Kirjoittaja Aihe: T3:n huohotin  (Luettu 4623 kertaa)

Pampi

  • Viestejä: 97
T3:n huohotin
« : Syyskuu 22, 2009, 08:51:00 ap »
Tervehdys

Ovat edeltäjät poistaneet alkuperäiset huohotinkamat ja rakenelleet uusia versioita joita olen koettanut paranella, ( huohotusöljyn ohjaamista muualle ja erilaisia kerääjiä ) mutta en ole oikein tyytyväinen.

 Rauhallisessa ajossa toimii kohtuullisesti, mutta jos kepittää enemän, niin eipä enää.Takaisinkierrätys ei oikein Pipercrossien kanssa käy ja uskoisin puhtaan ilman olevan paremmin ruokkivaa, kuin öljysakkaa sisältävä ( ja sitähän vanhalta rouvalta voi vähän tirahtaa )

Iso ulostulo kuulaventtiileineen ( lohkon päällä ) on vissiin kampikammion huohotin ja ventiilikopista henki kulkee banjojen ja letkujen kautta . Mutta mitä tekee ison ulostulon vieressä oleva n. 8 mm ulostulo ?

Olisiko jonkinlaisista huohotinsuodattimista apua tms. Ottaisin kiitollisena vastaa neuvot hommaa jo kokeilleilta.

Lisäksi pyörään on vaihdettu 36mm BHF kaasarit, seokset tuntuvat rikkailta, niin millaisista suutinkoista  ( pää ja tyhjäkäynti ) kannattaisi alkaa kokeileen. Nyt on 135 /56

Terveisin Pampi

P.S. Kytkinremontti sujui ok, kiitos neuvoista

Pampi

  • Viestejä: 97
Vs: T3:n huohotin
« Vastaus #1 : Syyskuu 28, 2009, 12:43:30 ip »
No nyt vissin pitää soveltaa omasta päästä, tulee ainakin riittävän iso.

Tutkiskelin pikkuliittimen asiaa, ja tulin siihen tulokseen, että menee öljypohjaan ja palauttaa mahd. huohotuksen mukana tulleen öljyn.

Terv. P

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: T3:n huohotin
« Vastaus #2 : Syyskuu 30, 2009, 10:11:59 ap »

heip
Ihmettelin itsekkin putkistoja isolohkon osalta
SP III :ssa on keskiputken iso linja menee lohkojen väliin taakse.
Pieni linja  8 mm ( keskiputkessa, ison putken etupään puolella ) menee ilmansuotimen alapuolelle kuppiin ( kts. ilmansuodattimen kotelon yhde ) , josta lähtee toinen haara hukkaputkena moottorin alle.
Sylinterilohkoista menee ohuet putket runko-osaan bensatankin perän kohdalle, jossa yläputki ja alaputken yhtyvät poikittaisella väliputkella.
Keräävät samanlaista ruskehtavaa monjää kuten autot ennen..

MR
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

Pampi

  • Viestejä: 97
Vs: T3:n huohotin
« Vastaus #3 : Syyskuu 30, 2009, 20:32:52 ip »
Kiitos tiedoista

Täytyy alkaa rakenella uutta versiota, olis kiva, jos pysyis parkkipaikka kuivana.Toisaalta kyllähän vanha kone aina pikkasen voi tiputtaa, " lättäpää HD.n hukkaava voitelu "
termiä voi käyttää soveltuvin osin

Terv P


Antsu

  • Viestejä: 326
  • Murr
Vs: T3:n huohotin
« Vastaus #4 : Syyskuu 30, 2009, 20:39:34 ip »
Kiitos tiedoista

Toisaalta kyllähän vanha kone aina pikkasen voi tiputtaa, " lättäpää HD.n hukkaava voitelu "
termiä voi käyttää soveltuvin osin

Terv P



Naapurin HD hemmoa lainaten. Ei se vuoda se merkkaa reviirinsä. ;D

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: T3:n huohotin
« Vastaus #5 : Syyskuu 30, 2009, 21:39:27 ip »

muuten

Ne putket näkyy kun katsot "ruoto" kuvia "tunnistus ja toiminta" -osiota ( pienen putken kuppijakaja roikkuu siinä runkoputken päällä )
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

Pampi

  • Viestejä: 97
Vs: T3:n huohotin
« Vastaus #6 : Lokakuu 01, 2009, 21:07:59 ip »
Rakentelin tukevasta kuparista hopealla juotellen huohotinrakennelman, ja kävin pienellä lenkillä kokeilemassa. Tuntui henkivän kevyemmin kuin ennen ja ei ainakaan vielä ilmennyt ihmeempiä ulos puhalluksiakaan.

