Noh, parhaiten homma tietty selviää, kun käy katahtamassa itse mopon peileineen jossain liikkeessä, esim. Turussa, Seinäjoella jne. Aika tavalliset peilithän nuo, samoin kuin kaffat. Sinänsä ihan mageet, vähän kuin nuo Ducati Hypermotardinkin. Hiukan vaati totuttelua mm. morjestelu tien päällä, kun nuo varret on ikäänkuin tiellä, ja suht pitkät.
Mutta kyllähän peilejä maailmassa piisaa. 2009-mallin tehdaskuvissa sitäpaitsi on jo hiukka
erinäköiset taaksemuikistelulaitteet. Benelli käyttää muiden italiaanojen tapaan muutamia saapasmaan alihankkijoita myös jalkatappisatsien, peilien ja sensemmoisten toimittajina, joten varmaan lähes samanlaisia peilejä löytyy myös ilman tuota logoa, eikä asennus moderniin gutsiin ole ylivoimainen ongelma.
Tai miten olis
Ducati Sportin näkemys asiasta? Tai no, ehkä tuommoinen pyöreävartinen ja kromattu ei ainakaan Grisoon oikein taida passata. Jäi vaan tuo monoposto mieleen, kun kerran tuli ajettua semmoista versiota, jossa oli kulmikkaat, kapeat ja alaspäin sojottavat mustat peilit, eikä tuommoiset retrot. Vähän samantyyliset kuin tuossa -09 CR:ssä, mutta ikäänkuin 'äinpäin' asennettuina. En löytänyt pikahaulla kuvaa, mutta pyörä oli se Hailacin keltainen koeajopeli Termignonin mustilla jytkyputkilla, jos joku muistaa.
Eli onhan noita tangonpääpeilejä jos jonkunlaista. Noista Benelli- ja Ducati-tyyppisistä klassisiin
pyöreisiin napo- yms. tangonpäävirityksiin, monella eri valmistajalla. Ei tommoisetkaan välttämäti ihan pöllöt olis edes Grisossa. Eikun kuukkelin kanssa metsälle vaan.