Eiköhän kyse ole siitä, että karsimalla kokonaan pois seuraavat asiat:
- Markkinointi
- Esitemateriaali
- Mainonta
- Takuuasioiden hoito
- Varaosapalvelut
- Huoltopalvelut
- Asiakkaista huolenpito
- Yhteistyö merkkikerhon kanssa
yms. on kustannusrakenne huomattavasti alhaisempi, kuin ns. virallisilla maahantuojilla.
Tämähän ei ole pelkästään MG -asia, vaan koskee toki kaikkia merkkejä.
Toisaalta, ostotoiminnassa saattaa säästää ostamalla vaikkapa Keski-Euroopasta ns. käsiin jääneitä pyöriä. Näitä voi saada tavallaan halvalla, kun jokin saksalainen firma on talousvaikeuksissa ja haluaa päästä koneista eroon "kun edes omat saisi pois" -tyyliin.
Nämä ovat vain minun ajatuksia, voinhan olla väärässä. Mutta en suoralta kädeltä lähtisi esim. suomalaista maahantuojaa ( japsit, jenkit, eurooppalaiset,... ) väittämään ahneeksi.