Kirjoittaja Aihe: Titaniumin huiput  (Luettu 4013 kertaa)

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Titaniumin huiput
« : Kesäkuu 27, 2009, 23:55:19 ip »
Tuli tossa sitten testattua kustin kulku Hallissa sotilaslentokentän kiitoradalla,kun sai ilman sakkojen pelkoa ajella tutkaan  . Tulos 195 km/h . www.nopeusmittaus.com
Titaniumin kuski

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: Titaniumin huiput
« Vastaus #1 : Kesäkuu 28, 2009, 14:10:58 ip »
Jep vain alkuperäiskate oli paikallaan. Laminar Lip oli pois koko viime kesän,mutta laitoin sen taas paikalleen tänä kaväänä mutta otin taas pois ennen nopeuskoetta.Alkuperäiskate (se pieni lampun ympärillä) suojaa tuulelta normaaliajossa melko hyvin ja kypärä on puolittain suorassa ajoviimassa. Nopeuskokeessa oltiin aivan "rähmällään" tankin päällä ja jalat takatapeilla joten ei siinä merkittävästi tuulta tuntenut. Nopeusmittari näytti 210 km/h , mutta kierrolukumittari jäi huomiotta , lienee oluut 7000 rpm:n paikkeilla. Se Laminar Lip ei oikein toimi mulla,aiheuttaa kovaa pyörteilyä juuri kypärän kohdalla, korvatulpista huolimatta kypärän sisällä on valtava pauke ja jylinä kuin ukkosen ilmalla.

Nelosella ? Ei kyllä vitosella mentiin.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 28, 2009, 17:14:53 ip kirjoittanut I.H. »
Titaniumin kuski

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Titaniumin huiput
« Vastaus #2 : Kesäkuu 28, 2009, 22:42:38 ip »
 :D No mutta hyvä on ollut kyyti Caliksi...

Motorrad -lehti on mitannut 1997 / 184 km/h maksimiksi ja silloin vielä ei olleet pakokaasumääräykset tehoja alentamassa.

Vaatii varmaankin sen, että kaikki ylimääräinen on pois, tankki jokseenkin tyhjä, pleksi pienin mahdollinen ja ohjausvaimennin on väännetty jäykimmilleen. Puhumattakaan imu-ja pakopuolen avoimmuudesta ja PC:stä...  Että sillä tapaa vie tämä jossain joskus heikkotehoiseksi ja vanhanaikaiseksi moitittu maamoottori.  2 päällä, suurin pleksi ja laukut & täysin vakio moottoriosasto: hiukkasen eri meininki.

Workshop Manualista mittoja maasta alkuperäisen pleksin yläreunaan (-03):

EV Touring (suuri alaosaltaan "ei läpinäkyvä" pleksi) : 1420 mm, istuinkorkeus 770 mm, pleksin yläreuna siis penkistä 650 mm (oma paino 251 kg)
Titanium ("lampunympäryspleksi"): 1240 mm, istuinkorkeus 750 mm, pleksin yläreuna siis penkistä 490 mm (oma paino 251 kg)
Stone Touring (kirkas pikkupleksi): 1350 mm, istuinkorkeus 770 mm, pleksin yläreuna siis penkistä 580 mm (oma paino 246 kg)
V11 - it defines you.

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: Titaniumin huiput
« Vastaus #3 : Kesäkuu 29, 2009, 00:07:19 ap »
Kyllä mulla kusti on vakiokuntoinen (ei pover commanderia,ei lafranconeja,ei avarrettua ilmaputsarin koteloa) lukuunottamatta H-putkea. Bensatankkikin oli lähes täynnä,täydestä ajettu vain n. 40 km ja pleksit on mitä Titaniumissa on,sivulaukut olivat tietenkin kiitoradan reunassa.   8)
Titaniumin kuski

Ekku

  • Viestejä: 895
Vs: Titaniumin huiput
« Vastaus #4 : Kesäkuu 29, 2009, 17:39:12 ip »
Ihan tolkun nopeushan se tuo on.

