Kirjoittaja Aihe: Il Falcone  (Luettu 7676 kertaa)

Reima

  • Vieras
Il Falcone
« : Joulukuu 26, 2009, 13:27:54 ip »
Joulun pyhiksi odottelin Il Falcone kerholehteä - onkohan kusti vielä edes polkenut ja posti kulkenut... ???

- Reima -

GMies

  • Viestejä: 310
Vs: Il Falcone
« Vastaus #1 : Joulukuu 27, 2009, 12:42:33 ip »
Il Facone vaihdettiin smotoon?  ??? ??? ???
2002 Atlantic 500
2004 B750

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
Vs: Il Falcone
« Vastaus #2 : Joulukuu 27, 2009, 14:29:15 ip »
Hyvää Joulun jälkeistä pyhäpäivää!

Il Falcone on tulossa, vaikkei ei ehtinytkään jouluksi lukijoille.
Se on jo postilaitoksen huomassa ja kolahtaneen luukusta viimeistään ylihuomenna.

Toimitus pahoittelee viivästystä!
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

Reima

  • Vieras
Vs: Il Falcone
« Vastaus #3 : Joulukuu 28, 2009, 09:35:46 ap »
Grazie mille!  ;D Vahdin posteljoonin tuloa haukan lailla!  ;D

Tuosta SMOTOsta eos - eipä ole paljon iloa käytännössä "sunnuntaimotoristille"  ;)

- Reima -

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Il Falcone
« Vastaus #4 : Joulukuu 28, 2009, 21:37:34 ip »
Il Falconea odottelen myös.
Kyllä Reimallekin sieltä Smotosta jotain pientä voi löytyä. Jäsenetujen puolelta muun muassa.
Linkki jäsenetusivulle: http://www.smoto.fi/index.php/jasenedut

Tietenkin jos ajomatkat jäävät vain kirkonkylän kioskille sunnuntai-iltaisin eikä tarvitse ajovarusteita niin onhan tuo tarjonta silloin aika vähäistä.

Toisin päin ajatellen asiat lienevät sitten sunnuntaimotoristilla niin hyvin ettei ole mitään epäkohtia jotka häiritsevät tai aiheuttavat kustannuksia?

Jos tuolta kaupalliselta, materiaaliselta, tai lainsäädännölliseltä puolelta ei löydy mitään "etua" niin on syytä toivoa että Smoton tarjoamista ei-materiaalisista eduistakaan ei koskaan tarvitse nauttia:  http://www.smoto.fi/index.php/motukka
Verenluovutus voi olla joskus hyödyksi:  http://www.smoto.fi/index.php/projektit-ja-tyoryhmat/verta-pakkiin

Nuo muutkin työryhmät tekevät kaikennäköistä pientä. Vero- kuin myös lainsäädäntöpuolella on saatu aikaan kaikennäköistä jokaista motoristia koskevaa. Vai onko tullut koskaan mietittyä miksi moottoripyörillä ei ole vuotuista käyttömaksua? Edelleenkin on tavoitteena poistaa verotus moottoripyöriltä kokonaan. Eiköhän se olisi jonkinnäköinen etu? Siihen suuntaan on jo menty pitkin askelin viimeisen kymmenen vuoden aikana.

Ajokoulutuskin lienee positiivinen asia. Valitettavasti juuri ne jotka ovat liikenteen riskikuljettajia eivät katso vapaaehtoista ajokoulutusta itselleen tarpeelliseksi.
Taas kevään koittaessa on useilla kerhoilla tarjota ajokoulutusta ja pyörän käsittelyä jäsenilleen. Olisikohan Grupponkin aika ryhdistäytyä kyseisessä asiassa?

Palautetta ja ehdotuksia asioista voi toimittaa perille kätevästi: http://www.smoto.fi/index.php/yhteystiedot

Smotosta voi myös tilata henkilöitä puhumaan eri asioista motoristitapahtumiin tai vaikka kerhoiltoihin, ym rientoihin. Sieltä löytyy niin vero-, vakuutus-, laki-, tekniikka-, matkailu- terveys- tai vaikka edunvalvonnan asiantuntijoita. Psykologista asentajaan. Yleensä vielä ilmaiseksi. Jäsenille.

mm

Reima

  • Vieras
Vs: Il Falcone
« Vastaus #5 : Joulukuu 29, 2009, 08:44:37 ap »
Sieltähän se Il Falcone oli eilen tulla tupsahtanut Vantaallekin postilootaan  ;D

Eihän ne asiat koskaan niin hyvin ole, etteivät voisi olla paremminkin!

