Ainakin Nevadan anturi on käsittääkseni on tehty NTC-vastuksella. Merkkivalon ja anturin läpi kulkee koko ajan virta,
joka lämmittää anturia, mutta bensiini jäähdyttää anturia ja valo ei pala. Kun anturi jää kuiville, niin sen resistanssi
pienenee lämmön ansiosta ja valo syttyy. Tämä selittää valon hitaan syttymisen, kun polttoaineen määrä on
ns. "rajoilla". Anturia voi testata mittaamalla sen resistanssia, kun anturi on kuivilla ja esim. läpimään veteen
upotettuna. Resistanssi pitäisi olla lämpimässä pienempi, mutta vastusarvoista en osaa sanoa mitään.
Muissa Guzzi-malleissa anturi voi olla tietenkin aivan muulla tekniikalla tehty.
Sinänsä mielenkiitoinen ja arveluttavakin ajatus, että niinkin herkästi syttyvään nesteeseen kuin bensiiniin
on upotettu sähköisiä laitteita, jotka sopivasti vikaantuessaan voivat vaikkapa kipinöidä.
- seppo