ensimmäisten "satojen metrien" matkalla koneessa on kuollut kohta n. 1000-3000 kierroksen välillä (ei tahdo ottaa kierroksia ja meinaa sammahtaa).
Joo, kuten tuossa jo sanottiin, ihan normaalia, kun se iso ilmajäähy ottaa hetken ennenkuin lämpenee, ja kun ruisku pitää "ryyppyä" päällä.
Juuri siihen liittyen...
Tekee tuota samaa kyllä kun kaasuttaa paikalla ollessa, meinaa sammahtaa kaasutettaessa.
...älä tee noin. Lutkuttavasta imuäänestä huolimatta se Guzzi ei ole lypsykone, joten älä lypsä sitä kaasua kylmänä. Anna koneen käydä rauhassa tyhjäkäyntiä vähän aikaa, esmes just sen verkkaisen kypäränlaiton ja kuskin systems chekin ajan, koskematta siihen kaasukahvaan.
Sitten kun se kone on saanut lämmetä hitusen, se alkaa käydä paremmin ja ruisku ottaa normaalin ajokartan käyttöön. Eka kilometri tai kaksi saattaa vielä tuntua hiukan kankealta ainakin kylminä aamuina, mutta kyllä se siitä, kun ei hötkyile. Jos lypsät sitä kaasua heti startin jälkeen ja vielä paikallaan ollessa, se rikkaampi kylmäkäyntikartta lähtee ilmeisesti pois päältä (tai ei toimi oikein), eikä kone oikein kylmänä jaksa vielä käydä kunnolla alle 4000 kierroksen.
Ominaisuus on samanlainen muissakin vastaavissa peleissä, joissa on sama tai samanlainen ruisku, mutta esmes juuri gutseissa ja ilmajäähy-rukateissa tuo kylmälämmittelyn merkitys korostuu, ja tuo alakierrosten kylmänkankeus on ihan normaalia. Jotkut isot twinit ainakin Magneti Marellin ruiskulla saattaa olla vähän kranttuja lähtemään kylmällä ilmalla edes käyntiin sammahtelematta, mutta siinäkin hyvä ja täyteen ladattu akku auttaa.
PS.
Käyhän ens maanantai-iltana klo 18 kaffeella Maikkulan/Iinatin Nesteellä, siellä saattaa kuulemma olla jokunen muukin gutsiukko paikalla, toki pienellä säävarauksella.