Kirjoittaja Aihe: heti tilaan yhen ison  (Luettu 2597 kertaa)

herrapii

• aika viljo
heti tilaan yhen ison
« : Joulukuu 07, 2009, 19:01:22 ip »

Moto Guzzi kehittää 1600-kuutioista V-kakkosta Amerikan markkinoille
Merkin USA:n maahantuoja on jo pitkään painostanut Moto Guzzia kehittämään ”riittävän” kokoisen moottorin Amerikan markkinoille, missä se voisi kilpailla tasapäisesti Harley-Davidsonin 1584-kuutioisen TwinCam 96-moottorin sekä Victoryn uusien Freedom-moottorien kanssa.

motomatti

Vs: heti tilaan yhen ison
« Vastaus #1 : Joulukuu 08, 2009, 13:13:14 ip »
Lupaava huhu.
Oliko mitään tukea tälle asialle? Muuta kuin amerikkalaisten harras toive. Aika olisi kyllä uudistua ja tehdä kilpaileva versio isoihin pyöriin. Kuutioillahan on helpompi kilpailla kuin hevosvoimilla cruiseriluokan markkinoinnissa.

Toistaiseksi ison tilaaminen onnistunee parhaiten Ohranjyvän tiskiltä.

mm   

Peki

« Vastaus #2 : Joulukuu 09, 2009, 10:26:12 ap »
Ameriikan keskustelupalstalla joku "tavallisesti asioista perillä oleva taho", taisi olla joku niistä pitkäaikaisemmista jälleennmyyjistä, kertoi ennen Milanon messuja nähneensä Piaggiolla jonkun ison Californian proton. Oli kuulemma ollut 1400- (vai 1500?) kuutioinen ja CARC-alustalle tehty. Taisi vielä vihjaista jostakin uudesta, "odottamattomasta" ominaisuudesta, jota ei ollut vielä lupa paljastaa.

Mitään takuita laitteen esittelystä tai tuotantoon tulemisesta ei tosin oltu annettu. Eli se Jyvä taitaa olla toistaiseksi varmempi vaihtoehto. ;D

FOT

« Vastaus #3 : Joulukuu 09, 2009, 11:19:32 ap »
Tuntematon on Kotkan tulevaisuus. "Ennakkotietojen" mukaan Milanossa piti tosiaankin esitellä uusi Cali - nähtävillä olikin aivan muuta. Uutuudet tulevat tuotantoon tai eivät - itse uskon vasta, kun näen.
Onneksi olen tyytyväinen nykyiseen kalustoon :)

T,
Jukka

Ps. Ilmasto ei ole lämpenemässä. Poltan pyörässäni moitteettoman toiminnan tarvitseman määrän energiaa - ilman huonoa omaatuntoa ;)

motomatti

« Vastaus #4 : Joulukuu 09, 2009, 12:33:02 ip »
Luonnonvaroista:
Kaverin kanssa olemme, aluksi tietämättämme ja myöhemmin tietoisesti, kuluttaneet surutta uusiutumattomia luonnonvaroja. Olemme siis edistäneet väitettyä kasvihuoneilmiötä vähäisten kykyjemme mukaan. Olemme pahoillamme kun emme ole paranteneet tapojamme. Itse olen tullut katumapäälle, tietenkin. Olen pitäytynyt lisääntymästä eli tuottamasta maapallolle ihmiskunnan jatketta joka on suurin ongelma biosfäärillemme.

Samaisen kaverin kansa on myös tehty ansiokasta nuorisotyötä eli juotu pois alaikaisten ulottuvilta kaikenlaisia alkoholijuomia. Nyttemmin kun elimistö on alkanut nikottelemaan siinä suhteessa, olemme päättäneet siirtyä käyttämään alkoholia moottoripyöriemme energialähteenä.

Edellä oleva poikkeaa melkoisesti ketjun topicista mutta toivottavasti siitä ei ole haittaa...

Olen hyvin innokas näkemään josko Guzzilta olisi tulossa iso jytänderipyörä markkinoille. En välttämättä olisi ensimmäinen sellaisen hankkija. Katsellaan.

mm