Kirjoittaja Aihe: MGS-01  (Luettu 4192 kertaa)

themetus

  • Vieras
MGS-01
« : Marraskuu 13, 2009, 08:38:37 ap »
Tämmöinen oli tupsahtanut MCN:n sivuille:

Pyörähän on ollut myynnissä jo vuosia. MCN bongasi ratapäivillä tämän yksilön ja tekivät jutun. On muuten paljon juttua MCN sivuilla ollut viimepäivinä Guzzeistä. Taitaa kyseisen pätkän kaveri olla pieni Guzzi fani, koska on tehnyt niistä paljon juttuja ja yleensä todella positiivisia ;)

http://link.brightcove.com/services/player/bcpid1119137831?bctid=49982937001

Hyvä Mr. Guzzi, tehkää nyt tuosta katu versio!

Marko

  • Viestejä: 612
Vs: MGS-01
« Vastaus #1 : Marraskuu 13, 2009, 11:57:56 ap »
Hyvä Mr. Guzzi, tehkää nyt tuosta katu versio!

..eiköhän se juna mennyt jo..

Jos nyt vaikka noista Terblanche/Galluzzi -prototyypeistä joku valuisi jossain muodossa, ja jollain aikataululla, tuotantoon..

Bhill

  • Viestejä: 263
Vs: MGS-01
« Vastaus #2 : Marraskuu 13, 2009, 15:23:56 ip »
Niin kyllähän niitä MGS-1:ä on sekä ajamattomana että käytettynä Moto Guzzi Bäckerillä Saksassa myynnissä. Kilvissä olevia siis. Eri asia sitten mitä Suomen katsastuskonttorilla niistä sanotaan.
V11 Sport

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: MGS-01
« Vastaus #3 : Marraskuu 15, 2009, 02:13:45 ap »
Kyllä menee katsastuksesta läpi EURO 2:lla rekistettynä vuoden 2007 loppuun mennessä. En ota vastuuta - yhden konttorin vastaus papereiden perusteella.

Manuaalin mukaan liikkuvien osien rajallinen käyttöikä siirsi katseeni muualle.

EICMA:ssa "pukuherra" sanoi sporttipyöriä saatavan konsernin muilta valmistajilta - mainitsi toki, että katulaillisia saa Saksaksasta.

Millepercenton ALBA katulaillisena tuotantoon ensi kesän jälkeen :).

Kisaversio ALBA:sta Big Borella, kuten Daytonan voittopyörässäkin - mutta se onkin jo toinen juttu.

T,
Jukka
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 15, 2009, 13:10:19 ip kirjoittanut FOT »

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: MGS-01
« Vastaus #4 : Maaliskuu 28, 2010, 13:52:15 ip »

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: MGS-01
« Vastaus #5 : Maaliskuu 30, 2010, 10:35:11 ap »
FOT, mainitsit että MGS:n osissa on käyttörajoituksia.
Onko erityisesti moottorin osalta käyttöikään/kilometrimäärään tai muuhun suureeseen liittyviä rajoituksia?

Itse tuskailin aikanaan Centauron suhteen kun siitä sanottiin että öljypumppu kestää vain sen ja sen verran, jakopään rattaat pitää vaihtaa silloin tällöin, kytkin on lyhytikäinen, samoin nokkahihnat, bensiininsuodatinkin vain 20000 km ja kardaani saman verran kisakäytössä tai siviililiikenteessä max 40000 km. Ostin kyseisiä osia varastoon.

Nokkahihnanippu on hapertunut turhaan hyllyssä jo vuosia, Toki vaihdoin ne 40000 ja 80000 kohdilla. Jakopään isossa alumiinihammaspyörässä ilmeni lievää pittingiä 80000 km kohdalla kun vilkaisin. Käänsin sitä 180 astetta niin että kulahtaneet kohdat jäivät rasitusalueen ulkopuolelle. Kytkin on edelleen se jonka maahantuoja jo valmiiksi vaihtoi heavy-duty-malliin samalla kun peli lastutettiin uusiksi. Bensasuodatin on ollut 40000 km jaksoja vaikka sitä myydään muutaman euron kappalehintaan Motonetissä/Biltemassa. Laiskuutta varmaan mutta ei häiriöitä. Öljypumppuun uusitutin laakeroinnin samalla kertaa kun käänsin jakopään rattaan.
Kardaaniakseli on ollut sama koko ajan. Vaseliinia on toki kulunut voiteluun mutta pyörii se siellä edelleen.
Satatuhatta on tullut täyteen joista viimeiset 20000 km ahdettuna: 115 Nm, 125 hv. Polttoainekulutus matka-ajossa silti maltillinen 6,5 l/100 km.

