Kirjoittaja Aihe: Bellagion pelivarat.  (Luettu 3199 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Bellagion pelivarat.
« : Lokakuu 02, 2009, 21:29:32 ip »
Nettikeskusteluissa tuntuu olevan tapana epäillä tehoputkien ja Powercommanderien vaikutusta moottorin toimintaan.
Sattuipa lehtihyllyllä käteen uusin Motorrad-Lehti. Siinä oli testissä Dynotecin viimeistelemä Bellagio. Vakio potkaisi koneeltaan 75 hepoa. Putkella ja säädöllä varustettu testipyörä kajautti 89 HEPPAA!!!. Aika paljon on jätetty potentiaalia. Pyörä oli muuten omaan silmään hieman keskentekoisen näköinen, koska sitä oli saksalaisen maun mukaan kevennetty.. Vakion erittäin tyylikäs takalokai oli veistetty kokonaan pois..? Myös muita suojamuoveja oli karsittu.
En löytänyt netistä muita kuvia kuin tämän. Menkää lukemaan painettu lehti  ;D

Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Bellagion pelivarat.
« Vastaus #1 : Lokakuu 04, 2009, 21:54:12 ip »
Sattui reissussa käteen sama lehti  (Motorrad  Nro 21)

Tässä joitakin sitaatteja artikkelista
"
Mitä pitäisi ajatella, kun Mandellossa on onnistuttu tähän asti riisumaan suurista twineistä juuri keskikierroslukualueen käyttöilo pois?  Kuutiotilavuuksia ja moottorin konseptia ajatellen kiistattomasti taitoa vaativa suoritus.  Tarkoitetusta ominaisuuksien vähentämisestä tässä tahdittomuudessa ei varmaan kuitenkaan voi olla kysymys.  Silkkaa tarkoituksellisuutta on sitä vastoin se, mitä tulee Bellagiossa yhtä aikaa vaikuttaviin moottorikomponentteihin.  Sylinterit periytyvät 1200 -hyllystä, kampiakseli on 850 V2 perua.  Tämä tekee kaikki yhteensä 936 kuutiosenttimetriä – ja esiintyy kultivoidusti edukseen sopien täydellisesti Bellagion tyylikkääseen luonteeseen.  Kunnes tullaan mainittuun tehokuoppaan.  Sillä on sama, onko kyseessä turpeat 1200 vai ainoastaan 940 kuutiota, keskikierroslukualueella kulkevat molemmat Guzzi –moottoriversiot kyynelten laakson läpi.  Kunnes Guzzi-entusiasti Jens Hofmann ryhtyy toimeen.

Mitä Hoffman tekee – hän poistaa materiaalia harkiten vaihtamatta kuitenkaan osia, ilman että moottorinohjaukseen puututaan.Uusi pakoputkisto painaa 16 kg vähemmän (italialaisen pakoputkivalmistjan QD:n Stelvio –lisävaruste äänenvaimentimena). Mahtava interferenssiputki alkukäyrien väliin ja pakoputkien sovitus äänenvaimentimeen.

Muita muutoksia: takalokasuoja pois, dioditakavalo ja –vilkut, joitakin muoviosia puuttuu, tankki laskettu alemmas, istuin nostettu ylemmäs, LSL Fat Bar –ohjaustanko risereilla, kaksi K&N ilmansuodatinta.

On ilo nauttia ensimmäisistä metreistä alkaen mehevästä vedosta.  Miksi ne eivät rakenna tätä jo Guzzilla näin?
"

Jaa ?  Jo 13/1998 TM kirjoitti puolestaan ruiskuCalista: "Vääntökäyrä on lähes vaakasuora viiva, käytännössä vähintään 80% vääntömomentista on käytössä 2000-6000 rpm."

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 05, 2009, 00:26:04 ap kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Bellagion pelivarat.
« Vastaus #2 : Lokakuu 04, 2009, 22:26:15 ip »
Usein tuo keskikierrosalueen kuoppa tehdään päästömääräysten takia.
Emeritus-guzzisti

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Bellagion pelivarat.
« Vastaus #3 : Lokakuu 05, 2009, 09:11:39 ap »
Tuosta kuvasta ilmenee, että perän raiskaus ei oikein toimi, mutta putki on jees. Tosin tykkään myös noista alkuperäisistä piipuista. Jopa niin paljon, että omat rännit jossain määrin imitoivat niitä..




Viime kesänä (-08) kokeilin Piikkiössä Bellagiota, jossa oli avarammat piiput. Ei muuten ollut vakio-ohjelmallakaan mitään tietoa nykimisestä tai tehokuopista. Veti erittäin puhtaasti ja voimalla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.