Kirjoittaja Aihe: Guzzien hinnat  (Luettu 3561 kertaa)

mosa

Guzzien hinnat
« : Elokuu 27, 2009, 12:26:17 ip »
Tampereella, liikkeessä, myynnissä ajamaton Cali Vintage vm-09, ja hinta 15 990 €. Mistä on kyse? Onko lama iskenyt noin raakasti pyörien hintoihin?

Mosa

TimoEv

• Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Guzzien hinnat
« Vastaus #1 : Elokuu 27, 2009, 14:57:50 ip »
Eiköhän kyse ole siitä, että karsimalla kokonaan pois seuraavat asiat:
- Markkinointi
- Esitemateriaali
- Mainonta
- Takuuasioiden hoito
- Varaosapalvelut
- Huoltopalvelut
- Asiakkaista huolenpito
- Yhteistyö merkkikerhon kanssa

yms. on kustannusrakenne huomattavasti alhaisempi, kuin ns. virallisilla maahantuojilla.
Tämähän ei ole pelkästään MG -asia, vaan koskee toki kaikkia merkkejä.

Toisaalta, ostotoiminnassa saattaa säästää ostamalla vaikkapa Keski-Euroopasta ns. käsiin jääneitä pyöriä. Näitä voi saada tavallaan halvalla, kun jokin saksalainen firma on talousvaikeuksissa ja haluaa päästä koneista eroon "kun edes omat saisi pois" -tyyliin.

Nämä ovat vain minun ajatuksia, voinhan olla väärässä. Mutta en suoralta kädeltä lähtisi esim. suomalaista maahantuojaa ( japsit, jenkit, eurooppalaiset,... ) väittämään ahneeksi.

Ekku

« Vastaus #2 : Elokuu 27, 2009, 17:02:27 ip »
Olen kyllä melkoisen varma, että ainakin varaosa ja huoltopalvelut tämä "virallinen" maahantuoja hoitaa kyllä näille muidenkin tuomille pyörille.

Kun on kyse näinkin marginaalisesta merkistä kuin Motoguzzi on, niin kannattaa huolehtia kaikista ko. merkillä ajavista.

Taitaa muuten Guzzi olla sen verran vaikeasti markkinoitava tuote, että noita halpoja yksittäiskappaleita piisaa jatkossakin markkinoille.

TunturiTT

« Vastaus #3 : Elokuu 27, 2009, 19:22:34 ip »
Totta Ekun sanat. Omanikin on myöhemmin tuotu laitos ja koskaan ei ole Motoitalialla oltu kiinnostuneita ritsan alkuperästä. Veikkaan, että asian laita on sama myös tuoreempien kohdalla sama.
ei tämän kokoisessa maassa kannata näin äärimerkin edustajan ryhtyä ämpyilemään ja kakistelemaan.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TimoEv

« Vastaus #4 : Elokuu 27, 2009, 19:51:25 ip »
Niin, tottahan tämä - eihän tästä olekaan kyse. Kyse on siitä, että karsimalla toiminnoista nuo luettelemani pois, on maahantuojan kustannusrakenne ihan toista, kuin ns. virallisen tahon.
Olen satavarma, että Guzzin tapauksessa Piikkiön poijjaat myyvät varaosia kenen tahansa tuomaan pyörään...

Stelvio 1200

• Trust me. I know what I am doing
« Vastaus #5 : Elokuu 27, 2009, 20:32:55 ip »
Itse kyseln kanssa tuolta "halvasta paikasta" itselleni Stelvioa ja ei heillä ollut sellaista tarjota. Oli vain kolme Guzzia.

Ja eikä tuota muillakaan Suomen Guzzi kauppiailla ollut mitään tarjolla järkevään hintaan. Mutta nyt Piikkiössä odottaa mua uusi Stelvio 1200 NTX TT :)

Maanataina kai pääsee hakee sen sieltä :)

Palvelu oli hyvää ja asiallista sekä saa aina neuvoa kun tulee ongelmia :)
MG California 1100 i -96, Norge -08, Stelvio NTX TT -09, - SS1000 x2, SS1600K, SS2000K, BB1500Finland -

Kimmo Saarelainen

• Administrator
« Vastaus #6 : Elokuu 28, 2009, 08:07:01 ap »
Onnekxi olkoon NTX:n johdosta!
Komea peli!!!
T. Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

TimoEv

« Vastaus #7 : Elokuu 28, 2009, 08:18:37 ap »

>> Mutta nyt Piikkiössä odottaa mua uusi Stelvio 1200 NTX TT :) Maanataina kai pääsee hakee sen sieltä :) <<

Onnittelut uudesta pyörästä! Keväällä koeajoin Stelvion => tommosta olen aina halunnut! ;D  ;D  ;)

Pistäpäs tuonne kuvaosioon jotain uudesta...

Stelvio 1200

• Trust me. I know what I am doing
« Vastaus #8 : Elokuu 28, 2009, 18:38:04 ip »
Maananataina saan sen alle ja kun pääsen kotiin sitten joskus niin pitää kuvata ja laitta se tonne muiden pyörien sekaan :)
MG California 1100 i -96, Norge -08, Stelvio NTX TT -09, - SS1000 x2, SS1600K, SS2000K, BB1500Finland -