Kyllä vielä aina yksi kuppikunta joukkoon mahtuu!
Joo, ja jos kyseessä olis tosiaan kaffe raaserit ja sensemmoiset, niin nimenhän varmaan pitäiskin olla nimenomaan kuppikunta.

Tosin en tuota otsikkoa heti oikein jummartanut, enkä sitä, minkälainen tarkalleen on muumiokyykky.
En kyllä yleensä juuri harrasta erinäisiin laumoihin rekisteröitymistä, mutta kyllähän tuollaiselle uudellekin voisi löytyä paikka auringossa. Olettaen että homma tosiaan tehtäisiin tarpeeksi suurpiirteisesti, eli genreen ja kuppikuntaan mahtuu sekä kuskit että ajokit vailla tiukkaa ikärajaa. TS. että 'kaffille' voi karauttaa yhtä hyvin -76 tai -06 naku-Tornadolla, -09 Thruxtonilla tai vaikka 8V Grisolla, ja vaikka kuski ei vielä olisikaan yli 50-v.

Ajokin sylinterimäärän toki voisi rajoittaa yhdestä kolmeen, ainoina poikkeuksina tietty Benelli Sei, Guzzi V8 sekä Laverda V6. Ehkä jopa MV Agusta Brutalekin, vaikka siinä tuo epäpyhä aasialaistyyppinen rivinelonen onkin. Toinen poikkeus voisiat olla nk. scramblerit.
Sillähän se alkaisi pikkuhiljaa elpymään tuo kafferaaserikulttuurikin, ainakin teoriassa, ja tietyn harrastajapiirin parissa. Itsekin saattaisin olla teoriassa kiinnostunut moisesta kuppikunnasta, vaikkei tuota varsinaista kaffilaraaseria nyt vielä olekaan. Tavoitteena on kyllä hommata jonkinlainen kaffellakäyntivärkki tyyliin Bonnie/Thrux, V10/V11 tahi 1200S/Jota. Tai sitten joku 80-luvun SP/Le Mans -projekti. Tai jos lottovoitto tulisi, niin vaikka ihka uusi ko. hommaa silmälläpitäen nimetty ja rakennettu malli Benelliltä. Minusta nuo kaikki mahtuisivat ainakin löyhästi em. genren sisään näin 2000-luvulla. Jos taas kuppikunta rajattaisiin noihin 'aitoihin' 60-80-luvun rakenneltuihin cafe racereihin, niin aika pienen (helposti sisäänpäinlämpiävän) kuppikunnan touhuksi sellainen jäisi, ja valmis veteraanipyöräkerhokin on, tai oikeastaan useampikin. Tuollainen löyhähkö kuppikunta sopisi kenties myös tuon muualla mainitun MMAF:n toiminnan ja ideologian piiriin. Tiedä sitten millainen visio ketjun aloittajalla kenties oli mielessään, mutta tässäpä siis oma kaksisenttiseni, näin toistaiseksi vielä wannabe- kafferaaserin omistajan ominaisuudessa.
BTW, kylläpä ne 2000-luvun pystypyrstö-bomberipojat tavallaan niitä 60- ja 70-luvun cafe racer -kuskeja vastaavat. Mitä nyt sekä kuskien että kaluston sukulpolvi on pykälää nuorempi, camohousut ovat korvanneet farkut, ja Battery -tölkki oikean kahvin. Lieköhän joku noista peräti entisten kaffilakilpurikuskien jälkeläisiä suoraan alenevassa polvessa.
