Vastaanpa taas kun kerran jutun aloitin.
Sinänsä en varsinaista pointtia asiaan halunnut laittaakaan vaan kerroin kuten asia tällä kertaa oli.
Toiselta kannalta ajatellen voi olla epäreilua kun toinen saa pelinsä leimattua ja toinen ei. Jos nämä jutussa mainitut "pojat" olisivat uskoneet ensimmäistä vastaantulevaa katsastusinsinööriä niin olisi varmasti harmittanut kovasti turha hankinta. Hetken harmittikin mutta sitkeä yritys palkittiin.
Tämä juttu on toistaiseksi, toivottavasti jatkossakin, omistajansa kannalta onnellisessa tilassa. Se mahdollisuus että jokin muu taho huomaisi tässä tehdyn virheen lienee toistaiseksi häviävän pieni. Tälllä tietoa kun maahamme ei kansallista moottoripyörien katsastusta tule ja jostain "kummasta" syystä katsastusdirektiivikin on melkoisen pitkissä kantimissa ei tarvinne pelätä että ns käry käy. Katsastuskäytännön läpi käymistä kun kyseinen ajoneuvo ei siedä vaan kilvet lähtevät. Nykyisen lainsäädännön valossa kyseinen ajoneuvo on edelleen lainsuojaton.
Tällä hetkellä tilanne on sellainen että ajoneuvon omistaja, tässä tapauksessa, on se joka on "harhauttanut" virkamiestä ja vastuussa asiasta vaikka virkamies, katsastusinsinööri, on virheen tehnyt.
Tämä varmaan sotii monen oikeustajua vastaan mutta tilanne nyt vain on näin.
Jaa ettäkö mistä tiedän tämän asian: Olen ollut läheisessä toiminnassa niiden tahojen kanssa jotka tällä hetkellä maassamme ja EU-tasolla kantavat huolta moottoripyöräilyä koskevasta lainsäädännöstä ja sen toteutumisesta. Itse olen enemmänkin teknisten asioiden, lähinnä moottoritekniikan, asiantuntijana ollut. Nyttemmin olen jo jättäytynyt sivuun päivänpolitiikasta ja aktiivisesta järjestötoiminnasta. Asiat kinnostavat silti ja yhteydet ovat osittain kunnossa Euroopan tasolla FEMAan että kansallisella puolella MMAF:iin sekä Smotoon.
Lisätietoa järjestötoiminnasta:
http://www.network.mag-uk.org/fema.html Kuten kaikki vuosikokouksessa käyneet, toivottavasti muukin jäsenistö, tiedämme on Gruppokin sitoutunut tämän järjestön toimintaan vuodenvaihteesta alkaen ja jäsemaksusta menee sinne "kymmenykset".
Smoto edustaa siellä suomalaista moottoripyöräilyä ja omaa merkittävän aseman sekä yhdessä muiden Pohjoismaiden mp-yhdistysten kanssa muodostaa äänienemmistön.
mm