Kommenttini oli ehkä turhan provosoiva, mutta kun olen enempi oman tien kulkija.
Kiitokset vaan vinkeistä - tuo ei-materiaalinen puoli on kaikista tärkeintä!
Krääsää tuntuu olevan näillä kilometreillä kierrätykseenkin.

Erityisesti turvallisuuteen ja moottoripyöräilijöiden yleiseen edunvalvontaan liittyvät asiat on tietysti tärkeitä ja kehitettäviä - ja siinä samaa mieltä Gruppon ryhdistäytymisestä.
Seuraavassa Il Falconessa voisi olla juttua SMOTOon kuulumiseen liittyvistä asioista ja todellisista hyödyistä, vaikkakin netin kautta tietysti niitä voi jokainen lukeakin.

Ennen vuodenvaihdetta on vakaa tarkoitus mennä SPR:lle perinteiseen verenluovutukseen.

- Reima -





Bhill

  • Viestejä: 263
Vs: Il Falcone
« Vastaus #6 : Joulukuu 29, 2009, 14:15:27 ip »
Lehti näytti taas hyvältä. Kiitos tekijöille. SMOTO:n jäsenyys on monin tavoin hyödyllinen. En ymmärrä siihen liittyvää kritiikkiä.
V11 Sport

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: Il Falcone
« Vastaus #7 : Joulukuu 29, 2009, 16:15:23 ip »
Lehti näytti taas hyvältä. Kiitos tekijöille. SMOTO:n jäsenyys on monin tavoin hyödyllinen. En ymmärrä siihen liittyvää kritiikkiä.
Täysin samaa mieltä !!   ;D
Titaniumin kuski

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: Il Falcone
« Vastaus #8 : Joulukuu 29, 2009, 21:48:18 ip »
Il Falconessa tuntuu välillä olevan ongelmana juttujen vähyys. Uusinta Potkulautaa lueskellessa tuli mieleen, että sopisiko sama idea Il Falconeen. Siellä oli 20/1976 Tekniikan Maailmasta luvan kanssa kopioitu juttu Vespa Rally 200:sta.
Miten hienoa olisikaan lukea Il Falconesta jotain 70-luvun lehden juttua Moto-Guzzista ja siitä, mitä mieltä silloin asioista oltiin.
Itseltä löytyy esim. 80-luvun VM, jossa on V65 Larion 30 000km kestotesti, itse asiassa joka pyörälle löytyy oma "nimikkolehti". Pitäähän se nyt tietää, mitä toimittajat ovat olleet tuotteesta mieltä...
Tämäkin vielä! ! !

Reima

  • Vieras
Vs: Il Falcone
« Vastaus #9 : Joulukuu 30, 2009, 08:34:56 ap »
Il Falconen juttujen määrä on meistä itsestämme kiinni - joten jutun tynkää vaan kirjoittamaan ja kuviakin Kimmolle toimitukseen eikä vaan tänne foorumille  ;D !

Toimituksen panos on ollut kypärän noston arvoista pienillä resursseilla.

Henkilökohtaisena mielipiteenä pidän hyvänä kerhon päätöstä olla ottamatta lehteen sivujen täytteeksi ulkopuolisia mainoksia.

- Reima -
















TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Il Falcone
« Vastaus #10 : Joulukuu 30, 2009, 14:13:04 ip »
Tuo SMOTOjuttu...

Pidin lujan agiteerauspuheen Sieravuoressa liittymisen puolesta. En siksi, että saisin "halvalla" erilaista tavaraa, jota ilman tulen ihan hyvin toimeen. Oikeastaan syvemmin ajatellen, en tarvitse koko moottoripyörää - mitään järjellistä syytä sellaiseen ei ole.

