MMAF:n lakimies on kuin maansa myynyt kun tuli tulkintaepäselvyys.
Mielestäni hätä ei ole kummoinenkaan. Itse asiassa on vain puute siitä että toistaiseksi maassamme ei ole hyväksynnän saanutta kaupallista tutkimuslaitosta joka näitä mittauksia virallisesti tekisi.
(Saatta olla toisaalta että kaikki eivät halua pyöriinsä ruiskua tai katalysaattoria.)
Alkuperäinen tarkoitus oli että omavalmisteet olisivat menneet lievemmän normin mukaisesti eli ennen 17.6. 2003 käyttöönotettujen ajoneuvojen kanssa yhdenvertaisesti eli Euro1-normin mukaan.
Kuten jo aihepiiristä aiemmin aloittamani viestiketjun yhteydessä mainitsin,: aika näyttää miten tulkinnat menevät. Pääosa vuodenvaihteessa 2010 voimaan tulevasta ns. kopterilaista selkeyttää ajoneuvon rakennemuutosten edellytyksiä ja antaa pohjan niille toimenpiteille jotka saattavat motoristille päähän pälkähtää.
Aiempi keskustelu:
http://www.guzziclub.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=82Nimitys kopterilaki on jossain määrin harhaanjohtava: Kysymys on kaikenlaisten moottoripyörien rakentelusta ja muuttamisesta. Piste.
Tuo lakimiehen katumusharjoitus on sinänsä liki viihteellistä luettavaa itseruoskintoineen nyt kun shampanjahuurut ovat haihtuneet.
Kaveri on joka tapauksessa tehnyt merkittävän työn asian eteen vaikka vähän korville tuleekin, välillä.
Selvitystä ongelman luonteesta:
http://www.mmaf.fi/forum/index.php?PHPSESSID=676kp6a254ksfeb204m6ouueu3&topic=1203.0mm