Vanha Sp:kin menee laukkujen ja sen ladon oven kokoisen katteen kanssa sen 165-170 todellista, kun vaan matka riittää kierrosten keräilyyn... :)


sulka

  • Viestejä: 6
Vs: Titaniumin huiput
« Vastaus #5 : Kesäkuu 29, 2009, 23:10:25 ip »
Juhannuksena ajelin SP-1000 caferacerillani Botniaringillä. Pyörä on rakennettu viime talvena ja kone on vielä alkuperäisessä vireessä. (Ensi talveksi on jo jonkin verran osia hankittuna konetta piristämään.)
Pääsuoralla, joka ei ole järin pitkä sain parhaimmillaan mittariin 160 ja kyytiä olisi kyllä ollut tarjolla vielä huomattavasti, jos vain olisi suoraa piisannut.
Mukava kyllä ajaa tullaisenakin, kun vääntää heti alhaalta tosi hyvin. Hieman kun avaa kaasua, niin heti mennään niin, että moike kuuluu.

Ekku

  • Viestejä: 895
Vs: Titaniumin huiput
« Vastaus #6 : Kesäkuu 30, 2009, 09:39:38 ap »
Siellä olin minäkin Botniaringillä ja eihän meitä Guzzi-kuskeja ollutkaan kuin kaksi.

Se veglian nopeusmittari on tunnetusti aika epätarkka laite. Meikäkäisen sp:ssä kun mittari näyttää 180, niin todellinen nopeus on 160.

Lemansin kulusta en tiedä enää mitään, kun ei ole mitään mittaria, mutta viitonen on päällä jo pääsuoran puolessa välissä, joten eiköhän sinne suoran päähän nyt jonkin verran vauhtia kerry.

sulka

  • Viestejä: 6
Vs: Titaniumin huiput
« Vastaus #7 : Kesäkuu 30, 2009, 19:08:22 ip »
No silti se tuntui kyllä hyvältä, kun näyttö oli 160:ssä. Niillä ajo-ominaisuuksilla se voisi kyllä vastata kovempaakin menoa. Etupään sisuskalut (kaikki)  tilasin ja saiinkin jo uudet sen reissun jälkeen.
Se kyllä hieman jo masensi, kun ajoin pääsuoran jälkeistä mutkaa mielestäni äärirajoilla, niin joku meni tonnisella uudenkarhealla japsilla ohi yhdellä kädellä. Puuttui enää, että olisi vielä haukotellut.

Ekku

  • Viestejä: 895
Vs: Titaniumin huiput
« Vastaus #8 : Kesäkuu 30, 2009, 21:48:38 ip »
No silti se tuntui kyllä hyvältä, kun näyttö oli 160:ssä. Niillä ajo-ominaisuuksilla se voisi kyllä vastata kovempaakin menoa. Etupään sisuskalut (kaikki)  tilasin ja saiinkin jo uudet sen reissun jälkeen.
Se kyllä hieman jo masensi, kun ajoin pääsuoran jälkeistä mutkaa mielestäni äärirajoilla, niin joku meni tonnisella uudenkarhealla japsilla ohi yhdellä kädellä. Puuttui enää, että olisi vielä haukotellut.

ne ajo-ominaisuudet saat melko hyväksi kohtuullisella rahamäärällä varsinkin kun ottaa huomioon sen vaatimattoman tehon, mitä Guzzeista yleensä irtoaa.

Pieni varoituksen sana kuitenkin: Ei siitä mitään kilokyykyn veroista ajopeliä rataolosuhteisiin saa ja niistä muutamista satasista kertyy ajan mittaan sellainen rahasumma, että ei kannata edes ruveta laskemaan...

Hauskanpitoon siitä saa kyllä oivan laitteen ja niissä vähän pienemmissä tehoissa on se hyvä puoli, että on paljon vaikeampaa järjestää itsensä hankaliin tilanteisiin rata-ajossa :)

Ei mulla SP:ssä tullut radalla mieleen ensimmäiseksi ajo-ominaisuuksien loppuminen, vaan vaatimaton kallistusvara.

sulka

  • Viestejä: 6
Vs: Titaniumin huiput
« Vastaus #9 : Kesäkuu 30, 2009, 23:32:59 ip »
Tuo omaksi iloksi ajaminen ja itsensä voittaminen on minullakin ajatuksissa. Siinä se toimii jo nyt varsin hyvin.
Pikku hiljaa laittelen lisää ja välillä taas radalle kokeilemaan.