Sattui reissussa käteen sama lehti (Motorrad Nro 21)
Tässä joitakin sitaatteja artikkelista
"
Mitä pitäisi ajatella, kun Mandellossa on onnistuttu tähän asti riisumaan suurista twineistä juuri keskikierroslukualueen käyttöilo pois? Kuutiotilavuuksia ja moottorin konseptia ajatellen kiistattomasti taitoa vaativa suoritus. Tarkoitetusta ominaisuuksien vähentämisestä tässä tahdittomuudessa ei varmaan kuitenkaan voi olla kysymys. Silkkaa tarkoituksellisuutta on sitä vastoin se, mitä tulee Bellagiossa yhtä aikaa vaikuttaviin moottorikomponentteihin. Sylinterit periytyvät 1200 -hyllystä, kampiakseli on 850 V2 perua. Tämä tekee kaikki yhteensä 936 kuutiosenttimetriä – ja esiintyy kultivoidusti edukseen sopien täydellisesti Bellagion tyylikkääseen luonteeseen. Kunnes tullaan mainittuun tehokuoppaan. Sillä on sama, onko kyseessä turpeat 1200 vai ainoastaan 940 kuutiota, keskikierroslukualueella kulkevat molemmat Guzzi –moottoriversiot kyynelten laakson läpi. Kunnes Guzzi-entusiasti Jens Hofmann ryhtyy toimeen.
Mitä Hoffman tekee – hän poistaa materiaalia harkiten vaihtamatta kuitenkaan osia, ilman että moottorinohjaukseen puututaan.Uusi pakoputkisto painaa 16 kg vähemmän (italialaisen pakoputkivalmistjan QD:n Stelvio –lisävaruste äänenvaimentimena). Mahtava interferenssiputki alkukäyrien väliin ja pakoputkien sovitus äänenvaimentimeen.
Muita muutoksia: takalokasuoja pois, dioditakavalo ja –vilkut, joitakin muoviosia puuttuu, tankki laskettu alemmas, istuin nostettu ylemmäs, LSL Fat Bar –ohjaustanko risereilla, kaksi K&N ilmansuodatinta.
On ilo nauttia ensimmäisistä metreistä alkaen mehevästä vedosta. Miksi ne eivät rakenna tätä jo Guzzilla näin?
"
Jaa ? Jo 13/1998 TM kirjoitti puolestaan ruiskuCalista: "Vääntökäyrä on lähes vaakasuora viiva, käytännössä vähintään 80% vääntömomentista on käytössä 2000-6000 rpm."
[ylläpito on poistanut liitteen]