Kirjoittaja Aihe: ducati le mansin seuraksi  (Luettu 6931 kertaa)

Peku

  • Viestejä: 78
ducati le mansin seuraksi
« : Lokakuu 09, 2009, 22:02:23 ip »
Tuli sitten hankittua ducati st2 lemmarin kaveriksi, ei oikein onnistunut V11 ostiskelu parista hyvästä yrityksestä huolimatta.
Aika rattoisa vekotin vedellä vaikka poikkeaa kyllä melkoisesti lemmari V:lla vetelystä.
Kertokaa viisaammat miten V11 hinnalla saa lähes kaksi Cucatia vaikka italiaanoja molemmat? ???
T:Peku 

Ekku

  • Viestejä: 895
Vs: ducati le mansin seuraksi
« Vastaus #1 : Lokakuu 10, 2009, 02:40:21 ap »
Oliskohan kysymys ko. pyörämallien arvostuksesta?

Nuo Ducatin ST-mallit on varmaan sinänsä ihan hyviä pyöriä, mutta kun ne Ducatia halajavat varmaankin ovat kiinnostuneempia "sportti"-pyöristä, niin st-mallit ovat imagollisesti turhan "pappa"-pyöriä.

Taitaa myös st-malliset olla keskimäärin reilusti enemmän ajettuja kuin vähän sporttisemmat Ducatit ja se pelottelee monen ostajan muihin pyöriin.

Marko

  • Viestejä: 612
Vs: ducati le mansin seuraksi
« Vastaus #2 : Lokakuu 10, 2009, 09:49:11 ap »
Ja yleensäkin taitaa kaikki pelätä niitä ducatin 'sähkövikoja' ja 'korkeita' huolto- ja ylläpitokuluja..

Ekulla kyllä aika hyviä pointteja, juuri tämä sport vs. touring imago ducatin mallipaletissa. Eipä näy ST:tä enää.. seuraava uutuus mikä tulee, onkin sitten jo GS:n ym. muiden dualsport pyörien kilpailija, esiteltäneen mitä todennäköisimmin Milanossa kotvasen kuluttua.

Motopoika

  • Viestejä: 31
Vs: ducati le mansin seuraksi
« Vastaus #3 : Lokakuu 13, 2009, 17:45:07 ip »
Onneksi olkoon hienon pyörähankinnan johdosta. Pitäisiköhän Gruppo Moto Guzzin nimestä
muuttaa vaikka Guzzin G-kirjain D:ksi,alkaa olla Ducateja jo kuitenkin useammalla Gruppolaisella.  ;) .

Ekku

  • Viestejä: 895
Vs: ducati le mansin seuraksi
« Vastaus #4 : Lokakuu 13, 2009, 18:58:59 ip »
Onneksi olkoon hienon pyörähankinnan johdosta. Pitäisiköhän Gruppo Moto Guzzin nimestä
muuttaa vaikka Guzzin G-kirjain D:ksi,alkaa olla Ducateja jo kuitenkin useammalla Gruppolaisella.  ;) .

Taitaa Bemareita olla vielä enemmän? :)

Tänään käytin oman Bemun 30 tuhannen huollossa. Lasku 630 euroa ja ainota vaihdetut osat oli öljyä, jäähdytysnestettä, sytytystulpat ja pari tiivistettä.

Eipähän tunnu enää suorahampainen aski Lemansiin kalliilta...
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 13, 2009, 21:51:50 ip kirjoittanut Ekku »

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Huoltohintaa
« Vastaus #5 : Lokakuu 13, 2009, 19:19:07 ip »
Minä kyselin eräästä espoolaisesta ( entinen ? ) BMW-liikkeestä, jolla myös Moto Guzzi "oikeudet". Siellä oli huoltohinta 572 €. Wikströmin Guitsi saman homman teki 172 €:een.
Ilmeisesti BMW-kuskit on todettu niin rahakkaiksi, että heiltä voidaan nyhtää mitä vain...Tai sitten heillä on sisäinen kilpailu, kuka huollosta eniten on maksanut. Eniten rintaa röyhistää kailleimman hinnan maksanut...

Onhan se niinkin, kaikki on kallista meille köyhille ja rahattomille.

Noooh...kohta alkavat päivtä taas pidentyä...Ja muutama tiliväli - tiet kuivuvat... :D

Ekku

  • Viestejä: 895
Vs: Huoltohintaa
« Vastaus #6 : Lokakuu 13, 2009, 19:23:08 ip »

Ilmeisesti BMW-kuskit on todettu niin rahakkaiksi, että heiltä voidaan nyhtää mitä vain...Tai sitten heillä on sisäinen kilpailu, kuka huollosta eniten on maksanut. Eniten rintaa röyhistää kailleimman hinnan maksanut...

Onhan se niinkin, kaikki on kallista meille köyhille ja rahattomille.

