos kysyntä ja tarjonta eivät aina kohta niin turha siitä on kiihtyä. Tässä tapauksessa eivät näjemmä kohdanneet. Ei mopokauppojakaan tehdä sosiaalisin perustein. Jos ymmärsinkö oikein jotta R 1200 CL olisi tarjottu vaihdokki niin ei oikeastaan ihme, jos ei kiljuen kelvannut. Harvinainen se CL on mutta sehän tarkoittaa vain sitää ettei niistä kukaan tykännyt uutenakaan. Ja 4 tonttuahan on pienin väliraha jolla yli kympin hintainen kalusto liikahtaa mihinkään suuntaan kun tehdään kauppaa jossa myyjän on tarkoitus elää. Ja eikös Guzzi olekin aina hintansa väärti?

Sinäpä sen sanoit, ostit UUDEN BEMARIN! Jotenkin nihkeää tuolla liikkeessä käytettyjen kauppa. Uuden kun ostat, levitetään punaista mattoa, torvet soi ja kaikki ovat kavereita. Vaan ostapa varaosia pienempään pyörään, kyselet vaihtotarjousta käytetystä käytettyyn tai tarkastele muuten vaan tarjontaa, hyvä etteivät poistata liikkeestä. Vielä kurjempaa oli ennen, kun nuorena ostit mopon osia -> EI PALVELTU KÄYTÄNÖSSÄ OLLENKAAN!! Kaikki Bemaristit ja yli satatonnia (markkoja) pyörästä maksaneet saivat etuajo-oikeuden tiskille notkumaan..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

MarkkuEVP

• Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
« Vastaus #25 : Helmikuu 01, 2010, 18:08:23 ip »

Ja lisää vinkkejä pukkaa....

Itse olin jo  kesällä lähdössä katsomaan Ouluun EMC:lle Guzzeja.... taitaa olla jopa kolme tyrkyllä. Stone taisi olla vasta sisäänajettu ( 80 tkm) ja saa melkein kertomallasi välirahalla.. ja  vähänajettu Cali 2007 ...

Italiankielen alkeet. osa 1
Potrebbe procurarmi.....  ??

Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

NorgeGTL

« Vastaus #26 : Helmikuu 01, 2010, 21:48:55 ip »
Sinäpä sen sanoit, ostit UUDEN BEMARIN! Jotenkin nihkeää tuolla liikkeessä käytettyjen kauppa. Uuden kun ostat, levitetään punaista mattoa, torvet soi ja kaikki ovat kavereita. Vaan ostapa varaosia pienempään pyörään, kyselet vaihtotarjousta käytetystä käytettyyn tai tarkastele muuten vaan tarjontaa, hyvä etteivät poistata liikkeestä. Vielä kurjempaa oli ennen, kun nuorena ostit mopon osia -> EI PALVELTU KÄYTÄNÖSSÄ OLLENKAAN!! Kaikki Bemaristit ja yli satatonnia (markkoja) pyörästä maksaneet saivat etuajo-oikeuden tiskille notkumaan..
[/quote]

Olisiko siis käynyt niin, että ostamalla uuden Bemarin sain hyvän asiakkaan maineen. Kaikki on hoitunut sen jälkeen, se on totta. Varaosa, tarvike, ajovarusteostokset ynnä huollot. Kavereiden Bemareihin olen sieltä tilannut yhtä jos toista ja on ollut ilo asioida Bemarit tuntevan liikkeen kanssa. Ihan toista maata kuin esim EMC Oulussa, jossa eivät edes K 1200 RS:n Touring-plexiä saaneet hommattua vaan sotkeutuivat mikrofilmeihinsä. Kuvalla riitti soitto ja tiesivät heti mistä oli kyse.

Pitää aina myös muistaa, että jos on kaikenlaisia liikkeitä ja niissä henkilökuntaa niin on myös kaikenlaisia asiakkaita...

Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

Reima

• Vieras
« Vastaus #27 : Maaliskuu 10, 2010, 15:48:14 ip »
Moi!

Olishan täällä Kuvalla nyt tämmöinen Neron värinen nuorisopyöräkin vaihdokkina... 8)

http://www.motopalsta.com/vaihto/?uusi=0&id=101696

- Reima -

PS. Nettimoton mukaan käytettyjä Caleja on kaupan 14 kpl ja näitä nuorisopyöriä 2 kpl (...joista yksi on Nääsvillen harmaatuontipeli...)

Ekku

« Vastaus #28 : Maaliskuu 10, 2010, 19:07:14 ip »
Sitä ihmettä täytyy kyllä mennä katsomaan, että Kuvalla on Guzzi:)

Motoguzzien kohdalla harmaatuonnilla on mielestäni ollut aika paljon positiivistä vaikutusta. Kun merkin osuus koko pyöräkannasta on marginaalinen, niin jokainen yksilö lisää on mielestäni hyväksi. Maahantuja kun myy varaosia ja huoltopalveluita myös niihin muita kanavia maahantuotuihin peleihin.

KariL

« Vastaus #29 : Maaliskuu 11, 2010, 20:44:57 ip »

Piikkiössä poikkesin - mukava paikka. Erilaisia vaihtoehtoja löytyy... tarjouksiakin on spostissa...
Edelleen California linjalla - sikälis Kuvan Norge ei sytytä.
Tässä nyt vaan, että mihinkä sitä rahojaan laittaa, tätä vanhaa omakotitaloakin pitäs korjata - jaa, täällä saa varmaan tukea ajatukselle, että aina sitä taloremonttia voi siirtää... :) :)
Viimeaikojen sääolot tietysti nostaa kuumetta - saattaa täällä K-suomessakin olla ajokelit ja parin kuukauden sisällä  >:(

KL