Ne kohdat jotka ovat olleet oikeasti heikkoja ei mainita ohjekirjassa lainkaan.
Sähkökytkimet ovat hieman leluja mutta johdotukset ja releet ok.
Perävaihteeseen jousitusratkaisun takia lisätty neulalaakeri on aiheuttanut uusimistarvetta useasti. Ei maksa paljoa mutta teettää töitä aika-ajoin. Läppärunkojen välinen balanssitanko säätöineen ja nivelineen lelutasoa. Vaihdettu tilalle Uniball-nivelet ja lonksuva säätö poistettu. Kumiosat ala-arvoisia. Valoin itse uudet kurkut ja osan tiivisteistä militääriuretaanista. Sen jälkeen ei ilmavuotoja. Kuinka kauan jarrulevyjen tulisi kestää? Kaikki levyt alle minimin jo jonkin aikaa.

Oho, tulipas tietovuodatuttua. Kysymys siis oli niistä osista jotka ei kestä MGS:ssä.

mm

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: MGS-01
« Vastaus #6 : Maaliskuu 30, 2010, 15:55:54 ip »
MGS-01 vain kilpailukäyttöön - ei takuuta.
Korjaamokäsikirja/huolto-ohjelma: http://guzzitek.org/atelier/gb/1200/

Suurin piirtein samoilla speksellä olevan HP2 Sportin (norm. takuu) huolto-ohjelmassa vain 50tkm:n välein mottorista vaihdetaan liikkuvia osia...

Mikä on MGS-01:n osien todellinen käyttöikä/kestävyys kilpa- tai katukäytössä =???  
Mistään en löytänyt/saanut tietoa.

Saksassa katulaillista MGS-01:stä kaupannut liike ei toiminattanut/ei luvannut toimittaa mitään infoa takuu tai huoltoasioista ko. pyörästä - katsastustodistuksen katulaillisuudesta kylläkin.

T,
Jukka

Ps. 1200 Sportillakin vanha mies kerkiää - toistaiseksi...
Lähes vakiona: 114,5 Nm, 96,2 hv ja matka-ajossa 4,8 l/100km  ;)

Ekku

  • Viestejä: 895
Vs: MGS-01
« Vastaus #7 : Maaliskuu 30, 2010, 18:42:17 ip »
Muista nyt Motomatti kuitenkin se tosiasia, että se MSG:n moottori on periaatteessa samaa perua kuin Centaurossakin ja tehoa on kuitenkin useampi kymmenen hevosvoimaa enemmän.

Lisäksi jos joku tuommoisen ostaa aktiivisempaa rata-ajon harrasteluun, niin on siinä kone aika paljon kovemmalla kuin siviililiikenteessä.

Lienee noita Centaurojakin hajonnut aika monta melko pienillä kilometreillä ainakin jos nettifoorumeita lukee. Kysymyksessä voi olla vaihteleva laatutaso tai sitten valveutuneemmat omistajat purkaa pyöränsä tarvittavilta osin jo uudenkarheana ja parantelevat ongelmakohdat.

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: MGS-01
« Vastaus #8 : Maaliskuu 30, 2010, 19:43:21 ip »
Mike lupailee lisää elävää kuvaa aussien kisoista. Toivoittavasti kyyti paranee - varaa näytäisi olevan.



Nuppia vasemmelle tumman läiskän kohdalle...

T,
Jukka




FOT

  • Viestejä: 662
Vs: MGS-01
« Vastaus #9 : Huhtikuu 09, 2010, 17:06:26 ip »

http://guzziracer.com/
MGS-01:stä dynossa yli 150 hv, kaato harjoituksissa - pyörä ok, kuski jonkin ajan päästä...


T,
Jukka

Ps. http://www.jlmeccanica.com/