On tietysti hieno että saman merkkisellä pyörällä ajavilla on omia kohtaamispaikkoja ja aikoja mutta onko tarpeellista kieltää muilla merkeillä paikalle saapuvilta ilo kohdata "oikeaa" merkkiä ajavien autuus oikeassa olemisesta.
Nyt kun vietän kolmattakymmenettäkahdetta kesää pyörän selässä (18 vuotta Guzilla) niin toivon että jos Guzziporukoihin haluaa joku tulla muunkin merkkisellä mp:llä niin suvaitaan tämä (ehkä korkeintaan hyväntahtoisesti yrittämällä ohjata tämä eksynyt oikean raudan pariin) 
Toisaalta, onko ylipäätään tarpeellista tehdä mokomasta asiasta itselleen ongelmaa?
Itse kussakin merkkirallissa on kenties hiukan erilainen politiikka sinne tulevien pyörien sijoittelusta, mutta pääsääntöisesti kait itse ralliin pääsee vaikka mopolla. Merkkiralli on kuitenkin pääsääntöisesti merkkiralli, ja niidenkin osallistujiin mahtuu jos jonkinlaista hiihtäjää. Kylläpä se kait on yleensä ne osallistujat ja etenkin ne osallistumatta jättäjät, jotka katsovat jostain syystä tarpeelliseksi närkästyä tai ottaa itselleen ongelmaa moisista jutuista.
Olinpahan itsekin mukana Guzzirallissa viime kesänä, vaikken sinne gutsilla tullutkaan. Eipä ollut iso ongelma minulle, ja ilmeisesti vielä pienempi ongelma muille osallistujille. Paikalle saavuttuani samalla parkkipaikalla oli guzzien lisäksi ainakin kahta muuta italianmopoa, harrikka ja ainakin yksi jammukin. Ettei olisi bemarikin ollut jossain kulman takana piilossa.
En olisi ottanut nokkiini, vaikka muunmerkkiset olisi ohjattu jonnekin omaan karsinaansa, vaikkei semmoista tuolla kukaan edes esittänyt. Olishan se merkkirallissa ollut tavallaan ihan johdonmukainen ratkaisu sekin, enkä oikein jummarra, miksi moisesta kannattaisi ottaa oikeasti nokkiinsa. Toki sitä tietty kävisi nimenomaan merkkirallissa asiaankuuluvalla merkillä, jos vaan sellainen on. Noh, ehkä joskus.
Summa summarum:
Ole huoleti, kyllä ne kuule tulee jo. Jos joku ei uskalla tulla gutsiralliin edes käymään muulla kuin gutsilla, niin omapa on ongelmansa.

Mukaan mahtuu kyllä. Se 'kuulemma' ja mutu ei aina välttämättä ole tiedon väärti, ja ne turhan ahtaasti ajattelevat siellä ralliportin molemmin puolin ovat yleensä häviävän pieni joukko, joista ei juuri kannata itselleen ressiä ottaa. Turha ryppyotsaisuus on vaan haitaksi, rallissa kuin rallissa.