Kirjoittaja Aihe: Norge  (Luettu 2587 kertaa)

motoesa

  • Vieras
Norge
« : Lokakuu 18, 2009, 20:02:38 ip »
Vaihdoin Galin, Norgeen ja ensi tuntuma ei ole kaikkein paras, mutta en ole ajanut Norgella vasta kuin n.500km, ja onhan se aivan eri tyypin pyörä kuin Gali oli. Norgessa on tehoja huomattavasti enemmän kun Galissa oli. Kertokaa kokomuksianne Norgesta, myös ne huonot puolet. Kiitos

Reima

  • Vieras
Vs: Norge
« Vastaus #1 : Lokakuu 18, 2009, 22:55:19 ip »
Tervetuloa vaan Guzzi-harrastuksessa 2000-luvulle!

Norge on viimeistelty ja moderni sporttouring-moottoripyörä, jossa vaihteet pelaa ja moottori kehrää herkästi, tehoilla ei ole merkitystä normiharrastajalle - fiilis se on joka ratkaisee!
Omasta kokemuksesta voi sanoa, että kolmen kustom-tyyppisen patarauta Guzzin jälkeen vaihtelu virkistää  ;D
Ainoa ongelma on ollut Californian "kottikärrysarvien" jälkeen ajoasentoon tottuminen, mutta siihenkin on ratkaisu löydetty Helibarien avulla.

- Reima -

PS. Ohessa ote foorumilla olleesta testiartikkelistä

PICKS

: Excellent powertrain drivability
: Remarkable handling balance and agility
: Handsome styling and detailing

PANS
: Windshield is too narrow for adequate wind protection
: Centerstand grinds early, spoiling handling fun
: Ergonomics favor longer arms and shorter legs
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 19, 2009, 16:00:29 ip kirjoittanut Reima »

motoesa

  • Vieras
Vs: Norge
« Vastaus #2 : Lokakuu 19, 2009, 18:49:53 ip »
Kiitoksia Reima. Oletko tilanut/laittanut Norgeen Helibarien sarvet, olen jenkeistä katsonut kyseisiä, kalliit on. Mutta Enkuissa taitaa olla halvemmat? Olisi kiva tietää onko jollain sellaiset paikalla. Mullakin tekee ajoasento kiusaa, tarvitsisi asento olla suorenpi, kun on tota ikää ja vatsaa tullut. Muuten hyvä pyörä ajaa, ensikesänä näkee kuinka menee isolla kuormalla, talven aikana tulee kolmas laukku ja päälle teline, sekä tankkilaukku on harkinnassa.

Reima

  • Vieras
Vs: Norge
« Vastaus #3 : Lokakuu 19, 2009, 18:58:43 ip »
Tilasin uudet sarvet netin kautta täältä:

http://www.bykebitz.co.uk/acatalog/Moto_Guzzi.html

Hintaa tuli rahteineen 380 euroa, laitetaan Piikkiössä talvihuollon yhteydessä paikalleen.
Ajoasennossa uudet sarvet tulee jonkin verran taaemmas ja myös ylemmäs (ks. kuva)
Nurmen Maken mukaan vaijerit riittää. Aika hinnakkaat, mutta uskon että ovat sen väärtti.

Ks. mun myynti-ilmoitus tankkilaukusta veljeskunnan kierrätyshintaan.

- Reima -





[ylläpito on poistanut liitteen]

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Norge
« Vastaus #4 : Lokakuu 21, 2009, 15:15:12 ip »
Nyt on 57tkm takana ja parhaina puolina pitää heti mainita, että pyörä tuntuu ja kuulostaa moottoripyörältä vaikka ulkoinen olemus onkin suht sivistynyt. Kovin suuria miinuksia ei ole käytännössä ilmennyt mutta maavaraa saisi olla enmpi kun keskituki on ottanut silloin tällöin kiinni jo yksinajossakin.

Suurimmat miinukset kohdistuvat laukkuihin. Perälaukun pohja halkesi muutamassa kuukaudessa eikä laukku ole muutenkaan kovin käytännöllinen kun on korkea ja pojan pinta-ala on pieni, joten tavarat joutuu pakkaamaan lähinnä päällekkäin. Tilalla on 55-litrainen Givin Maxia, joka sekään tosin ei ole täydellinen. Alkuperäisen paras puoli on tyylikäs ulkonäkö ja siis käytännöllisyyden kustannuksella. Sivulaukkuje kannet on on aika löysät eivätkä istu kunnolla ja näin vesi pääsee sisään. Alkuperäiset sisäkassit on sentään poikaa ja pelastavat tilannetta. Laukut saisivat olla myös suuremmat, ei haittaisi.

Kun tuossa kaupataan tankkilaukkua niin itse laitoin Sportin tankkilaukun eli sen, jossa tankin päälle tulee erillinen kokopeittävä nahka ja lakkku siihen soljilla kiinni. Katteen sisäverhoilua joutuu leikkaamaan jotta nahka mahtuu sen ja tankin välistä mutta lopputulos on ainakin mustassa pyörässä erinomainen. Haittana on huollettavuuden vaikeutuminen, jos meinaa tankin irrottaa. Nahan irroitus on vielä helppo mutta kiinnitys kunnolla vaatii melkein alakatteiden irrotuksen.

Vikaluettelo on ollut seuraava: Ensin särkyi perälaukun pohja ja TomTomin teline, sitten uusittiin ECU kun siihen jäi virta päälle. Vielä uusittiin öljypumppukin ja joku softa varmuuden vuoksi kun öljynpainen merkkivalo kummitteli. Loppui siihen. Tomppa levisi myös lopullisesti. Nuo kaikki meni takuuseen ynnä vasemman puolen sivukate kun oli hieman lohjennut. Itse kustannettu remontti oli etupyörän laakerit, jotka meni 50 tkm kohdalla. Etujarrupalat piti vaihtaa jo 28 tkm kohdalla.

Mielessä olevia parannuksia olisi esim Willbersin iskari tai pelkkä jäykempi takajousi. Lisäksi Pazzon tms. vivut rekisin terää ynnä nuo korkeammat sarvet eikä Corbinin nahkapennkkikään olisi peräosastolle pahaksi. Öljykorkillinen venttiilikopan kansikin olisi saatavissa. Pitempi öljytikku on jo kuten myös korkeampi sävytetty plexi.   
   
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99