Mutta - nyt kun kaikesta huolimatta minulla on tuo tarpeeton kapine - on hyvin, hyvin tärkeää, että siihen kohdistuvia vaatimuksia ja niiden taustoja joku valvoo etukäteen. Kuten totesin, ainut tapa vaikuttaa virallisiin asioihin on olla äänessä siellä ja siten, missä siitä on vaikutusta. EU:ssa tai edes Suomen valtiolla ei ole mitään valvontaelintä, joka kiertäisi ympäri Suomea kuuntelemassa motoristien mielipidettä eri asioista. Semminkin, kun niistä täällä ei aina edes tiedetä totuutta. Siinä vaiheessa, kun jokin laki tai direktiivi on säädetty, siihen ei sitten enää voi vaikuttaa. Löysät on sitten housuissa!
Vaikutusketju menee näin: Gruppo -> SMOTO -> EIMA ( vai mikä se oli...) . Siis Gruppon ääni on kuuluvilla Brysselissä, ennen ei ollut. Yksittäinen mielipide hallinnossa on helppo ohittaa, mutta 20´000 motoristia liitettynä 200´000 motoristiin ei enää olekaan ohitettava asia.

Saattaa olla helppo täällä arvostella asioita, mutta kukaan ei suorastaan tiedä paljonko eri älyttömiä ajatuksia jää toteuttamatta, kun niihin EU:n tasolla puututaan riittävän aikaisin.
- - -
Muutama vuosi sitten Eduskunnassa oli erään edustajan aloite, jossa esitettiin pelastuslakia muutettavaksi siten, että tulipalon jälkeinen raivaustyö ja jätteen kuskaaminen pois olisi ollut palokunnan tehtävä. Tämän aloitteen hylkäämiseen olin itsekin vaikuttamassa. Miksi? Jospa vaikka 100 sian sikala palaa ja kaikki jätteet ja kuolleet ruhot on palokunnan toimitettava ao. käsittelyyn, menee siihen koko pitäjän vpk:n rahat kerralla, eikä riitäkään. Vakuutusyhtiö pesisi kätensä asiasta, eikä isännänkään tarvitse siihen puuttua. Vpk:n nykyiset ja tulevat rahat menisi kertaheitolla.
Seuraamalla tulevia asioita ja vaikuttamalla niihin riittävän ajoissa estettiin tässäkin tapauksessa ISO ongelma. Asia ei kuitenkaan koskaan tullut julkisuuteen. Siispä kukaan ei tehnytkään mitään?

"" Riskien hallinta ei ole sitä, että mitään vahinkoa ei tapahdu. Riskienhallinta on sitä, että tiedetään miksi mitään ei tapahdu. ""

Olli

  • Viestejä: 264
Vs: Il Falcone
« Vastaus #11 : Joulukuu 30, 2009, 18:59:15 ip »
Vaikutusketju menee näin: Gruppo -> SMOTO -> EIMA ( vai mikä se oli...) .
FEMA - Federation of European Motorcyclists' Associations
Niin ja tuo alleviivaus tarkoittaa, että kyseessä on linkki, mitä klikkaamalla pääset kyseisen järjestön sivuille.

Rauno

  • Viestejä: 186
Vs: Il Falcone
« Vastaus #12 : Joulukuu 31, 2009, 17:51:10 ip »
Eipä kerenny lehti ennää tälle vuojelle näin pohojoseen!

klain

  • Viestejä: 86
Vs: Il Falcone
« Vastaus #13 : Joulukuu 31, 2009, 19:54:45 ip »
Tänne kerkes. Varasin jo eilen majoituksen Guzzi ralliin  ;D

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
Vs: Il Falcone
« Vastaus #14 : Tammikuu 03, 2010, 12:15:02 ip »
Onko muita suoneniskentään (verenluovutus) hurahtaneita? Smotolla on haastekansio Helsingin Kivihaan imettämössä ja sinne vois varmaan laittaa Gruppolle oman listan jos intoa löytyy. Muutama aktiivi sais hyvinki parikymmentä luovutusta vuoteen ja se olis jo ihan hyvä saavutus. Mulla on seukki imetys tammi-helmikuun vaihteessa, mutta jos joku käy aiemmin, niin kysäskää saako sinne Gruppollekin listan.
Enää pari-kolme tilinväliä ajokauden alkuun! Kipakkaa ja mukavaa alkanutta vuotta 2010 guzzisteille!
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.