Katsotaan kuin pelaa, kun kepittää kovemmin ( jos kelit vielä tänä syksynä sen sallii )

P

Ekku

  • Viestejä: 894
Vs: T3:n huohotin
« Vastaus #7 : Lokakuu 01, 2009, 21:41:02 ip »
Tuossa T-kolmosessa ei varmaankaan vielä ole sitä korokerengasta öljypohjan ja lohkon välissä?

Mulla ei SP:ssä tuota ole ja silläkin on taipumusta huohottaa kovemmassa ajossa, jos öljymäärä on ylärajassa tai edes lähellä sitä.

Jos sitä öljyä on puolestaan liikaa, niin ylimääräiset se kyllä työntää tylysti huohottimen kautta pihalle.

Ainakin Lm-kolmosessa tuollainen välilevy on ja niitä näyttää olevan aika yleisesti kaupan esim. Saksan ebayssä.

Pampi

  • Viestejä: 97
Vs: T3:n huohotin
« Vastaus #8 : Lokakuu 02, 2009, 09:11:15 ap »
Terve

Eipä ole korotuspalaa kolmosessa, voisi olla ihan paikallaan hankkia sellainen. Aika paljon niitä näkyy olevan asenettu, mitä olen pannut merkille.

Lisäksi yritän löytää jostakin " uuden sukupolven " tiivisteaineita, jotka mahdollistavat kappaleen avauksen useampia kertoja ilman jokakertaista tiivisteen tai liiman uusimista, kyllähän sillä perinteiselläkin toki pärjää, eikä tarvii aina uusia, kun varoen puuhastelee.

Mutta tänään Salon markkinoille " kaikilla herkuilla " ( perheen kera tosin )

P



viitala

  • Viestejä: 86
Vs: T3:n huohotin
« Vastaus #9 : Lokakuu 02, 2009, 10:46:06 ap »
Lm 3 heittää öljyt pihalle jos täyttää sen tikun ylämerkkiin.Kun jättää pinnan keskimerkkiin ,ei ongelmia ole.Tämä on todistettu moneen kertaan,hiukankin enemmän kun kierrättää (4500-7000)niin öljyt löytyy putsarista tai purkista.

Ekku

  • Viestejä: 894
Vs: T3:n huohotin
« Vastaus #10 : Lokakuu 02, 2009, 20:15:13 ip »
Lm 3 heittää öljyt pihalle jos täyttää sen tikun ylämerkkiin.Kun jättää pinnan keskimerkkiin ,ei ongelmia ole.Tämä on todistettu moneen kertaan,hiukankin enemmän kun kierrättää (4500-7000)niin öljyt löytyy putsarista tai purkista.

Ehkäpä niin. Omassa ratapyörässä aloin viimeistä edellisellä ratapäivällä ihmettelemään, että mistä helvetistä sitä öljyä tulee koneen päälle, mutta sitten havaitsin, että on tuossa kesän mitaan huohotinpurkki täyttynyt, kun tilavuuttahan siinä mun keruusäiliössä ei ole kuin jotan alle 2 desiä.

Viimeisellä keikalla alkoi sitten tulemaan moottoriöljyä kytkimen puolelle, joten on se loota otettava pois ja tarkistettava onko vuotokohta stefa, huohotinpuken laippa vai tuleeko se öljy niitä runkolaakerin kahden alimmaisen kiinnityspultin kierteistä.

Jos muuten jollain olisi myydä 1100-kaasari-sportin suorahampainen vaihdelaatikko, niin nyt olisi potentiaalinen ostaja tiedossa, kun sen laatikon kerran joutuu ottamaan irti.