Niin kai, mutta sittenhän minä en kuulu Bmw:n  valittuun viiteryhmään... :)

Kysyin muuten ihan piruuttani vaihtotarjousta uuteen vastaavaan samolli varusteilla. Olisi 2005-mallisesta kolmekymppiä ajetusta pitänyt maksaa uuteen väliä 12900 euroa.

Eipä tule vaihdettua, jatketaan vain näillä vanhoilla...

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: ducati le mansin seuraksi
« Vastaus #7 : Lokakuu 13, 2009, 20:54:17 ip »

Tänään käytin oman Bemun 20 tuhannen huollossa. Lasku 630 euroa ja ainota vaihdetut osat oli öljyä, jäähdytysnestettä, sytytystulpat ja pari tiivistettä.
<snip>

Herre du milde! Teetin just Heffalumpille 60.000 huollon 366 jurolla, mutta siitäkin 96 € oli 4 kpl iridium-tulppia. Paikallinen huolto, ei virallinen.  ;D
Emeritus-guzzisti

Anssi

  • Viestejä: 137
Vs: ducati le mansin seuraksi
« Vastaus #8 : Lokakuu 14, 2009, 09:37:26 ap »
Kalliilta kuullostaa BMW-hinnat. Mie olen käyttänyt bemarini takuuaikaisiin määräaikaishuoltoihin Rikun huoltoa Lahdessa, eikä ole kyllä ollut veloitukset lähelläkään tuota. Ja on valtuutettu liike.

Siis ilman omia kaupallisia intressejä:  kannattaa ehkä kysyä tarjousta jos asuu eteläisessä osassa Suomea.

-Anssi

Ekku

  • Viestejä: 895
Vs: ducati le mansin seuraksi
« Vastaus #9 : Lokakuu 14, 2009, 16:01:38 ip »
Kalliilta kuullostaa BMW-hinnat. Mie olen käyttänyt bemarini takuuaikaisiin määräaikaishuoltoihin Rikun huoltoa Lahdessa, eikä ole kyllä ollut veloitukset lähelläkään tuota. Ja on valtuutettu liike.

Siis ilman omia kaupallisia intressejä:  kannattaa ehkä kysyä tarjousta jos asuu eteläisessä osassa Suomea.

-Anssi

Pyörä on siis 4-pyttyinen K1200S eikä boxeri.

Ja seuraavan huollon teen itse, vaikka menis sitten 2 viikkoa.

Marko

  • Viestejä: 612
Vs: ducati le mansin seuraksi
« Vastaus #10 : Lokakuu 15, 2009, 19:07:46 ip »
ja nyt sen amerikanpyörän omistajuus vasta kannattaa, siitä tulee lekenta, BUELLin VALMISTUS LOPETETAAN! Johtaja Erik Buell kertoo asiasta merkin webbisivulla.

capriccioso

  • Viestejä: 196
Vs: ducati le mansin seuraksi
« Vastaus #11 : Lokakuu 15, 2009, 20:55:26 ip »
ja nyt sen amerikanpyörän omistajuus vasta kannattaa, siitä tulee lekenta, BUELLin VALMISTUS LOPETETAAN! Johtaja Erik Buell kertoo asiasta merkin webbisivulla.
No voi perse. Ikävä uutinen.
En omista Buellia, enkä ole edes mikään Buell-fani, mutta silti tuo on minusta surullinen uutinen. Buellin tekeleet on sellaisia kuin on sekä hyvässä että pahassa, mutta ainakaan ne ei ole värittömiä, hajuttomia ja mauttomia massatuotteita, joita markkinat on muutenkin jo pullollaan. Tuollaisia saisi päinvastoin olla enemmänkin. Taas on yksi pieni ja omintakeinen aasian ulkopuolinen paja pois pelistä, harmin paikka. Joku harrikan XR-malli nyt ei tule mitenkään korvaamaan noita pelejä.

Noinkohan kohtapuoliin saisi varastossa seisovia buluja halavala..?

Anssi

  • Viestejä: 137
Vs: ducati le mansin seuraksi
« Vastaus #12 : Lokakuu 16, 2009, 15:36:22 ip »

Pyörä on siis 4-pyttyinen K1200S eikä boxeri.

Ja seuraavan huollon teen itse, vaikka menis sitten 2 viikkoa.

Juu ei ole minullakaan bokseri vaan 2-pyttyinen äffä. Huollon monimutkaisuudesta en tiedä, voi olla tietysti jotenkin verrannollinen liikkuvien osien lukumäärään.

-Anssi

Marko

  • Viestejä: 612
Vs: ducati le mansin seuraksi
« Vastaus #13 : Lokakuu 19, 2009, 14:13:17 ip »
Noinkohan kohtapuoliin saisi varastossa seisovia buluja halavala..?

Eiköhän..